Gjest gudrun Skrevet 10. juni 2004 #1 Skrevet 10. juni 2004 Hvor henvender man seg om man ønsker å selge gull - gamle gullringer, smykker mm, som ikke lenger er i bruk. Noen som vet hvordan gull prises? Er det pr gram? Eller kan man få betaling for gjenstanden, for eksempel en ring.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #2 Skrevet 10. juni 2004 Du kan levere det inn hos gullsmeden,men du får veldig lite for det. Du kan også gå tilbrukthandler,men det lureste er å ta det med til Tyrkia vis du skal på ferie der får du mest igjen.
Titti72 Skrevet 10. juni 2004 #3 Skrevet 10. juni 2004 Du kan prøve å selge dem gjennom annonse i avisen, eller gå til gullsmed og få gramsprisen på dem. Det lønner seg ikke å selge gull, da du ikke får tilbake så mye som du ga for det. Jeg hadde masse gull som jeg leverte inn til gullsmeden og fikk dem til å smelte om til et armebånd til meg. Dvs de smelter ikke om gullet, de veier det, så kan du få tilbake f.eks. et armebånd i tilsvarende vekt. Du må betale arbeidspenger for dette. Jeg smeltet 84 gram, fikk et tjukt ankerarmebånd, betalte 4.500,- i arbeidspenger, og fikk det etter 14 dager + stenene som var festet i smykkene.
Barbie Skrevet 10. juni 2004 #4 Skrevet 10. juni 2004 Hvis du selger det hos Gullsmeden, får du elendig pris. Her i byen er det 30 kr. grammet.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #5 Skrevet 10. juni 2004 Prisen på brukt gull er forholdsvis lik jevnt over. Når man ikke får så mye er det fordi det er en del arbeid med å få det rent nok til at det kan brukes på nytt igjen. Forøvrig blir det lett mye "adminstrasjonskostnader" når man selger bare relativt små mengder. Et av det mer effektive og morsomme resultatene jeg har sett er å få gullsmeden til å smelte gullet i vann. Da danner det et fantasimønster med dråper og forskjellige former som ser stilig ut. Dette kan man feste på en ring eller lage et anheng av.
tuji Skrevet 11. juni 2004 #6 Skrevet 11. juni 2004 Det lønner seg ikke å selge gull. Du får ingenting for det.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #7 Skrevet 11. juni 2004 Gull er egentlig lite verd. Kjøpte et smykke i Tyrkia som jeg egentlig angret på. Kostet 8000. Ble ikke brukt. Leverte det i esken til gullsmed og fikk igjen bare 5000. har du gamle ringer liggende kan gullsmeden lage en ny til deg.
Gjest Taner Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 (endret) ja du kan selle til Epostadresse fjernet iht. Kvinneguidens regler Bolledeig (mod) Endret 11. november 2008 av Bolledeig
Gjest L_C Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Neste jeg skal til tyrkia skal jeg ta med meg gamle gullsmykker og ringer dit, og få gullsmeden til å lage ett pent armbånd eller smykke til meg. Hos gullsmeden vi brukte kan man ta med ett bilde av hvilken som helst ring eller smykke, og han kan lage ett likt ett mye billigere Kjøpte forlovelsesringene våre i Tyrkia i sommer, og jeg er VELDIG fornøyd. Fikk "designe" den selv. Bestemme tykkelse, størrelse på diamant, farger osv.osv.
Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 (endret) Innlegg endret. reglene pasha mod Endret 15. november 2008 av Pasha
Gjest Gjest_vivi_* Skrevet 15. november 2008 #11 Skrevet 15. november 2008 (endret) Innlegg endret. reglene pasha mod Endret 15. november 2008 av Pasha
Gjest souad Skrevet 9. august 2009 #14 Skrevet 9. august 2009 (endret) hei, hva med å bytte gull? MVH. Innlegg endret. Nigo (mod) Endret 9. august 2009 av Nigo-san
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå