AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Hei! Jeg har fast stilling 2 helger pr mnd i kommunen. Jeg har aldri jobbet kun det, jobber alltid mye ekstra. Nå har jeg vært sykemeldt i en måned, og min lege vil forlenge sykemeldingen ytterligere. Når nav er inni bilde. Jeg lurer på om de ser på hva jeg har hatt i inntekt eller om jeg får betalt for 2 helger i måneden. Noen som vet?Anonymous poster hash: cd15d...367
Perlå Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Arbeidsgiveren din skal sende inn inntektsopplysninger til nav og der skal de oppgi hvor mye du har tjent i inkludert ekdtravaktene.... Nav vurderer saken ut fra de opplysninger de får fra arbeidsgiver. . 1
Rosalie Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 https://www.nav.no/arbeid/jobb+og+helse/sykmelding+og+sykepenger/sykepenger+til+arbeidstakere
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Sykepenger fra folketrygden Den aktuelle ukeinntekten omregnes til årsinntekt. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den pensjonsgivende årsinntekten, skal sykepengegrunnlaget likevel tilsvare den pensjonsgivende årsinntekten. Denne er som regel beregnet på grunnlag av gjennomsnittet av de pensjonspoengtallene som er fastsatt for de tre siste årene før du ble syk. Sykepengegrunnlaget kan ikke overstige seks ganger folketrygdens grunnbeløp (6G). Ved gradert sykmelding har du rett til sykepenger tilsvarende graden av arbeidsuførhet. Sykepengene kan graderes fra 100 prosent ned til 20 prosent. Vil dette si at det regnes ut hvor mye jeg har tjent på et år, og så får jeg månedslønn av dette i sykepenger? Jeg forstår det ikke helt. Anonymous poster hash: cd15d...367
Rosalie Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Nei. Les avsnittet lenger opp om hvordan ukeinntekten beregnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå