Gå til innhold

Gitt at det ikke er snakk om selvforsvar. Er det greit for kvinner å slå menn?  

1 stemme

1. 1. Gitt at det ikke er snakk om selvforsvar. Er det greit for kvinner å slå menn?

• Ja, alltid
      1
    • Ja, men bare når jeg blir forbanna
      0
    • Nei, vold er ikke greit uansett
      37

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I f.eks ser man ofte vold fra kvinner mot menn som helt greit. Jeg har også inntrykk av en del kvinner synes vold mot menn er helt greit, selv om det ikke skjer i selvforsvar. Det jeg lurer på, er hvor mange av dere kvinner som syns det er greit her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vold er ikke greit.

Kan bare forsvare å slå i selvforsvar.

Skrevet

Jeg ville aldri slått hvis det ikke var i selvforsvar. Er imot all vold som er uten riktig grunn.

Gjest GreenSky
Skrevet

Vold er aldri greit utenom selvforsvar.

Skrevet

:Nikke:

Snakk om likestilling, hvis det er greit at kvinner kan slå menn, men ikke omvendt.

Skrevet

Det er aldri greit med vold!!

Selvforsvar er eneste tilgivelige årsak til å slå/skade noen.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit for kvinner å slå heller!

Men jeg har faktisk venninner som syns vold mot kvinner er forferdelig, men ser ikke noe galt i at de selv slår når de blir sinna...

Skrevet

.. eller forsvar av andre .. selv om det vel ikke egentlig kan defineres som "selvforsvar"... så noen hadde prøvd å skade barna mine ville jeg nok kunnet gjøre det meste...

Skrevet

Vold er aldri ok!!

Men selvforsvar.. da er det snakk om noe annet, for begge kjønn.

Skrevet

Jeg vil først si at alt for mange kvinner slår menn, og regner med siden de er kvinner, at mannen ikke slår tilbake. Min personlige mening er at Hvis jeg slår kjæresten min (noe jeg aldri har gjort eller kommer til å gjøre) så forventer jeg at han slår tilbake!

Man har ikke lov å slå hvis det ikke er selvforsvar!!

Skrevet

Så enig, så enig :)

Skrevet

Helt enig.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men hvor går grensen for vold? Og hva er vold? Begynte å tenke litt...

F.eks i helga "slo" jeg til en kamerat. Han spøkte med at jeg kunne gjøre karriere i firmaet ved å ligge meg til topps. "Tosk", svarte jeg, og dasket til han på armen. Ikke sånn lett, men ikke kjempehardt heller.

Kommer det under def. vold? Det var jo et slag, på en måte.

Skrevet
Men hvor går grensen for vold? Og hva er vold? Begynte å tenke litt...

Kanskje vold er noe som gjør skade og/eller var ment å skulle gjøre skade. Hensikten bak spiller jo inn, men "mottakeren" må jo også forstå at det ikke var ment vondt. Ikke så lett dette.

Skrevet

Kanskje vold er noe som gjør skade og/eller var ment å skulle gjøre skade. Hensikten bak spiller jo inn, men "mottakeren" må jo også forstå at det ikke var ment vondt. Ikke så lett dette.

Enig. DEt kommer an på situasjonen og, hvis det er et vennskapelig "dask" i en morsom sammenheng, eller om det er et slag under f.eks. en krangel.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Det ligger vel i ordet VOLD at det ikke dreier seg om en dask for moro skyld, for søren... I vold ligger det vel at det ER et overgrep. Og det er ikke greit. Jeg har slått en kjæreste en gang. Fordi jeg var aldeles rasende fordi han slo meg ned midt i byen vi bor i... Jeg angrer ikke, har null skyldfølelse. Og jo, det er stor forskjell på om menn eller kvinner slår!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er forskjell når kvinner og menn slår, men i prinsippet syns jeg ikke det er noe mer riktig av en kvinne å slå en mann enn omvendt.

Skrevet

Rattlesnake: det er ikke alltid forskjell vel? Dersom du tenker på styrke, så er det flere kvinner som er fysisk sterkere en flere menn, og kvinner kan være like psyke og slå for de samme grunner og like hardt.

(men det er mulig du tenker på helt andre ting, og da beklager jeg)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

I de tilfeller kan det jo bli annerledes. Nå har jeg aldri sett et par hvor kvinnen er sterkere enn mannen, men dersom det er tilfelle så blir det jo selvfølgelig ikke forskjell.

Gjest anneline
Skrevet

En spinkel tenåringsgutt er faktisk sterkere enn kvinner flest.

Selv om damene er store og virker kraftige betyr ikke det at de har mye muskelmasse og styrke, og selv om de har det (trener vekter f.eks) kan de ikke måle seg med det en gjennomsnittlig mann har (som ikke trener). Det er rett og slett slik vi er bygget. Unntak finnes nok her også, men det er faktisk ganske uvanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...