AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg har alltid vært snill og omsorgsfull. Jeg hjelper gjerne til og sier veldig fort ja uten å tenke meg om. Av og til angrer jeg noen sekunder etter jeg sa det fordi jeg kanskje egentlig ikke hadde tid til å hjelpe til eller fant ut at jeg ikke ville det likevel. Men jeg ombestemmer meg aldri, jeg bare... gjør det folk spør meg om. Det er positivt, men også negativt. Jeg må lære meg å kunne si nei. Jeg har bestemt meg for å si nei litt oftere. Ikke alle kan hjelpe til, det er jo logisk. Men når jeg blir spurt om å sitte barnevakt eller om jeg kan hjelpe til med lekser eller slike ting, så får jeg så utrolig dårlig samvittighet av å si nei. Jeg må ofte sitte lenge å fundere over det før jeg gir svar, og tenke på konsekvensene som kan komme av mitt "nei". "Enn hvis hun ikke finner en annen barnevakt? Jeg kunne gjort det så mye enklere!" eller... "Enn hvis han ikke klarer å gjøre leksene og han stryker på oppgaven!?" Sånne ting... Jeg vet at jeg ikke bør føle meg skyldig for noe. Det er jo deres ansvar, men jeg vet at jeg kunne hjulpet og gjort ting enklere. Affff... Det er irriterende med et sånt problem. Noen som har det likt? Hvordan skal jeg endre tankegang? hehe.. Anonymous poster hash: 7e2d9...931
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Da begynner vi å øve med èn gang: vil du ta full vårrengjøring i hele kåken min? *og nå skal du svare et stort og rungende....: 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Da begynner vi å øve med èn gang: vil du ta full vårrengjøring i hele kåken min? *og nå skal du svare et stort og rungende....: ...hvor bor du? jeg kan komme innom imorgen... haha! Uff, nei det ville jeg nok lett sagt nei til!! Anonymous poster hash: 7e2d9...931 1
Serafina. Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Jeg tror du bare må begynne å øve deg på å si nei når noen spør om noe du egentlig ikke har lyst til. Det du ønsker er like viktig som det andre ønsker, og hvis du ikke har lyst er det lov å si nei. Det er ikke så lett når du er vant til å sette dine ønsker lavest på listen, det høres ut som det er det du gjør i hvert fall. Du trenger ikke forklare deg, bare si nei.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Du må bare lære deg å si nei. Ikke overanalyser det, bare si det. Vær litt egoistisk. Du er ikke til for å være noens nikkedukke. Anonymous poster hash: c1704...e0d
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Jeg velger å kalle det for "positiv egoisme", når det handler om å beskytte deg selv litt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Er du redd for å ikke bli likt av alle? Kjære deg: slutt med det Anonymous poster hash: b60a5...ee4
Serafina. Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Jeg velger å kalle det for "positiv egoisme", når det handler om å beskytte deg selv litt. Godt sagt og god beskrivelse.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Jeg må lære meg å kunne si nei. Anonymous poster hash: 7e2d9...931 Vil du ligge med meg? Anonymous poster hash: 51c78...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå