Donnie Darko Skrevet 10. juni 2004 #1 Del Skrevet 10. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=229932 Macca gir 170 personer kjøttforbud De jobber tolv timer hver dag med scenen til Paul McCartney-konserten på Valle Hovin mandag, men har fått forbud mot å spise kjøtt i arbeidstiden. - Hva de gjør på fritiden, kan vi ikke styre, men så lenge de er inne på stadion, stemmer det at de ikke får spise kjøtt, får VG opplyst av ledelsen i firmaet All Production - som er med og rigger scenen på Valle Hovin. Sir Paul McCartney har vært vegetarianer siden 1969, men ifølge nettstedet thesmokinggun.com krever han ikke bare vegetarmat, men også at det skal være fritt for lærmøbler og imitert skinn i omkledningsrommet før konsertene sine. Han skal også nekte crewet sitt å gå med skinnklær i forbindelse med turneene. Vil trosse forbud Nå har kjøttforbudet kommet til Valle Hovin. Ifølge en scenerigger som ikke vil ha navnet sitt i avisen, har de minst 170 arbeiderne som er i sving med sceneriggingen, fått forbud mot å spise kjøtt så lenge de er inne på stadion. - Det er helt sprøtt. Her skal vi jobbe fra åtte til åtte hver dag, og så får vi bare servert salat og vegetarmat. Jeg klarer meg ikke uten kjøtt under et sånt arbeid, og kommer til å trosse forbudet og ta med matpakke med kjøttpålegg, sier scenearbeideren. Riggingen av scenen er i full gang før mandagens konsert. Det er fra i dag av matservering til alle som jobber på området, men mens det vanlige er egg og bacon til frokost og kraftige lunsjer og eventuelle middager, serverer cateringfirmaet nå kun vegetarmat. - Jeg skjønner godt at han ikke vil få servert kjøtt eller kjenne kjøttlukt i garderoben på mandag, men at vi som jobber her, ikke kan spise kjøtt på området flere dager i forveien, er å forlange for mye, sier sceneriggeren. Arrangør Gunnar Eide Concerts AS vil ikke kommentere saken. - Vi kommenterer av prinsipp aldri våre avtaler med artistene, sier Rune Lem i Gunnar Eide. - Hva med pølsesalget på arenaen? - Det blir pølsesalg på Valle Hovin som vanlig, sier Lem. PS! Da han giftet seg på nytt med Heather Mills i 2002, skal bryllupsmiddagen ha vært en indisk vegetarrett. Antar at dette taler for seg selv. Innlegget er moderert litt . Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 10. juni 2004 #2 Del Skrevet 10. juni 2004 Antar at dette taler for seg selv. Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. juni 2004 #3 Del Skrevet 10. juni 2004 Herregud.... Fyren er jo en av musikkens mektigste, så da kan han vel tillate seg litt av hvert. Men og nekte arbeiderene og spise kjøtt slik som dette er vel kanskje litt drøyt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. juni 2004 #4 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei hei! Synes vel dette var litt VEL drøyt... Selv til en artist å være.. SELVOM han er et av de største musikkgeniene gjennom tidene... Fyren kan man vel si er noget spesiell... Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 10. juni 2004 #5 Del Skrevet 10. juni 2004 Trøste og bære, folk må vel få spise hva de ønsker selvom man kan komme i nærheten av geniet. Han kan vel ikke lukte kjøttpålegget i matpakka til scenearbeiderne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 10. juni 2004 #6 Del Skrevet 10. juni 2004 hehe, latterlig. Det som er enda mer latterlig er at All prod, som mer eller mindre har eneretten på å rigge så store produksjoner i Oslo går med på kravet. Men hvordan skal de forhindre det da? Kroppsvisitere for kjøttpålegg når de kommer på jobb? Gi folk som har kjøttpålegg i matpakka sparken på stedet? Hehe, kan bli en morsom da for de som skal rigge gitt! Men å selge pølser på stadion, noe som gir inntekt, det er det ingen som nekter noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 10. juni 2004 #7 Del Skrevet 10. juni 2004 Altså, en ting er å ikke spise kjøtt selv, det respekterer jeg han for, men han kan da ikke kreve at alle rundt han ikke gjør det?? dumt og latterlig? ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. juni 2004 #8 Del Skrevet 10. juni 2004 Tåpelig, eksentrisk og uforsvarlig... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juni 2004 #9 Del Skrevet 10. juni 2004 Ja å så har folk så lett å generalisere. Ødelegger ryktet for stakkars fornuftige vegeterianere! Jau hain e ein merksnodi fyr. Syns han lage kjedeli musikk å! :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. juni 2004 #10 Del Skrevet 10. juni 2004 Ja, jeg måpte litt når jeg leste det. Går det an å være så totalt blottet for sunn fornuft. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 10. juni 2004 #11 Del Skrevet 10. juni 2004 Stakkars lille rike mann. Har aldri vært min favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 10. juni 2004 #12 Del Skrevet 10. juni 2004 Det som er enda mer latterlig er at All prod' date=' som mer eller mindre har eneretten på å rigge så store produksjoner i Oslo går med på kravet. [/quote'] Hvis ikke blir det ikke noen konsert. Hensynet til inntjening er nok grunnlaget for at de gikk med på det. Men teit? Så absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke pålogget brekka lill Skrevet 10. juni 2004 #13 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvis de ikke går med på premissene hans.. Hvorfor slutter de ikke -s- Det er jo bare å ikke jobbe for akkurat han dahhh.. Arbeidstaker setter betingelsene og alle bare surmuler og gjør jobben.. Arbeidstaker bare smiler og ser at jobben blir gjot til tross for sure miner... Penger er viktigere en selvrepsekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 10. juni 2004 #14 Del Skrevet 10. juni 2004 Jepp du kan nok ha rett i det. Særlig når man omgår kjøttforbudet elegant når det kommer til å selge pølser på arenaen. Ville tro å spille i en evig pølsedunst er verre for McCartney enn at en av riggerne spiste servelat på området to dager før han ankom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #15 Del Skrevet 10. juni 2004 Personlig tipper jeg at Paul har sørget for at det de selger er soya-pølser... Man smaker jo ikke forskjellen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2004 #16 Del Skrevet 10. juni 2004 Gubben har jo hatt et til dels høyt inntak av diverse "urter" o.l., så det er vel ikke så rart om ikke huet fungerer helt som hos normale mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 11. juni 2004 #17 Del Skrevet 11. juni 2004 Er det mulig?! :o Trodde han var en jordnær fyr jeg.. Der tok jeg feil gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. juni 2004 #18 Del Skrevet 11. juni 2004 *Fnis* Leses med sånn "ropert-stemme": Sir, put down the meat and step away from your lunch, please Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #19 Del Skrevet 11. juni 2004 *Fnis* Leses med sånn "ropert-stemme": Sir, put down the meat and step away from your lunch, please Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 11. juni 2004 #20 Del Skrevet 11. juni 2004 :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå