Gå til innhold

Søstern min skal bestemme alt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstern min skal gifte seg i sommer og jeg er glad for henns del. MEN hun skal ha det store perfekte alt. Så døtrene mine skal være brudepiker og det er greit. Så de skal ha kjoler sko og alt så hun har valgt ut. Noe som er helt greit. MEN jeg kan ikke ha sort, blått, hvitt, rødt eller ditt eller datt.. jeg må ha lang kjole, mannene min MÅ ha smoking, osv... Helt ærlig så tenkte jeg å bruke en fin sort blondekjole som går rett under knærene som jeg brukte i broren min sitt.. men den får jeg ikke "lov" å bruke for sort er jo sorg.... og så kjøpte jeg den jo på salg.. søstern min mener kjolen burde være litt mere esklusiv.. -_- og helst grønn! så... skal jeg føye min søster å kjøpe den grønne kjolen til en liten formue eller skal jeg bruke den sorte og så får hun være glad for at vi reiser landet rundt for å kommer og bruker en liten formue på hotell.. gave... osv.. -_- så hvordan sier jeg på en fin måte at jeg skal bruke min sorte eller skal jeg føye henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det finnes en mellomting. Enig i at en sort billig kjole som du også har brukt i et annet bryllup er litt respektløst i en søsters bryllup der du vil være en sentral person og med på mange bilder. Meg at hun dikterer fargen og prisen er det å gå for langt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det finnes en mellomting. Enig i at en sort billig kjole som du også har brukt i et annet bryllup er litt respektløst i en søsters bryllup der du vil være en sentral person og med på mange bilder. Meg at hun dikterer fargen og prisen er det å gå for langt.

Jeg er helt uenig i at en sort kjole på "salg" er respektløst. Den var tydeligvis fin nok i et annet bryllup, da vil jeg stole på ts og tenke at den er fin nok til dette. Sort er en klassisk elegant farge, som jeg selv har brukt i bryllup flere ganger. Aldri fått kommentarer på det. Søsteren din bør roe seg flere hakk og være glad for de som kommer i bryllupet, og takknemlig over dem som vil dele dagen med dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hun vil dagen skal være perfekt, bryllup er jo stor stas og hun har sikkert sett for seg hvordan alt skal være ned til minste detalj :)
Men så lenge kjolen er pen og den ikke stjeler oppmerksomheten fra henne, ser jeg ikke helt problemet med at du går med den kjolen.
Evt kan det jo være du finner en annen billig, men fin kjole som ikke er svart eller grønn for den del, men som dere begge kan leve med i et bryllup?

Det er hennes dag og jeg mener hun bør få si hva hun ønsker, men å forlange at du skal gå til innkjøp av noe dyrt du bare kommer til å bruke en gang, det syns jeg blir for dumt. Det må da være mulig å i det minste møtes på halvveien :)

Anonymous poster hash: 4c32e...efd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dy klarer nok å finne en sid kjole i en annen farge en sort til din søsters bryllup. Såpass innsats synes jeg man bør gjøre som bruden søster.

Anonymous poster hash: d5c4f...030

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner søsteren din jeg. Det må være kjedelig for henne å se at du legger så lite innsats i hennes bryllup.

Hun skal gifte seg og du kommer i en sort knelang kjole som du attpåtil brukte i deres brors bryllup. Som brudens søster bør du være en av de gjestene som er mest pyntet, og skal mannen din gå i smoking er sidkjole omtrent obligatorisk hos deg. Vil ikke du også pynte deg litt ekstra den dagen? Med mindre du har en haug søsken så er det vel ikke så mange flere bryllup til en søster du skal i?

Jeg syntes du bør gjøre en litt større innsats her. Men å bruke en liten formue på en kjole er vel ikke nødvendig, finnes det ikke en mellomting da? Det finnes ok kjoler til 1000-2000 i vanlige butikker :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sort og diverse nyanser av hvitt går man ikke med i bryllup. Punktum.

Men latterlig av henne å diktere farger utenom det.

Anonymous poster hash: 67f6f...6b9
  • Liker 6
Skrevet

Har brudeparet satt smoking som dresskode?

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg syns du skal respektere at kjolen ikke skal være svart. Men at man ikke kan bruke en kjole man har brukt før er noe tull, uansett hvor sentral man er i bryllupet. Er jo helt idiotisk om folk med mange søsken skal kjøpe ny kjole hver gang noen gifter seg...

Skrevet

vi er 4 søstre og 2 brødre, jeg er yngst og har ikke så mye penger, vi har brukt 14tusen på overnatting ei uke der hu skal gifte seg + gave til 5000tusen hu ønska seg ikke sånn "billig dritt" og så skal vi kjøre en dag.. så blir dyrt nok, med 2 barn og nytt lite hus som trenger en del jobb så har vi ikke så mye overskudd at jeg ser poenget med å kjøpe meg en ny kjole når den jeg har er fin.. skal ikke være lett..

Gjest Hjertesukk
Skrevet

vi er 4 søstre og 2 brødre, jeg er yngst og har ikke så mye penger, vi har brukt 14tusen på overnatting ei uke der hu skal gifte seg + gave til 5000tusen hu ønska seg ikke sånn "billig dritt" og så skal vi kjøre en dag.. så blir dyrt nok, med 2 barn og nytt lite hus som trenger en del jobb så har vi ikke så mye overskudd at jeg ser poenget med å kjøpe meg en ny kjole når den jeg har er fin.. skal ikke være lett..

Det høres ut som du kun er ute etter sympati og at folk skal være enige med deg. Et ordinært hotell tar ca 800,- natten. Dersom dere betaler 2000,- per natt, så har dere valgt å legge dere inn på et meget eksklusivt hotell, eller leid en luksushytte. Jeg kjøper ikke det at dere "måtte" bruke 14000 på overnatting.

Gave til 5000, igjen, deres valg. Det er helt i orden at hun ikke ønsker seg "billig dritt". Det gjør ikke jeg heller. Jeg vil uansett tippe at det er gaver på ønskelisten som ligger på et par tusenlapper, ettersom det sikkert er flere gjester enn kun dere. Dersom hun ikke har ønskeliste, så kunne dere ha kjøpt et gavekort på Tilbords, med 2000,- på.

Jeg skjønner GODT at hun ikke vil du skal komme i sort, og spesielt ikke i en kjole du brukte i broren deres sitt bryllup. Iogmed at hun ønsker at din mann skal komme i smoking, så tilsier kleskoden at fotsid, eller en knelang penkjole er passende (og da ikke i hvit eller sort - dette gjelder uansett hvilket bryllup du skal i). Én ting er å komme i sort kjole, uvitende om at dette ikke passer seg - men når du har fortalt det til bruden, og hun har fortalt deg hvorfor det er upassende.. så er det smakløst å møte i sort kjole.

I tillegg så er dette søsteren din. Du har en sentral rolle den dagen. Lån en kjole av ei venninne/søster, eller kjøp en ny. Det er ikke verre en dét. Du klarer fint å avse 1000,- om dere har råd til luksuriøse overnattinger til 14000 og bryllupsgaver til 5000,-.

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Nja, jeg mener du kan møte søsteren din på halvveien. Om hun har gitt uttrykk for at hun ikke ønsker at du skal stille i sort kjole, så synes jeg du skal unngå dette. Er en liten uskreven "regel" om at man ikke stiller i hvitt og sort, så om bruden ikke ønsker dette så synes jeg man kan respektere det- spesielt om hun er såpass nær. Men, du skal da ikke kjøpe en kjole i den fargen hun ønsker. Er grenser for hvor mye hun kan diktere... Synes heller ikke hun skal stille krav til hvor mye penger du skal legge i kjolen.

Du har kanskje en annen kjole som egner seg? Da ville jeg gått for den i stedet :)

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg håper ikke dette er min søster som lufter sin frustrasjon på KG, men jeg kjenner meg igjen.

Jeg skal selv gifte meg i sommer på hotell og ja, det koster i realiteten mye å overnatte der. Dette har vi ordnet opp i slik at gjestene ikke betaler mer enn gjennomsnittshotell koster.

(halv) Søster har aldri vært i bryllup før og kjenner ikke til reglene, og følte meg forpliktet i å fortelle henne om skikk og bruk dvs ikke rødt, svart eller hvitt, da jeg gifter meg inn i en konservativ familie. Selv bryr jeg meg ikke om disse fargene, men vet at ANDRE kommer til å gjøre det.

Jeg har tilbudt å låne ut noen av klærne mine som er mer enn passende og har i tillegg tilbudt at jeg betaler for det kjolen koster. Likevel insisterer på den sorte kjolen, noe som er helt greit for meg, men at hun må forberede seg på at noen (svigermor) lar henne høre det. Jeg har sett mange fine kjoler, men denne sorte kjolen passer virkelig mer i en begravelse enn i bryllup.

Jeg vil bare presisere at jeg ikke er TS. Og er ikke likevel ts min halvsøster så får jeg bare beklage at jeg "kræsjer" innlegget ditt. Nicket, historien og brudepikene høres bare så kjent ut. Tidspunktet for innlegget stemmer jo overens med da jeg siste gang jeg snakket med min min halvsøster på telefon. Alle de andre gangene vi snakket sammen, kommer det en oppdatering på facebookveggen hennes kort tid etter, om denne kjolefrustrasjon, men all sympatihøsting derfra tydeligvis ikke var nok. Jeg har ennå til gode å kommentere frustrasjonene på facebook da faktaene ikke stemmer overens med virkeligheten.

Ha en fortsatt fin dag!

Anonymous poster hash: be565...143
  • Liker 5
Skrevet

Man bruker da ikke sort i bryllup.

• Liker 1
Skrevet

I bryllup bruker man ikke sort eller hvit kjole, sånn er det bare. Siden dresskoden er galla, så passer det heller ikke med knekort kjole. Kjolen trenger ikke være veldig dyr, men den må være lang og ikke sort.

Jeg syns du gjør det vanskelig for din søster. Det høres også ut som om du er misfornøyd ned at døtrene dine skal være brudepiker. Å få være prinsesse for en dag, er drømmen til de fleste småjenter. Så dette bør du heller være taknemlig for.

• Liker 5
Skrevet

Gå med kjolen din du. Klem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man går ikke i sort kjole i bryllup. Punktum. Og man går ikke i knelang kjole dersom kleskoden indikerer at kjolen skal være lang. Eier du ikke skam, TS? Og ikke hør på Gjest, hun eier ikke folkeskikk.

Anonymous poster hash: ca250...d61
  • Liker 3
Gjest gjest1974
Skrevet

Du kunne bruke kjolen i din brors bryllup, så da kan du bruke den i hennes og. Og jeg kan fortelle deg at da jeg giftet meg var det mange som brukte sorte pene kjoler, både lange og korte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke se at TS har sagt at kleskoden er galla? :klo:

Anonymous poster hash: 6badd...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...