Pringle Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Dere tuller bare, selvfølgelig? Hva er galt med dere?? Jeg kunne aldri tenkt meg en (sunn) tilværelse uten frukt. I perioder hvor jeg lever på sukkertøy, is, potetgull og kjøttpudding, er jeg ikke så opptatt av frukt, men det er en viktig del av min "diett" ellers. Det er daglig nytelse og jeg kjenner at det er bra for meg også. I de siste ukene har jeg spist fersken, plommer, epler, pærer, cherimoya, litchi, appelsiner, klementiner, pomelo, granateple, jordbær, blåbær, kirsebær, bjørnebær, ananas, banan, druer, nektariner, mango, melon, aprikos, pasjonsfrukt, bringebær, og sikkert enda fler... Kunne ikke klart meg uten! Hadde blitt dypt deprimert om jeg ikke kunne spist frukt... 4
DysterPytten Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Frukt er digg, men det er ikke all frukt jeg liker;) Eller har hørt om:p 1
chouette Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Bær er bedre enn frukt. Hater at appelsiner og fersken renner og etterlater flekker som gjerne ikke går vekk. 3
anybody Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Jeg tåler så og si null frukt, og det er en av de største sorgene i livet mitt, haha! Bananer tåler jeg, men jeg hadde en uheldig opplevelse på restaurant i thailand, som endte med bananspy. Så banan takler jeg ikke.
Faria Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Tror nok det er mer tanken på frukt, og at det er sunt og alt det der dem ikke liker, enn at det er frukten dem ikke liker. Er helt greit å ikke like noe frukt, men alt blir helt feil. Det er jo så mye forskjellig frukt 1
Gjest lillelarve Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Jeg eeelsker frukt jeg og! Det er søtsakene mine Vi opplever jo mat forskjellig, så ikke alle liker smaken av frukt. For meg er det uforståelig, selvfølgelig, siden jeg er glad i det. (Men ikke all frukt, vel og merke).
Poppie Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 (endret) Jeg er en av dem som ikke liker frukt noe spesielt godt. Banan er det jeg spiser mest av (etter trening), og jeg synes grønt eple, jordbær, kiwi og bær er helt ok, men ikke sånn at jeg kjøper det mer enn kanskje 1 gang annenhver mnd eller så. Aner ikke hvorfor, jeg bare skjønner ikke helt greia med frukt. Endret 24. april 2014 av Allegro
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Jeg tåler så og si null frukt, og det er en av de største sorgene i livet mitt, haha! Bananer tåler jeg, men jeg hadde en uheldig opplevelse på restaurant i thailand, som endte med bananspy. Så banan takler jeg ikke. Samme her, tåler ingen frukt, kun bær. Utorlig trist Anonymous poster hash: 4154c...886 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Dere som ikke tåler frukt, har dere forsøkt frukt med en annen farge? Jeg leste et sted at gule jordbær kunne spises av jordbærallergikere, ettersom det er det røde stoffet som fremkaller reaksjonen. På samme måte kan gul kiwi spises av de som ikke tåler vanlig, grønn kiwi. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det, men har noen andre lest noe lignende? Anonymous poster hash: c71ce...236
anybody Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Dere som ikke tåler frukt, har dere forsøkt frukt med en annen farge? Jeg leste et sted at gule jordbær kunne spises av jordbærallergikere, ettersom det er det røde stoffet som fremkaller reaksjonen. På samme måte kan gul kiwi spises av de som ikke tåler vanlig, grønn kiwi. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det, men har noen andre lest noe lignende? Anonymous poster hash: c71ce...236 Hm nei dette har jeg ikke hørt om, hvor får man tak i gul kiwi? Fikk lyst til å prøve Jeg kan spise skikkelig modne røde epler uten skall, men da må de være på kanten til å råtne..
Pringle Skrevet 24. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2014 Jeg vil også ha gul kiwi! Takk for tips, men hvor får man tak i det?? Kiwi er den eneste frukten jeg ikke tåler...
Daudaferd Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Elsker frukt! Mumser på noen røde druer akkurat nå. Er nok avhengig, blir omrent ikke tur til butikken uten å handle frukt eller bær.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Hm nei dette har jeg ikke hørt om, hvor får man tak i gul kiwi? Fikk lyst til å prøve Jeg kan spise skikkelig modne røde epler uten skall, men da må de være på kanten til å råtne.. Jeg tok nok litt for hardt i; det er ikke alle kiwiallergikere som tåler gul kiwi, men noen. Jeg burde formulert meg litt bedre. Jeg har sett at de en sjelden gang selges på Rema i sekspakning. Det er ikke mer enn ca. 2 uker siden jeg sist så dem. De har glatt skall, og kan visstnok spises med skallet på. Jeg har smakt dem, og de er søtere enn grønn kiwi. Anonymous poster hash: c71ce...236
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Har du allergi? Reagerer du på kiwi? Da kan den gule varianten være et alternativ. Gul kiwi inneholder lite, eller ikke noe av actinidin, som er det stoffet som enkelte reagerer allergisk på. Det kan være at du tåler gul kiwi, selv om du ikke tåler den vanlige grønne, ifølge Bama.no Men du gjør likevel lurt i å være forsiktig når du prøver deg frem. http://www.kk.no/livsstil/gul-kiwi-er-sunnere-enn-den-gr%C3%B8nne-22889 Her står det litt Håper dere får tak i gul kiwi, og at dere tåler den Anonymous poster hash: c71ce...236 2
Petra75 Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Jeg er ingen søtmons, og liker derfor heller ikke frukt noe særlig. Det blir rett og slett for søtt. Jeg spiser heller ikke mye godterier som sukkertøy og sjokolade, av samme grunn.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 Jeg trodde jeg skulle savne frukt da jeg begynte med lavkarbo. Men vet dere hva? NEI, jeg savner det ikke. Når jeg har "pause" så spiser jeg fortsatt ikke frukt. Det er jo bare godteri med litt vitaminer. Det er mange gode grønnsaker og bær. Mindre sukker og mer vitaminer. Win-win! Anonymous poster hash: a1a38...970 4
Mermaid Blues Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 Jeg er allergisk mot veldig mange typer frukt, men spiser mye av de få fruktene jeg tåler. Har ikke smakt frukt jeg ikke liker, og skulle ønske jeg tålte mer. Litt på siden av hva tråden handler om, men når det først er nevnt ville jeg vært svært forsiktig med å prøve frukt av annen farge osv uten å sjekke det nøye først - særlig om man er veldig allergisk. Noen allergener i frukt kan fjernes med varmebehandling (koking/steking), men det er viktig å vite hva man holder på med før man setter i gang med div eksperiment 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #18 Skrevet 24. april 2014 Jeg er allergisk mot veldig mange typer frukt, men spiser mye av de få fruktene jeg tåler. Har ikke smakt frukt jeg ikke liker, og skulle ønske jeg tålte mer. Litt på siden av hva tråden handler om, men når det først er nevnt ville jeg vært svært forsiktig med å prøve frukt av annen farge osv uten å sjekke det nøye først - særlig om man er veldig allergisk. Noen allergener i frukt kan fjernes med varmebehandling (koking/steking), men det er viktig å vite hva man holder på med før man setter i gang med div eksperiment Ei på jobben kunne godt spise eplekake, men ikke rå eple. Er flott at folk finner noe som funker for dem Anonymous poster hash: c71ce...236
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #19 Skrevet 24. april 2014 Jeg er en av de som ikke liker frukt. Jeg liker ikke syrlig eller søtt, noe som frukt ofte er. I tillegg er det ofte vått eller dvaskete vått som renner nedover. Det er også noe med konsistensen. Er ikke dette gyldige grunner ifølge deg, TS? Ville du spist noe der munnen din automatisk snurper seg sammen for hver bit og du ikke liker smaken? Anonymous poster hash: 08240...ee7 3
miramis Skrevet 24. april 2014 #20 Skrevet 24. april 2014 Dere som ikke tåler frukt, har dere forsøkt frukt med en annen farge? Jeg leste et sted at gule jordbær kunne spises av jordbærallergikere, ettersom det er det røde stoffet som fremkaller reaksjonen. På samme måte kan gul kiwi spises av de som ikke tåler vanlig, grønn kiwi. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det, men har noen andre lest noe lignende?Anonymous poster hash: c71ce...236 Gule frukter smaker ikke godt... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå