AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Er såååååå lei meg, da jeg elsker å løpe føler livet mitt er over nå. Løping har gitt meg en såååå bra kropp jeg for første gang i mitt liv er fornøyd med!!! Buuuhuuu Anonymous poster hash: 7178b...603
Faria Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Du burde jo ha fått informasjon fra legen din da..
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Ja må jo droppe løping. Kunne ta år før det ble bra mente hun. TSAnonymous poster hash: 88f96...1d7
noisy Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Prøv med trykkbølgebehandling hos fysioterapeut? Har hørt om flere som har hatt god effekt av det. De kan også gi deg tips om tøying, styrkeøvelser, teiping av leggene, alternativ trening osv. Føler med deg, beinhinnebetennelse er kjipt!
Wiggins Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Er såååååå lei meg, da jeg elsker å løpe føler livet mitt er over nå. Løping har gitt meg en såååå bra kropp jeg for første gang i mitt liv er fornøyd med!!! Buuuhuuu Anonymous poster hash: 7178b...603 Løping er en ganske hard treningsform, særlig hvis du ikke er vant til å trene fra før kan det bli hardt for sener og ledd, siden disse belastes med mange ganger kroppsvekta hver gang du treffer bakken. Det er selvsagt mulig å bli kvitt senebetennelse via fysioterapi, men det er stor forskjell på fysioterapeuter. Hvis du bor i eller i nærheten av Oslo kan jeg anbefale fysioterapeuten som har fiksa mine problemer, send meg en privat melding for å få nærmere opplysninger. Det kan ta alt fra noen uker til noen måneder å bli bra igjen, men jeg er ikke enig med legen din når h*n sier at det kan ta flere år. I mellomtida kan du sannsynligvis bedrive alternativ trening som gir lavere belastning på sener og ledd. Har du prøvd sykling eller svømming? Hvis du bruker lette nok gir, dvs. å ha tråkkfrekvens på minst 70-80 per minutt, er det nesten umulig å bli skada av å sykle. Når du allerede har betennelse er det jo et annet spørsmål, du må prøve deg fram.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Ja må jo droppe løping. Kunne ta år før det ble bra mente hun. TSAnonymous poster hash: 88f96...1d7 HÆ? Nei, nei, nei. Nei. Du bør finne en fin, nei jeg mener flink fysioterapeut, så går det der som en lek. Du kan også masere deg selv/be noen masere deg. Det er nemlig mulig å masere vekk betennelsen, men det gjør himla vondt. Anonymous poster hash: 7f6cb...0f6
Gjest Runforit Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Ellipse, spinning og roing er supert da.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Når jeg stod opp nå merker jeg ikke at jeg har vondt en gang Er ikke det rart? Trodde man hadde vondt hele tiden jeg da Anonymous poster hash: 88f96...1d7
Wiggins Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Når jeg stod opp nå merker jeg ikke at jeg har vondt en gang Er ikke det rart? Trodde man hadde vondt hele tiden jeg da Anonymous poster hash: 88f96...1d7 Det er ikke merkelig. Det kan ha fått såpass ro i løpet av natta at smertene er borte, men når du får litt belastning gjennom gåing eller løping vil smertene melde seg igjen. Senebetennelse blir ikke borte av seg selv over natta, selv om det selvsagt hadde vært bra. 1
Gjest bustyvel Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Du bør iallefall kutte ut/ned på løpinga. Sykkel er gull!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Det er ikke merkelig. Det kan ha fått såpass ro i løpet av natta at smertene er borte, men når du får litt belastning gjennom gåing eller løping vil smertene melde seg igjen. Senebetennelse blir ikke borte av seg selv over natta, selv om det selvsagt hadde vært bra. Det er beinhinnebetennelse hun har, ikke senebetennelse, og det er noe helt annet. Jeg hadde kronisk beinhinnebetennelse fra jeg var 16-17 til jeg var ca 21-22. Men jeg klarte å spille fotball i 4. div allikevel. Varmet opp leggene med lange ullsokker hvor jeg hadde klippet vekk selve foten. Iste det ned etter hver økt. Isposer var ganske dyrt husker jeg, så det gikk mye i frosne erter, pommes frites o.l. Du kan tøye det også, sitt på knærne med føttene strukket bakover, da kjenner du det strekker på beinhinnene. Tåhev i dørkarmen hver dag, ta gjerne serier på 50-100 reps. Dette for å få blodsirkulasjon til området. Sov ofte med de nevnte ullsokkene på meg om natten. Grunnen til at det ga seg til slutt var enten disse intensive grepene, eller rett og slett at jeg var ferdig utvokst, og at det da var bedre plass mellom leggbeinet/beinhinnen og muskelen. Behandlingen gjorde at jeg kunne være aktiv ihvertfall. Jeg hadde det mest på innsiden av leggbeinet, og ikke mye, men litt på utsiden også. Sjelden jeg kunne spille fotball eller løpe to dager på rad, men annenhver dag mestret jeg etterhvert. Lykke til! Anonymous poster hash: 6e026...35a 1
Proppen Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Jeg har selv slitt med det samme litt fra og til og har prøvd flere fysioterapeuter men ingenting fungerte spesielt godt. Tok derfor kontakt med manuellterapeut (fysioterapeut med tilleggsutdannelse) på Magnat og hun visse virkelig hva hun drev med. Der bruker de en metode som kalles for "dry needling". De setter nåler rett inn i det betente området og vrir rundt helt til knuten løsner. Det er litt ubehagelig med jeg ble 100% bra etter to behandlinger. Hvis problemet oppstår igjen så er det ingen tvil om hvor jeg kommer til å gå. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #13 Skrevet 29. april 2014 Jeg har selv slitt med det samme litt fra og til og har prøvd flere fysioterapeuter men ingenting fungerte spesielt godt. Tok derfor kontakt med manuellterapeut (fysioterapeut med tilleggsutdannelse) på Magnat og hun visse virkelig hva hun drev med. Der bruker de en metode som kalles for "dry needling". De setter nåler rett inn i det betente området og vrir rundt helt til knuten løsner. Det er litt ubehagelig med jeg ble 100% bra etter to behandlinger. Hvis problemet oppstår igjen så er det ingen tvil om hvor jeg kommer til å gå. Lykke til! Oooo, takk Hvor mye betalte du pr time da?Anonymous poster hash: 88f96...1d7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #14 Skrevet 29. april 2014 Takk for mange gode tips. Løper du fortsatt? Og har du det aldri? Det er beinhinnebetennelse hun har, ikke senebetennelse, og det er noe helt annet. Jeg hadde kronisk beinhinnebetennelse fra jeg var 16-17 til jeg var ca 21-22. Men jeg klarte å spille fotball i 4. div allikevel. Varmet opp leggene med lange ullsokker hvor jeg hadde klippet vekk selve foten. Iste det ned etter hver økt. Isposer var ganske dyrt husker jeg, så det gikk mye i frosne erter, pommes frites o.l. Du kan tøye det også, sitt på knærne med føttene strukket bakover, da kjenner du det strekker på beinhinnene. Tåhev i dørkarmen hver dag, ta gjerne serier på 50-100 reps. Dette for å få blodsirkulasjon til området. Sov ofte med de nevnte ullsokkene på meg om natten. Grunnen til at det ga seg til slutt var enten disse intensive grepene, eller rett og slett at jeg var ferdig utvokst, og at det da var bedre plass mellom leggbeinet/beinhinnen og muskelen. Behandlingen gjorde at jeg kunne være aktiv ihvertfall. Jeg hadde det mest på innsiden av leggbeinet, og ikke mye, men litt på utsiden også. Sjelden jeg kunne spille fotball eller løpe to dager på rad, men annenhver dag mestret jeg etterhvert. Lykke til! Anonymous poster hash: 6e026...35a Anonymous poster hash: 88f96...1d7
Vasa Skrevet 29. april 2014 #15 Skrevet 29. april 2014 Jeg har selv slitt med det samme litt fra og til og har prøvd flere fysioterapeuter men ingenting fungerte spesielt godt. Tok derfor kontakt med manuellterapeut (fysioterapeut med tilleggsutdannelse) på Magnat og hun visse virkelig hva hun drev med. Der bruker de en metode som kalles for "dry needling". De setter nåler rett inn i det betente området og vrir rundt helt til knuten løsner. Det er litt ubehagelig med jeg ble 100% bra etter to behandlinger. Hvis problemet oppstår igjen så er det ingen tvil om hvor jeg kommer til å gå. Lykke til! Hvor mye betalte du? Har kronis beinhinnebetennelse. Gikk til klinikk for alle og fikk god hjelp. Men etter å ha brukt 10 00kr så sa jeg stopp. Dette var sommeren 2013, så trente ikke. Begynte igjen med trening ( fotball) høsten og da var det like ille. Jeg er hulfot, noe som også kan ha påvirket betennelsen. Venter nå på time på sykehuset, for å se om de kan gjøre noe. Noe dritt å ikke kunne jogge. ( eller å turer uten smerter)
Wilmus Skrevet 29. april 2014 #16 Skrevet 29. april 2014 Jeg har løpt med beinhinnebetennelse i over ett år..Har prøvd fysioterapi, svindyre sko, tøying og massasje, og ingenting hjelper. Å slutte å løpe er ikke noe alternativ, det er den eneste form for trening jeg liker. Så jeg støtter meg til teorien om at bena tilslutt blir herda, og at smerten blir mindre..Det gjør fortsatt vond som faen, men det er jo fortsatt mulig å løpe!
Wiggins Skrevet 29. april 2014 #17 Skrevet 29. april 2014 Jeg har løpt med beinhinnebetennelse i over ett år..Har prøvd fysioterapi, svindyre sko, tøying og massasje, og ingenting hjelper. Å slutte å løpe er ikke noe alternativ, det er den eneste form for trening jeg liker. Så jeg støtter meg til teorien om at bena tilslutt blir herda, og at smerten blir mindre..Det gjør fortsatt vond som faen, men det er jo fortsatt mulig å løpe! Hvis du fortsetter å løpe er det ikke rart at ingen av behandlingene virker. Du har fått skaden fordi du har overbelasta kroppen, da må du roe ned aktivitetsnivået for at det skal kunne bli bra igjen. Det burde være mulig å trene andre og lettere ting som sykling, svømming eller roing i mellomtida. Du sier at du ikke liker noen andre treningsformer enn jogging, men vil du virkelig løpe på deg kronisk betennelse? Det er mye mer sannsynlig at betennelsen blir kronisk enn at du blir bra hvis du forsetter. 1
Wilmus Skrevet 30. april 2014 #18 Skrevet 30. april 2014 Jeg har hatt løpeopphold på opptil 8 uker innimellom her , men det hjalp heller ingenting. Dritten kom tilbake med en gang jeg løp igjen. Grunnen til at løpingen er så viktig for meg er fordi jeg ikke har noe treningstudio i nærheten (bor mildt sagt landig), og at jeg får slitt ut bikkja mens jeg trener.. Å sykle med hunden min er livsfarlig Jeg har tatt det mye roligere i vinter, løpt kanskje 2 ganger i uka, så det er jo ikke sånn at jeg løper 2 mil hver dag med beinhinnebetennelse. Jeg har gått ned 30 kg på løpinga som jeg ikke vil gå opp igjen. Heller vondt i beina enn feit.
JessicaDay Skrevet 30. april 2014 #19 Skrevet 30. april 2014 Jeg har løpt med beinhinnebetennelse i over ett år..Har prøvd fysioterapi, svindyre sko, tøying og massasje, og ingenting hjelper. Å slutte å løpe er ikke noe alternativ, det er den eneste form for trening jeg liker. Så jeg støtter meg til teorien om at bena tilslutt blir herda, og at smerten blir mindre..Det gjør fortsatt vond som faen, men det er jo fortsatt mulig å løpe! Har faktisk hørt om flere som har blitt bedre ved å trosse det og løpe fordet. Så vender kroppen seg til det etterhvert. Men høres risky ut da...
Proppen Skrevet 30. april 2014 #20 Skrevet 30. april 2014 Oooo, takk Hvor mye betalte du pr time da?Anonymous poster hash: 88f96...1d7 Jeg betalte 600,- pr. gang :-) Før du kaster bort mer penger på litt halvhjerta massasje(min erfaring)og svindyre innleggssåler så ville jeg definitivt gitt det et forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå