Gå til innhold

Avslutning av bryllupsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal dere avslutte det hele? Har tenkt en del på dette og er litt usikker på hva som passer best..

Noen sier jo bare "takk for nå" og går.. men det blir kanskje dumt for noen av gjestene som vil ta skikkelig farvel..

Noen går rundt til alle for å si farvel - dette er kanskje litt tidkrevende? ikke vet jeg..

Hva passer best? -og hva tar seg best ut? det er kanskje andre måter også å avslutte på? Forslag?

*usikker*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål - jeg aner ikke hvor lenge vi skal være og hvor vi skal etterpå, så jeg overlater alt ang. avslutning av kvelden til min kjære.

Skrevet

Vi gikk rundt og sa hadet til alle vi, synes det var kjempekoselig jeg! Hadde jo fått snakket med de fleste i løpet av kvelden, men det var koselig å få sagt skikkelig "takk for at dere kom" og takk for gava og sånn til alle...

Skrevet

Var forresten i ett bryllup i fjor der det ble avsluttet med at alle tente ett lys og satte i ett hjerte forran brudeparet, og så var det forrbønn for brudeparet. Det ble ganske "ukonfortabelt" for de av gjestene som ikke var kristne, og det var nok flere av de kristne som også følte at dette ble litt voldsomt. Dessuten følte man liksom at man "måtte" dra hjem når dette var over, for det var en veldig markant avsluttning.

Men brudeparet (og deres nærmeste) ville ha det sånn og var kjempefornøyde, og det var jo dems dag!

Skrevet

Tenker vi griper mikrofonen til bandet som skal synge og sier ha det på den måten

Skrevet

Vi har egentlig mest lyst til å "snike" oss unna i stillhet, men det kan nok bli til en håndhilse-tur...vi får se hvor sent det blir. Svigers vil ha en noe mer formell avslutning når vi drar, noe jeg tror kan bryte opp stemningen veldig og føre til at folk føler de må dra hjem.

Skrevet

Festen vår kommer til å vare ut i de sene timer. Noen av gjestene kommer nok til å dra allerede 11-12 om kvelden og andre drar kanskje ikke før klokken 6 om morgenen. Så noen slik avslutningsseremoni eller ha det bra-greie blir det nok ikke på oss når vi finner det for godt å dra vår vei (sikkert i 3-tiden om natta).

Håper uansett at folk kommer og sier god natt til oss før de drar...

Skrevet

Vi skal avslutte med en takkesang til gjestene :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg hørte om et bryllup i sommer som ble avsluttet slik: gjestene fikk hvert sitt stearinlys (med flamme på, så klart), og stilte seg i to rekker så de tilsammen dannet en gang mot utgangsdøra og ned trappa utenfor. Brudeparet gikk gjennom denne "gangen" av stearinlys, og forsvant til slutt ut i mørket. Jeg synes dette høres helt nydelig ut, og ønsker noe lignende på min store dag!!

Skrevet

Tipper vi bare smyger oss av gårde til hotellet vi skal sove på jeg :)

Skrevet

Har jeg ikke ofret en tanke, og jeg gifter meg om 5 dager. Tror vi bare drar, jeg. Noen seremoni skal vi DEFINITIVT IKKE ha!

Skrevet

Vi hadde ikke planlagt noe spesiell avslutning, lystenning ville vi ikke ha.

Det som skjedde var at folk begynte å tusle i 01.00-01.30-tiden. Vi hadde selv bestilt taxi til 01.45, så vi var faktisk igjen som noen av de siste. Jeg var helt i villrede når det gjaldt klokken, så jeg ante ikke at det var på tide å gå, og plutselig stod så og si alle sammen i rad og rekke for å si hadet og takk for seg. Jeg og mannen stod i hvert vårt rom når dette skjedde, og det syns jeg egentlig var like greit, for da ble det ikke så høytidelig.

Så konklusjonen blir at dersom det ikke ønskes at brudeparet skal være de første som går og vil ha avskjeden med brask og bram, så løser det seg helt av seg selv. Ingen bryllupsgjest går hjem uten å si takk for seg, så en får si hadet til alle sammen uansett.

Skrevet

Vi skal bli igjen som noen av de siste regner jeg med. Har i hvert fall sagt i fra at det blir fest utover natta også...

Skrevet

I et bryllup jeg var i gjorde de det slik:

* Brudeparet danset en rolig dans, alle sto i ring rundt - etter dansen tok de farvel med alle som sto i ringen, tok de i handa, ga de en klem og sa takk for at dere kom osv..

Skrevet
I et bryllup jeg var i gjorde de det slik:

* Brudeparet danset en rolig dans, alle sto i ring rundt - etter dansen tok de farvel med alle som sto i ringen, tok de i handa, ga de en klem og sa takk for at dere kom osv..

Denne metoden er den jeg har fått med meg også,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...