AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Sier dere ifra om at det er farlig? Ser spesielt mange menn gjør dette og hadde de visst hvor farlig det er hadde de sikkert ikke dekket til hele vogna med et ullpledd. Jeg har sagt fra én gang og da fikk jeg kjeft tilbake Anonymous poster hash: 46ee7...81d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Nei jeg tør ikke å si fra, selv om jeg har lyst å skrike!! Jeg sa fra til broren min da de fikk en sønn, og sendte noen linker til artikler ang. dette. De byttet ut teppet med en paraply man kan feste på vognen og vinkle slik man ønsker, kjempemessig Anonymous poster hash: 1f084...52c 4
Pringle Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Jeg synes det virker rart, og ikke minst ubehagelig for ungen. Og jeg får en sprø tanke om at de gjør det fordi ungen er så stygg
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Sier dere ifra om at det er farlig? Ser spesielt mange menn gjør dette og hadde de visst hvor farlig det er hadde de sikkert ikke dekket til hele vogna med et ullpledd. Jeg har sagt fra én gang og da fikk jeg kjeft tilbake Anonymous poster hash: 46ee7...81d Jeg pleier å legge teppe over et par minutter rett før hun sovner, slik at hun får det mørkt, og får roet seg. Deretter tar jeg det av med en gang hun har sovna. Hadde nok følt det litt belærende om noen kom bort og sa i fra akkurat når teppe lå over. Men om man sitter lenge og observerer en vogn med teppe over, synes jeg det er greit å si i fra. Anonymous poster hash: 5792f...df5
Papirfly Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 En gang så jeg to jenter på rundt 10 år som gikk og trillet en tvillingvogn hvor et tykt ullpledd dekket over hele åpningen. Det var 30 varmegrader ute. Jeg møtte dem på en veldig lang strekning, så etter å ha sett dem gå der i 10 minutter, gikk jeg bort og forklarte dem at babyene ikke fikk oksygen om de dekket til hele åpningen. De så bare rart på meg og sa at barna skulle sove. Da sa jeg rett ut at det de gjorde var livsfarlig og rett og slett løftet opp teppet og viste dem hva jeg mente. Inni vogna lå det to spedbarn. Jeg har opplevd at noen har kommet bort til meg på et kjøpesenter og sagt at jeg må kle mer av babyen min så hun ikke skulle bli for varm. Da hadde vi akkurat kommet inn døra til senteret, så jeg hadde ikke kommet så langt enda, men jeg satte likevel pris på at noen turte å bry seg. Det kunne jo hendt at jeg var en sånn idiot som koker barnet sitt i ren uvitenhet. Konklusjon: SI IFRA! Det redder liv! 9
Gjest M1A Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Nei jeg tør ikke å si fra, selv om jeg har lyst å skrike!! Jeg sa fra til broren min da de fikk en sønn, og sendte noen linker til artikler ang. dette. De byttet ut teppet med en paraply man kan feste på vognen og vinkle slik man ønsker, kjempemessig Anonymous poster hash: 1f084...52c Slike paraplyer er geniale! Vogna vår kan man utrolig enkelt snu retning på slik at ikke småtten får sola i øynene. Kombinasjonen av å snu håndtakene/bruke paraplyen gjør at vi i grunnen aldri har hatt behov for å dekke vogna mer når vi er ute.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Mitt barn ville bare sove dersom hun hadde hele dynen over hodet. Mer enn én gang opplevde jeg at fremmede kom og rev av henne dynen. Ungen våknet og illskrek. Det er ikke alltid at alle andre vet bedre. Anonymous poster hash: f7288...087 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Mitt barn ville bare sove dersom hun hadde hele dynen over hodet. Mer enn én gang opplevde jeg at fremmede kom og rev av henne dynen. Ungen våknet og illskrek. Det er ikke alltid at alle andre vet bedre. Anonymous poster hash: f7288...087 Hvis barnet ditt sover med dynen over hodet kan hun dø eller bli hjerneskadet. Da er det bedre at hun skriker litt og lærer seg å sove med hodet der ute det er oksygen.Anonymous poster hash: 46ee7...81d 4
kaprifolen Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Jeg har sagt i fra ved et par anledninger, jeg har også kontaktet en bhg jeg gikk forbi og så at hadde dekket vognen med sovende barn i. Men jeg får vondt inni meg alle gangene jeg ikke tør si ifra...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Dette er hysteri. Diffusjon sørget for at det er nok oksygen tilgjengelig.Anonymous poster hash: 54634...076 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Snakker dere om fullstendig tildekking? Anonymous poster hash: 7d5a1...4b5
Lammelåret Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 En stor overdrivelse! Direkte latterlig å påstå at ungen blir hjerneskadet av å ha dynen over hodet, skremsel! Hvis barnet ditt sover med dynen over hodet kan hun dø eller bli hjerneskadet. Da er det bedre at hun skriker litt og lærer seg å sove med hodet der ute det er oksygen.Anonymous poster hash: 46ee7...81d [/acr 2
Madelene B Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Jeg sier ifra! Jeg får sure blikk, jeg har fått kommentar om at det ikke er mitt barn, men å si ifra er noe man skal !
Lammelåret Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Enkelte er ganske susete og kan glemme å kle av babyen når det blir varmt, så det er ikke så dumt å si ifra. En får ha litt humor på det dersom reaksjonen er sinne. Selv om den man sier ifra til blir sint, kan det være at h*n tenker seg om og endrer på vanen etterpå. Om ikke, så er det ikke noe annet man kan gjøre. Det er mange alternativer til å dekke til vognåpningen med tepper. Saken er ikke nødvendigvis lite luft, men at ungen blir overopphetet.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Hvis barnet ditt sover med dynen over hodet kan hun dø eller bli hjerneskadet. Da er det bedre at hun skriker litt og lærer seg å sove med hodet der ute det er oksygen.Anonymous poster hash: 46ee7...81d Jeg skrev i fortid, fordi dette er lenge siden. Hun er nå voksen og lever i beste velgående. Jeg skrev også at hun sov med dynen over hodet. Jeg sørget for at det var nok luft (ved å arrangere dynen på en spesiell måte). Nytter ikke å være hysterisk. Anonymous poster hash: f7288...087
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 Nei. Det er ikke min sak. Anonymous poster hash: 808d4...d7a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 Men kommer ikke dette litt ann på årstiden og hva slags teppe som evt blir brukt? Jeg har en datter født i desember og jeg fikk beskjed på helsestasjonen om å ikke ta henne med ut hvis det var mer enn 10 minus. Siden jeg var alene så ble jeg nødt til å ta henne med til butikken av og til. Da sa helsesøster at små turer gikk helt fint hvis jeg dekket til foran vogna med teppe. Det var riktig nok helseteppe hun ba meg bruke og det er det jo hull i.. Så om sommeren så kommer det jo luft gjennom der. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være så farlig. Anonymous poster hash: e266c...dda
Gjest heihade Skrevet 24. april 2014 #18 Skrevet 24. april 2014 Var ikke en gang klar over dette. Tror ikke jeg kommer til å begynne å si ifra nå som jeg vet det heller. Jeg ser rett og slett ikke nedi vogna til folk så jeg vet ikke hva som foregår der.
Soulless Skrevet 24. april 2014 #19 Skrevet 24. april 2014 Men kommer ikke dette litt ann på årstiden og hva slags teppe som evt blir brukt? Jeg har en datter født i desember og jeg fikk beskjed på helsestasjonen om å ikke ta henne med ut hvis det var mer enn 10 minus. Siden jeg var alene så ble jeg nødt til å ta henne med til butikken av og til. Da sa helsesøster at små turer gikk helt fint hvis jeg dekket til foran vogna med teppe. Det var riktig nok helseteppe hun ba meg bruke og det er det jo hull i.. Så om sommeren så kommer det jo luft gjennom der. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være så farlig. Anonymous poster hash: e266c...dda Merkelig, da de siste årene har det vært vanlig på alle helsestasjoner å informere om at mer enn 50 % av åpningen ikke skal dekkes, det gjelder også helsetepper! Det er ikke luftehull...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #20 Skrevet 24. april 2014 Dette er hysteri. Diffusjon sørget for at det er nok oksygen tilgjengelig.Anonymous poster hash: 54634...076 Jeg fikk mange treff når jeg googlet temaet. Her er ett; http://www.lub.no/unnga-tepper-foran-vogna Anonymous poster hash: 55e37...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå