AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg er ansatt i en butikk hvor jeg har blitt lovet mye arbeid. Desverre går det dårlig med forretningen og jeg får bare jobbe noen få timer hver uke. Jeg har vært forferdelig naiv og tenkt at dette kom til å løse seg hurtig, men det har det ikke gjort og jeg har så mye utestående at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg er så forferdelig skamfull og fortvilet over meg selv og situasjonen jeg har havnet i..Jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha vært så naiv..Det er noen få venner som vet at jeg har økonomiske utfordringer men ingen vet hvor ille det er..Jeg er så skamfull og redd at jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg tenker på det. Jeg har søkt på mange jobber med positive tilbakemeldinger men det har foreløpig ikke kommet noen jobbtilbud, og selv når jeg får ny jobb er det jo gjerne en mnd til det kommer inn lønning.. Jeg har solgt klær ol. de siste mnd for å ha penger til mat men nå har jeg snart ikke mer å selge unna.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: f00e9...992
baku Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Kjære deg Jeg har dessverre ikke noen gode råd ,men jeg skulle gjerne gitt deg en god klem. Alle kan ha uflaks og møte på utfordringer. 1
globalagogo Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Har du gjeld og lån da? Ta kontakt med de du skylder penger (banken hvis det er lån etc) og fortell om situasjonen din. Du får forståelse, betalingsutsettelse og hjelp. Bare ikke la det gå uten å ta tak i det. Om du ikke har gjeld men bare nåtidsproblemer kan du se på Småjobber på finn:) Ellers kan du prøve på noe fra NAV? Er ikke så oppdatert på deres muligheter...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Jeg har både boliglån og studielån..Boliglånet har jeg klart og betale.. Anonymous poster hash: f00e9...992
globalagogo Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Sender en god klem forresten:) boliglånet er viktigst, fint at du prioriterer det. jeg ville kontaktet Lånekassen tror jeg, prøv på en betalingsutsettelse eller en ny ordning med dem:) det kommer til å ordne seg for deg! Spesielt fordi du tar styring over det, alt vil gå helt fint <3 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Tusen takk! Jeg setter så umåtelig stor pris på tilbakemelding..Jeg føler meg så forferdelig alene I kaoset. Jeg trodde ikke NAV kunne hjelpe med noe siden jeg teknisk sett ikke er arbeidsledig... Anonymous poster hash: f00e9...992
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Tusen takk! Jeg setter så umåtelig stor pris på tilbakemelding..Jeg føler meg så forferdelig alene I kaoset. Jeg trodde ikke NAV kunne hjelpe med noe siden jeg teknisk sett ikke er arbeidsledig... Anonymous poster hash: f00e9...992 Ta kontakt med lånekassen og be om avdragsfrihet. Du kan også søke om rentefritak dersom du har tjent veldig dårlig. Men å søke om avdragsfrihet hos lånekassen går fort og greit på internett. Kontakt NAV og hør om hvordan reglene der fungrer. Kanskje du kan melde deg arbeidsledig og få dagpenger for den prosenten du ikke har jobb? Jeg vet ikke, men hør med de. Anonymous poster hash: 45195...d8a 3
-Jiinxs- Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Snakk med foreldrene dine, om du tror de har muligheten å hjelpe deg litt økonomisk?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Jeg har ikke noen som kan hjelpe meg og det er jo min røre..jeg må finne ut av det på egenhånd Anonymous poster hash: f00e9...992
Surriball Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Hvor stor stillingsprosent står det i kontrakten din at du skal jobbe? Evt. antall timer per uke? Og får du jobbetså mye somdet står i kontrakten? For det har du krav på! Ellers tenker jeg som de andre, ring og be om avdragsfrihet og betalingsutsettelse der du kan, og ta kontakt med nav. Det høres ikke ut som du har betalingsanmerkninger ennå, og nå er du i forkant og tar tak i situasjonen. Det gir et godt inntrykk og velvillighet hos de du ringer. Dra til en navrådgiver og få oversikt over hvilke eventuelle stønader du har rett på, keg tror su har rett på en viss mengde dagpenger hvis stillingen din er redusert 50% eller mer (eller noe sånt). Sjekk ut arbeidsmiljøloven.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Jeg er ansatt i en butikk hvor jeg har blitt lovet mye arbeid. Desverre går det dårlig med forretningen og jeg får bare jobbe noen få timer hver uke. Jeg har vært forferdelig naiv og tenkt at dette kom til å løse seg hurtig, men det har det ikke gjort og jeg har så mye utestående at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg er så forferdelig skamfull og fortvilet over meg selv og situasjonen jeg har havnet i..Jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha vært så naiv..Det er noen få venner som vet at jeg har økonomiske utfordringer men ingen vet hvor ille det er..Jeg er så skamfull og redd at jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg tenker på det. Jeg har søkt på mange jobber med positive tilbakemeldinger men det har foreløpig ikke kommet noen jobbtilbud, og selv når jeg får ny jobb er det jo gjerne en mnd til det kommer inn lønning.. Jeg har solgt klær ol. de siste mnd for å ha penger til mat men nå har jeg snart ikke mer å selge unna.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: f00e9...992 Du kan vel søke dagpenger for de timer du ikke jobber, frem til du får deg ny jobb? Penger må folk ha. Innehaver må skjønne at du ikke kan leve på få timer. Ta kontakt med nav. En butikk tok kontakt med meg når jeg var ledig. Var kjempeglad. En dag satte de meg opp tre timer, er jo faen meg et hån Anonymous poster hash: 6f297...42a
Babi Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Jeg er ansatt i en butikk hvor jeg har blitt lovet mye arbeid. Desverre går det dårlig med forretningen og jeg får bare jobbe noen få timer hver uke. Jeg har vært forferdelig naiv og tenkt at dette kom til å løse seg hurtig, men det har det ikke gjort og jeg har så mye utestående at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg er så forferdelig skamfull og fortvilet over meg selv og situasjonen jeg har havnet i..Jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha vært så naiv..Det er noen få venner som vet at jeg har økonomiske utfordringer men ingen vet hvor ille det er..Jeg er så skamfull og redd at jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg tenker på det. Jeg har søkt på mange jobber med positive tilbakemeldinger men det har foreløpig ikke kommet noen jobbtilbud, og selv når jeg får ny jobb er det jo gjerne en mnd til det kommer inn lønning.. Jeg har solgt klær ol. de siste mnd for å ha penger til mat men nå har jeg snart ikke mer å selge unna.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: f00e9...992 Vet så innmari godt hvordan du har det. Jeg har hatt det slik en stund. Da fant jeg rett og slett kreative måter å dra inn litt penger på. F.eks. er det noe som heter www.seeyou.no og www.daymaker.no - de har mysteryshopping-oppdrag som du får i snitt 120 kr per oppdrag. Ellers, om du bor i Oslo, er det også en mulighet for å ta oppdrag som statist (sjekk statist.no, statistarkivet.no og grupper på Facebook). I tillegg kan du tilby deg å lufte naboens hund, sitte barnevakt, alt du kan ta. Fyll opp tiden din. Det gjorde jeg, og klarte meg uten en eneste krone fra NAV. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 På facebook finnes det grupper som heter Hjelp oss å hjelpe, som anonymt kan spre beskjeder fra deg om at du f.eks. trenger småjobber. De finnes i de fleste fylker og i mange byer. Send kontaktpersonen for din lokale gruppe en mail og si litt om hva du trenger og hvorfor du trenger det, så videreformidler de. Sjekk også poster bakover i økonomiforumet her, for der finnes det mange tips til folk med lite penger. Anonymous poster hash: 3f859...b1c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Du sier at du har studielån. Hva har du studert? Er det ikke mulig for deg å få deg jobb med utdanningen din? Jeg føler med deg TS og jeg vet ikke hva jeg kan si som kan hjelpe deg, MEN jeg har et forslag - få deg en vikar jobb enten i barnehage eller på en skole! I Oslo er timelønnen på 170 kr. Det er også stort behov for vikarer så dette kan hjelpe deg økonomisk. Hvis du sier ifra at du vil jobbe så mye så mulig og du gjør en bra jobb kan du bli oppringt hele tiden Hvis du får ny jobb og må gå en måned uten å betale regninger, så får det da være sånn. Det viktigste er at du får deg en jobb med større stillingprosent slik at du kan begynne å betale på dine regninger. Anonymous poster hash: c2914...e49
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Ta kontakt med banken din og be om avdragsfrihet til du har komt deg ovenpå og fått deg ny jobb. Banker gir ofte inntil to års avdragsfrihet. De vil jo ikke at du skal havne i den situasjonen at du til slutt ikke kan betale lånet ditt og havner i økonomisk uføre.Anonymous poster hash: 9fe80...e6a 1
strawberry Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Jeg har både boliglån og studielån..Boliglånet har jeg klart og betale.. Anonymous poster hash: f00e9...992 Studielånet slipper du å betale nå, du får utsatt det noen ganger uten å måtte oppgi grunn til og med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå