Tibbie Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg har bestemt meg for å flytte til byen for å være mer miljøvennlig og for å få et "enklere liv". Der tenker jeg å leie en leilighet. Den jeg har funnet og vurderer å leie er helt grusom og jeg må gjøre noe der inne for å kunne trives. Uheldigvis har man vanligvis ikke lov til å pusse opp når man leier, så her må jeg finne midlertidige alternativer. Alle veggene er hvite, noe jeg hater, hater, hater. Har googlet litt rundt og funnet ut at det er noe som heter "removable wallpaper" og jeg elsker det jeg ser! Det er rett og slett komplette tapetruller som man kan ta av veggene når man ønsker. Jeg har funnet ut at det kalles "tempaper" på engelsk. Skal jeg bestille noen slike ruller fra utlandet vil det koste mer enn jeg eier i frakt. Så det jeg lurer på er; hvor kan jeg få tak i dette i Norge? Eventuelt Sverige? Vet noen hva man kaller det på norsk, om det i det hele tatt har et navn? (Her er noen eksempler:https://www.google.no/search?q=removable+wallpaper&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4UxZU9aBGYO74AS9noGIAw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1440&bih=802#q=Tempaper&tbm=isch&imgdii=_ )Og mens jeg først er i gang har jeg enda et spørsmål. Kjøkkenet er gammeldags og ulekkert. Jeg snakker skap fra 60-tallet og sølvbenk. Noen kreative idéer der?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Mange fester bare vanlig tapet med dobbeltsidig tape eller lærerens tyggegummi. (Hør med utleier først så klart)Anonymous poster hash: 897a0...c35
Tibbie Skrevet 24. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2014 Mange fester bare vanlig tapet med dobbeltsidig tape eller lærerens tyggegummi. (Hør med utleier først så klart)Anonymous poster hash: 897a0...c35 Oja, går det an? Det blir ikke ugjevnt eller ødeleggende for veggen?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Du kan jo spørre huseier om du kan male et strøk her og der? Hvis du skal bo der en stund kan det jo hende han/hun synes det er greit med litt oppgradering?Anonymous poster hash: 544f6...d29
Tibbie Skrevet 24. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2014 Du kan jo spørre huseier om du kan male et strøk her og der? Hvis du skal bo der en stund kan det jo hende han/hun synes det er greit med litt oppgradering?Anonymous poster hash: 544f6...d29 Jo, jeg tenkte at det ikke skader å høre. Men jeg tipper han vil ha det sterilt med hensyn til senere leieboere. Ikke alle vil ha lilla vegger, spesielt ikke i disse dager hvor alle vil ha det hvitt
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Jeg spurte husleier om jeg kunne male gangen, nå har jeg straks malt hele leiligheten med husleiers velsignelse og maling betalt av huseier, så det kan være lurt å spørre! Man kan kanskje ikke ta alle valg selv osv. men om leiligheten ser helt grusom ut så er det jo ofte også i huseiers interesse at den blir oppgradert. Anonymous poster hash: a40b7...b72 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Forrige poster: Mente selvfølgelig huseier Anonymous poster hash: a40b7...b72
Tibbie Skrevet 24. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2014 Jeg spurte husleier om jeg kunne male gangen, nå har jeg straks malt hele leiligheten med husleiers velsignelse og maling betalt av huseier, så det kan være lurt å spørre! Man kan kanskje ikke ta alle valg selv osv. men om leiligheten ser helt grusom ut så er det jo ofte også i huseiers interesse at den blir oppgradert. Anonymous poster hash: a40b7...b72 Takk for tips. Jeg skal undersøke det! Men vil likevel ha råd om det jeg spurte om fra andre om noen har idéer!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Ikke bruk masse penger på å fikse andre sine leiligheter. Spar heller pengene til du kan kjøpe ditt eget. Anonymous poster hash: 3cf5f...bcd 2
Gjest Wei Wei Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Jo, jeg tenkte at det ikke skader å høre. Men jeg tipper han vil ha det sterilt med hensyn til senere leieboere. Ikke alle vil ha lilla vegger, spesielt ikke i disse dager hvor alle vil ha det hvitt Men hvis du sier at du skal male alt tilbake til hvit fargen, så er det kanskje greit for utleieren? 1
Tibbie Skrevet 26. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 26. april 2014 Flere tips? Jeg er også interessert i teppegulv. Det er ikke så populært i Norge disse dager, så det er kanskje vanskelig å finne? Og - går det an å ha en midlertidig løsning på det? Noen handygirls eller handymens her?
Sunshine Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Jeg tror jeg heller ville lagd meg noen store rammer av tre og trekt stoff på det. Da får du billige og store "bilder" som gir mer farge og personlighet inn i leiligheten. I den forrige leiligheten vår var det det eneste vi hadde på veggene for vi fant ingen bilder vi likte. Jeg har sett flere utenlandske boligsalgsprogrammer der de dekorerer med bilder/lerret som er nesten like store som veggene og det er utrolig effektfullt og fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå