Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte leiligheten for 3år siden for 1,1 mill og etter første året flyttet jeg inn hos min samboer og leide ut min leilighet. De som leier har tenkt å bo der i ett år til.

Leiligheten er blitt pusset opp og har steget i verdi (1,5mill) Og når jeg skal selge, må jeg skatte av gevinsten.

Har dere kloke KG`ere noen gode ideer om hvordan jeg kan slippe å betale 28% av gevinsten? Det er over 100 000 kroner rett til staten, som jeg kunne brukt på egenkapital i stedet.

Anonymous poster hash: 426ab...bfa
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er nok ingen veg utanom, du må betale den skatten. Alternativet er at du og kjæresten din flyttar inn. Å skulle bu i ein bustad sjølv er alltid grunn god nok til å seie opp leigekontrakten.

Skrevet (endret)

Husk at du kan trekke fra utgifter du har hatt for påkostninger av leiligheten. Det vil si oppussing etc som har bidratt til å øke verdien til leiligheten. Du kan trekke fra materialkostnader og arbeidskostnader, både for håndverkere og eget arbeid- men du må kunne dokumentere alt. Så da gjelder det å regne på hvor mye oppussingen har kostet.

Kilde: http://www.dinside.no/917824/dette-maa-du-skatte-av-naar-du-selger-bolig

Endret av Ferdigstudent
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ingen veg utanom, du må betale den skatten. Alternativet er at du og kjæresten din flyttar inn. Å skulle bu i ein bustad sjølv er alltid grunn god nok til å seie opp leigekontrakten.

Planen er at vi har tenkt å flytte der igjen når leieperioden går ut, men nå venter vi barn og leiligheten blir for liten for 3 stykker.

Anonymous poster hash: 426ab...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...