Gå til innhold

Er du enslig forsørger og får stønad til barnetilsyn, se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på noe vedrørende foreldrefradraget i selvangivelsen. Dersom du som enslig forsørger får stønad til barnetilsyn skal man trekke fra dette i foreldrefradraget. Se sitat under.

"Kostnadene må reduseres med eventuell skattefri stønad til barnetilsyn. Eventuell stønad står i kode 245 i oppgaven fra NAV (pensjonsoppgaven)." sitat fra skatteetaten.no.

Har du fått kode 245 i oppgaven din fra NAV??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på noe vedrørende foreldrefradraget i selvangivelsen. Dersom du som enslig forsørger får stønad til barnetilsyn skal man trekke fra dette i foreldrefradraget. Se sitat under.

"Kostnadene må reduseres med eventuell skattefri stønad til barnetilsyn. Eventuell stønad står i kode 245 i oppgaven fra NAV (pensjonsoppgaven)." sitat fra skatteetaten.no.

Har du fått kode 245 i oppgaven din fra NAV??

Jepp!

Anonymous poster hash: 443f9...25a

Gjest Lite nytt
Skrevet

ja, stødnaden du har motatt til barnetilsyn skal trekkes fra. Det er kun dine faktiske utgifter som skal skrives opp.

Evt kostpenger man måtte betale til bhg/sfo regnes heller ikke med.

Men dersom du må kjøre omvei for å levere barn i bhg/sfo for å komme til jobb, kan du ta dette med i foreldrefradraget.

kr 1,50 pr km.

AnonymBruker
Skrevet

ja de faktiske utgiftene får du fra barnehage eller skole. og de skal melde dette inn til skatteetaten har de ikke gjort det på deg?

Anonymous poster hash: 603b1...5e8
Skrevet

ja de faktiske utgiftene får du fra barnehage eller skole. og de skal melde dette inn til skatteetaten har de ikke gjort det på deg?

Anonymous poster hash: 603b1...5e8

Det er ikke utgiftene jeg tenkte på, det er kode 245 i oppgaven fra NAV som angir beløpet man har fått i stønad til barnetilsyn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke finner det kan du vel bare sjekke beløpet du har fått på konto en måned og gange med 11 ;)

Anonymous poster hash: e2c76...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...