AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 hva sier man til jobben etc? Og hva skjer med regninger og sånt? Hva hvis man har dyr, hvem tar seg av de? Ikke at jeg står i fare for å havne i fengsel, jeg bare lurer Anonymous poster hash: 128cb...269
Gjest M1A Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 hva sier man til jobben etc? Og hva skjer med regninger og sånt? Hva hvis man har dyr, hvem tar seg av de? Ikke at jeg står i fare for å havne i fengsel, jeg bare lurer Anonymous poster hash: 128cb...269 Det med regningene vet jeg i alle fall (jeg jobber i et teleselskap). Fengselet/du sender brev til alle du har et kundeforhold til, informerer om at du er i fengsel og om hvilke ting du trenger hjelp til i den forbindelse: - avslutte kundeforholdet (det er jo ikke noe poeng i å betale for bredbånd f.eks mens du sitter inne) - endre fakturaadresse så regningene sendes til fengselet så du får dem og kan betale fra fengselet - informasjon om hvor lenge du skal sone/når du kan få betalt (så firmaet du er kunde hos f.eks kan være hyggelige og holde saken unna inkasso om ikke du skal sone lenge) - forslag til nedbetalingsplan hvis du ikke kan gjøre opp for deg med det første Dette er innholdet i de typiske brevene jeg har sett i alle fall. Når det gjelder dyr/planter osv tipper jeg venner og familie må ta seg av dem for deg, eller at de omplasseres hvis ikke noen kan ta dem (her antar jeg bare). Når det gjelder jobben er det vel de færreste som har en jobb å gå til når de kommer ut. Om ikke de skal sone lenge/arbeidsgiver er hyggelig kan det tenkes at arbeidsgiver innvilger ulønnet permisjon fra jobben mens du soner, men jeg tror ikke du kan kreve å få beholde jobben til du kommer ut igjen (her antar jeg også).
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Men får man automatisk sparken fra jobben om man havner i fengsel? Da tenker jeg ikke på de spm fpr 10 år og sånn, men hvis du sitter opp mot 5 uker da. Eller 3 mnd. Hvordan forklarer du DET til sjefen? Tar man det bare som ubetalt ferie? Anonymous poster hash: 128cb...269
Gjest M1A Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Jeg fant dette: http://www.hegnar.no/juss/artikkel99499.ece Så, hvis ikke man kan bruke ferien sin på å sone (om man skal sone lenger f.eks) må man be arbeidsgiveren sin om ulønnet permisjon (fri fra jobb uten lønn). Arbeidsgiver velger selv om de vil si ja eller nei til dette. Dersom de sier nei vil man få ureglementert/ulovlig fravær fra jobb når man skal sone, og når man har ulovlig fravær fra jobb over lengre tid kan de si personen opp fordi vedkommende er borte fra jobb. Så om man har en jobb som venter til man kommer ut igjen eller ikke er nok i grunnen opp til arbeidsgiveren.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 hva sier man til jobben etc? Og hva skjer med regninger og sånt? Hva hvis man har dyr, hvem tar seg av de? Ikke at jeg står i fare for å havne i fengsel, jeg bare lurer Anonymous poster hash: 128cb...269 Jobben får man bare snakke med. Enten setter de deg i permisjon dersom du skal over lengre tid, eller sier opp kontrakten. Dyret driter de i, det får utenforstående venner/familie fikse - Regninger får man nok en sjangse til å fikse, om personen har samboer så blir det dens oppgave å fikse alt. Anonymous poster hash: c357d...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå