Gjest pace Skrevet 11. juni 2004 #21 Del Skrevet 11. juni 2004 Jepp. Jepp. Kjempe flott at han gjør det, at han publiserer andre dyrs sak og rettigheter. Gamle-kjærsten til søstra mi jobber for All production nå og da og er vegetarianer. Skal ikke se bort fra at han har gjordt omstendighetene lettere for at dette kunne skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 11. juni 2004 #22 Del Skrevet 11. juni 2004 Jahh....etter at Beatles-æraen var over, og da de røyka det som røykes KAN, og manne ble "voksen" så fant han vel ut at alt han hadde tylla i seg av narkotika i de "glade 60 årene" kunne bli kompenservet ved å ta'n HELT ut -> bli veganer!! *spiser lunch bestående av brødskive med servelat...og en persilledusk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke pålogget brekkalill Skrevet 11. juni 2004 #23 Del Skrevet 11. juni 2004 jeg skjønner ikke at dere reagerer slik på hans ønsker... Jeg er ikke fan av hans, men det er mange store stjerner som har slike nykker og må ha visse ting tilgjengelig.. og noen er slim som denne karen.. Han lever en viss livsstil og han har sikkert råd til å betale ekstra etc og kreve mer, fordi han har PENGER.. Hvis han må ha det slik og slik på i forbindelse med en forestilling etc, så hvorfor ikke??? Det blir litt snålt å lese det dere har skrevet, fordi det virker som om dere bare ser det fra deres synspunkt og ikke ser han... Hvis jeg hadde hatt råd, og hadde levd slik som han, da ville jeg helt sikekrt ha hatt noen nykker jeg også... Nettopp fordi man lærer at "slik er det bare"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkelsbær Skrevet 12. juni 2004 #24 Del Skrevet 12. juni 2004 Det er helt sprøtt. Her skal vi jobbe fra åtte til åtte hver dag, og så får vi bare servert salat og vegetarmat. Jeg klarer meg ikke uten kjøtt under et sånt arbeid, og kommer til å trosse forbudet og ta med matpakke med kjøttpålegg, sier scenearbeideren. Unnskyld meg, men er jeg den eneste som synes at denne scenearbeideren høres ut som en bortskjemt drittunge? "Stakkars oss, vi får bare servert salat og vegetarmat, jeg klarer meg ikke uten kjøtt, det er så synd i meg.." Hallo? Klarer seg ikke uten kjøtt i tolv timer? Beklager, men det er rett og slett så idiotisk at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Selvfølgelig klarer man seg uten kjøtt! Det handler om å spise litt mer variert enn salat og gulrøtter! Orker vi aldri noe vi da, vi som ikke spiser dyr? Shit, jeg har ikke spist kjøtt på over ett år, jeg dør vel snart jeg da... Kan ikke løfte en finger iaffall... *skjelver i buksene* Syns dette utsagnet er så typisk for hvordan mange tenker på mat idag. Det er liksom ikke mat hvis det ikke innebærer at noen er drept. Tror dere virkelig oppriktig at disse scenearbeiderne tar skade av usle tolv timer uten kjøtt? Er det virkelig dette som provoserer dere mest i den verdenen vi lever i idag, med sult, fattigdom, krig, alle former for mishandling...? Greit, jeg innser at Paul McCartney kanskje ikke kommer helt dit han vil med dette forbudet. Jeg innser at dette sannsynligvis ikke fører til større oppslutning om dyrerettighetssaken. Men: jeg har likevel full forståelse for hans krav. Dette handler om McCartneys syn på liv, han har ikke bare funnet på et forbud for å irritere diverse scenearbeidere. Å begynne å trosse forbudet synes jeg faktisk er direkte barnslig og ti ganger mer latterlig enn å fremme dette kravet i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #25 Del Skrevet 13. juni 2004 ventet nesten noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 13. juni 2004 #26 Del Skrevet 13. juni 2004 Å begynne å trosse forbudet synes jeg faktisk er direkte barnslig og ti ganger mer latterlig enn å fremme dette kravet i utgangspunktet. Ikke syv, åtte eller ni, men hele ti ganger mer latterlig Synes nå det er latterlig å tvinge noen til å følge en viss diett - et urimelig og fanatisk krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 #27 Del Skrevet 13. juni 2004 Forskjellen for deg Rine er at det er frivillig. Jeg ville aldri velge å leve uten kjøtt, og hadde ikke godtatt at andre skal velge det for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 14. juni 2004 #28 Del Skrevet 14. juni 2004 Å begynne å trosse forbudet synes jeg faktisk er direkte barnslig og ti ganger mer latterlig enn å fremme dette kravet i utgangspunktet. Det som er barnslig at eksentriske McCartney skal bestemme hva andre skal spise. Det er rett og slett idiotisk. Og jeg kan tenke meg til, at den eneste grunnen for at produksjonsselskapet går med på det er fordi de kommer til å tjene gode penger på konserten, så at scenearbeiderne ikke får spise kjøtt er vel et offer de er villige til å gi. (På den andre siden, mulig de ikke kommer til å tjene så godt, fordi dette stod i vg i dag.) Kanskje macca helst hadde sett at all fansen var vegetarianere også? (Jeg hadde skinke i salaten jeg spiste til lunsj, og det var dei-ilig!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 14. juni 2004 #29 Del Skrevet 14. juni 2004 (Jeg hadde skinke i salaten jeg spiste til lunsj, og det var dei-ilig!) Det der var et slag under beltestedet, og en unødvendig provokasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 14. juni 2004 #30 Del Skrevet 14. juni 2004 Da vil du helt sikkert ikke vite at jeg skal ha oksekjøtt til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 14. juni 2004 #31 Del Skrevet 14. juni 2004 Frigg ditt onde menneske!!, må du nok finne deg i å spise solsikkefrø og rosiner...for jeg har mer penger, makt og innflytelse enn deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 14. juni 2004 #32 Del Skrevet 14. juni 2004 Frigg ditt onde menneske!! Huff, da. Oki, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 15. juni 2004 #33 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg klarer ikke helt folk som skal tvinge sine egne meninger på andre mennesker på den måten. For meg blir det der i prinsippet det samme som om en muslim skulle tvinge alle sine ansatte til å be fem ganger om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkelsbær Skrevet 15. juni 2004 #34 Del Skrevet 15. juni 2004 Det kom kanskje ikke helt tydelig fram i innlegget mitt at jeg ikke synes et forbud er den beste måten få budskapet frem på. Men Paul McCartney lykkes likevel i å skape debatt om dyrs rettigheter, og det er jo det han vil. Jeg er fremdeles temmelig overrasket (og oppgitt) over at dere hisser dere sånn opp på grunn av dette - det er faktisk ikke en menneskerett å spise andre skapninger i arbeidstiden. Han tvinger jo ikke arbeiderne til å leve uten kjøtt - men de får ikke spise det når de arbeider der. Dere har jammen slagkraftige argumenter, Donnie Darko og TomKrus.. Bare rull litt mer med øynene nå, så klarer dere å overbevise meg om at dere har rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 16. juni 2004 #35 Del Skrevet 16. juni 2004 Rine: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 16. juni 2004 #36 Del Skrevet 16. juni 2004 Det kom kanskje ikke helt tydelig fram i innlegget mitt at jeg ikke synes et forbud er den beste måten få budskapet frem på. Men Paul McCartney lykkes likevel i å skape debatt om dyrs rettigheter, og det er jo det han vil. Jeg er fremdeles temmelig overrasket (og oppgitt) over at dere hisser dere sånn opp på grunn av dette - det er faktisk ikke en menneskerett å spise andre skapninger i arbeidstiden. Han tvinger jo ikke arbeiderne til å leve uten kjøtt - men de får ikke spise det når de arbeider der. Dere har jammen slagkraftige argumenter, Donnie Darko og TomKrus.. Bare rull litt mer med øynene nå, så klarer dere å overbevise meg om at dere har rett! Hvordan hadde du reagert hvis noen hadde sagt at det eneste som var lov till å spise på jobb de neste ukene var kjøtt? Blir litt det samme synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 16. juni 2004 #37 Del Skrevet 16. juni 2004 Det kom kanskje ikke helt tydelig fram i innlegget mitt at jeg ikke synes et forbud er den beste måten få budskapet frem på. Men Paul McCartney lykkes likevel i å skape debatt om dyrs rettigheter, og det er jo det han vil. Nei, han har ikke lykkes i å skape debatt om dyrs rettigheter, det eneste han har lykkes i er å framstille seg selv og vegetarianere som fundamentalistiske tullinger. Jeg er fremdeles temmelig overrasket (og oppgitt) over at dere hisser dere sånn opp på grunn av dette - det er faktisk ikke en menneskerett å spise andre skapninger i arbeidstiden. Han tvinger jo ikke arbeiderne til å leve uten kjøtt - men de får ikke spise det når de arbeider der. Hvis man ikke er vant til å spise veggismat så bli man ikke like mett av det, og man får ikke like mye energi. Riggere driver med tungt fysisk arbeid dagen lang, og trenger den energien de kan få. Når han tydeligvis ikke har noe i mot at det selges pølser til publikum, dvs. personer som faktisk er til stede når han er det, det er ikke riggerne, da syns jeg "forbudet" hans blir enda mer tåpelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mons Skrevet 16. juni 2004 #38 Del Skrevet 16. juni 2004 Ang dyr og deres rettigheter har Maccaen holdt veldig lav profil i de seinere åra. Hører veldig om slike saker fra ham, utenom dette oppstyret som kommer frem i forbindelse med disse konsertene. Han har vist veldig lite engasjement for dyresaken etter kona Lindas død, men egentlig var jo det hennes hjertesak og ikke hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2004 #39 Del Skrevet 17. juni 2004 :cry: *Klappe lillesøster på hodet* :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 18. juni 2004 #40 Del Skrevet 18. juni 2004 *Klappe lillesøster på hodet* :trøste: Takk... det hjalp... Blir bare så lei meg når noen snakker stygt om kjærsten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå