AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Lurer på om vi skal ha med vogn til eldste på 3,5 år på 17. mai. Hun bruker ikke vogn til vanlig, men det blir mye tråkking rundt omkring denne dagen og ganske tett med folk, så tenker at vogn kan være greit både om hun blir sliten og at jeg ikke trenger å være redd for at hun ska forsvinne i mengden. Vi har tvillingvogn også (har en liten på ett år også), men tenker at det er mer tungvint med en stor vogn enn om jeg om mannen tar hver vår. I tillegg er tvillingvogna forovervendt og jeg vil helst ha minsten mot meg når det er så mange mennesker rundt oss. Hva gjør dere andre med barn på samme alder?Anonymous poster hash: 680fb...9c0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Jeg ser du har resonnert deg fram til hva som passer best for akkurat dere, og det er vel det folk flest gjør? Spiller det noen rolle for deres valg hva andre gjør? Hvis de fleste tar tvillingvogna, eller lar den eldste gå selv, vil du da ombestemme deg og gjøre dét istedet, selv om du allerede har funnet løsningen som føles mest praktisk for dere? Alt folk spør om! Anonymous poster hash: 48c91...f8f 9
Arkana Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Vi kommer nok til å bruke tvillingvognen på 17. mai. Lillebror er da 3 år 2 mnd og bruker vanligvis ikke vogn lenger, men setter pris på å ha muligheten til å sitte i vogn hvis vi skal gå mye.
ViljaH Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Vi unngår vogn i det lengste fordi det er helt håpløst å komme frem med. Bæresele/pappas skuldre går vi for. 1
GammelKaktus Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Hvis lillegutt ikke skulle gå hadde jeg heller brukt bæresele... Blir jo bare stress med vogn og folk som går på, bruke lang tid på å komme deg der du skal osv...
Mafalda Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Vi må ha trille til yngstemann i år. Er i byen i mange, mange timer for å se på skoletoget og være med på arrangement på skoen etterpå, så trilla har vært dratt fram her flere ganger etter at barna egentlig har sluttet. Det har vært veldig greit. Både fordi det ikke er mulig å stå/gå/bære i så mange timer, og fordi vi som regel er så lenge borte at det blir en dupp i tillegg En eneste gang hadde jeg problemer i forhold til fremkomst, da hadde jeg baby i dypvogn og måtte ta t-banen ett stopp for å komme på andre siden av gata. Men med trille har det gått greit, det er jo mye mindre folk i sidegatene.
Spaghetti Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Pappas skuldre blir brukt her. Dette hadde jeg også gjort. Er jo ganske stas det!
Stinelin Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Hadde sikkert tatt med vogn, synes det er greit å ha et sted hvor barnet kan hvile skikkelig. Høres ut som du har svaret selv TS.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Nei, jeg hadde ikke brukt vogn til barn på 3,5 år. Et barn på den alderen klarer å gå selv - hjelpe trøste Anonymous poster hash: 0aa3e...39a
Mafalda Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Nei, jeg hadde ikke brukt vogn til barn på 3,5 år. Et barn på den alderen klarer å gå selv - hjelpe trøste Anonymous poster hash: 0aa3e...39a Ja, et barn på 3,5 år klarer helt fint å gå selv. Men saken er at på 17. mai er det veldig ofte snakk om å gå, stå, gå, stå og gå litt til, i mange timer i strekk. Jeg har alltid pakket vognen ganske tidlig bort for mine egne barn, ser ikke vitsen i å gå rundt og trille på et barn som utmerket godt kan gå selv. Men jeg har hatt vett nok til å ta den fram på dager som er helt utenom det vanlig slitsomme, og 17. mai er ofte en slik dag. Ja, eller så kan du jo velge å bære, hale, dra og lokke en trøtt og grinete unge etter noen timer, og passe på at vognprinsippet blir fulgt og at alle får en passe pyton dag. Det er også en mulighet 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Ja, et barn på 3,5 år klarer helt fint å gå selv. Men saken er at på 17. mai er det veldig ofte snakk om å gå, stå, gå, stå og gå litt til, i mange timer i strekk. Jeg har alltid pakket vognen ganske tidlig bort for mine egne barn, ser ikke vitsen i å gå rundt og trille på et barn som utmerket godt kan gå selv. Men jeg har hatt vett nok til å ta den fram på dager som er helt utenom det vanlig slitsomme, og 17. mai er ofte en slik dag. Ja, eller så kan du jo velge å bære, hale, dra og lokke en trøtt og grinete unge etter noen timer, og passe på at vognprinsippet blir fulgt og at alle får en passe pyton dag. Det er også en mulighet Jeg har hatt små unger jeg og. De gikk, satt på skuldrene ... Og vi gikk ikke mange timer i strekk bare fordi det er 17. mai - hvor i all verden bor dere som går og går hele 17. mai? Hvilken glede har dere av dagen etter et slikt maraton? Anonymous poster hash: 0aa3e...39a
Mafalda Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Jeg har hatt små unger jeg og. De gikk, satt på skuldrene ... Og vi gikk ikke mange timer i strekk bare fordi det er 17. mai - hvor i all verden bor dere som går og går hele 17. mai? Hvilken glede har dere av dagen etter et slikt maraton? Anonymous poster hash: 0aa3e...39a Vi bor i Oslo, og har barn på en skole ganske nær sentrum Opplegget på skolen starter 08:00. For å få en plass langs tog-traseen må du være der senest i ti-tiden, skolen passerer en gang mellom tolv og ett, deretter er det leker og underholdning på skolen igjen fram til omtrent klokka fire. Mellom dette går vi, og står vi, og går litt til (bil er liksom ikke aktuelt i Oslo den dagen), slik som alle andre familier med skolebarn i toget. Er du så heldig å ha barn på det klassetrinnet som arrangerer dagen, blir den enda lenger. Det ER en maratondag, og for min egen del skulle jeg gjerne ha sluppet. Men har man barn i grunnskolen, så er det jo bare å stille opp- men da er det veldig kjekt at ikke småsøsken blir dratt gjennom en masete dag i litt for stive pensko og med trøtte, såre bein. Det er ikke hyggelig for noen. 3
Arkana Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Husk at TS har en ettåring også. Så de må ha vogn uansett, og det er ikke nevneverdig forskjell på en tvillingvogn og enkeltvogn når det gjelder framkommelighet. Jeg synes det er helt problematisk med vogn på 17. mai. Jeg orker ikke bære mer enn få minutter av gangen, så å droppe vogn fordi en treåring på død og liv må gå selv er bare mer stress. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #16 Skrevet 26. april 2014 Husk at TS har en ettåring også. Så de må ha vogn uansett, og det er ikke nevneverdig forskjell på en tvillingvogn og enkeltvogn når det gjelder framkommelighet. Jeg synes det er helt problematisk med vogn på 17. mai. Jeg orker ikke bære mer enn få minutter av gangen, så å droppe vogn fordi en treåring på død og liv må gå selv er bare mer stress. Jeg forstår jo ikke hva en 3,5 åring har i vogn å gjøre - men siden TS har tvillingvogn så er det vel ikke så uvanlig at eldstemann sitter i vogn. For mitt vedkommende så hadde jeg ikke hatt vogn tilgjengelig til så store barn. Anonymous poster hash: 0aa3e...39a
Harlekin Skrevet 26. april 2014 #17 Skrevet 26. april 2014 Jeg personlig tok ikke med vogn da min var på den alder, fordi det var håpløst å komme seg fram, og jeg er vant til å bære henne når det trengs. Men jeg hadde bare ett barn, og vi var ikke i byen lenger enn 3-4 timer, så det blir litt annerledes. Gjør det du synes virker best, du, TS.
Harlekin Skrevet 26. april 2014 #18 Skrevet 26. april 2014 Jeg forstår jo ikke hva en 3,5 åring har i vogn å gjøre - men siden TS har tvillingvogn så er det vel ikke så uvanlig at eldstemann sitter i vogn. For mitt vedkommende så hadde jeg ikke hatt vogn tilgjengelig til så store barn. Anonymous poster hash: 0aa3e...39a Det er akkurat som om folk ikke leser tråden, eller nekter å la det som står der synke inn. 3
Arkana Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Igjen, vi snakker ikke om bruk av vogn i hverdagen, men til spesielle anledninger. Jeg synes faktisk det er altfor mye å forvente at en treåring skal holde seg gående eller stående i flere timer. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Hvis det er snakk om så store folkemengder og trengsel som du beskriver så tror jeg ikke at jeg hadde giddet å feire med små barn der. Tar det tjue minutter å få kjøpt en is og 1 time i kø for å komme seg på do også eller? *svett* Anonymous poster hash: de612...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå