AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg er en omgjengelig og jovial fyr midt i 30-åra som er glad i å prate med folk og kommer overens med de fleste. Jeg har hørt at jeg er inkluderende og tilstedeværende; jeg setter pris på å treffe nye folk og behandler dem på en ordentlig måte. Jeg opplever at mange kvinner tar det for gitt at jeg prøver å sjekke dem opp når jeg prater med dem... Av og til gjør jeg jo det, men i de fleste tilfellene er det bare en tilfeldig og artig samtale fra min side uten tanke på sjekking. Så til mine spørsmål: Går det ikke an for to mennesker av motsatt kjønn å ha en interessant og artig samtale uten at det må være sjekking inne i bildet? Er det noe jeg gjør galt? Er jeg for jovial og inkluderende? Er single kvinner altfor innbilske? Hva skjer...? Hilsen en litt oppgitt mann som liker å prate med folk Anonymous poster hash: cf130...ec3
Sandie Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Fortsett å være som du er Jeg tror det du beskriver har med den norske kulturen å gjøre. At vi ikke er vant til at folk vi ikke kjenner slår av en prat bare for å være hyggelige. Synes det er fint at du gjør det, nordmenn har et sosialt handikap når det gjelder dette...desverre 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Fordi det veldig ofte er tilfelle? Veldig mange jenter har opplevd at en fyr begynner å snakke med dem, og dersom de er vennlige og inkluderende så resulterer det i at at han etterhvert foreslår å finne på ting sammen, ta en drink... Dersom man ikke er interessert klager gutter over at man har gitt dem feil signaler, kastet bort tiden deres. Derav hele friendzone-begrepet. Så nei, jeg synes ikke single kvinner er "innbilske". Det er bare et resultat av at mange menn er sjenerte ift. å sjekke opp kvinner og tar en venne-approach i starten. Jeg har aldri opplevd at en fyr som tar kontakt med meg bare vil forbli venner dersom de får positiv respons. En kamerat av meg sa at han selv om han bare skal finne toalettet i en bar f.eks., tar han alltid kontakt med den mest attraktive servitirisen. At kontakten han har med kvinner alltid har en viss seksuell/flortende undertone. Anonymous poster hash: 64bb7...d32 4
Fiolinisten Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Tror det spørs veldig på jenta. Jeg for min del kan helt fint ha en fin samtale med en mann uten å tenke det er noe flørting på gang. Det er noen som er helt på tuppa og tror alle og enhver flørter med dem, men det er deres problem, ikke ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Fordi det veldig ofte er tilfelle? Veldig mange jenter har opplevd at en fyr begynner å snakke med dem, og dersom de er vennlige og inkluderende så resulterer det i at at han etterhvert foreslår å finne på ting sammen, ta en drink... Dersom man ikke er interessert klager gutter over at man har gitt dem feil signaler, kastet bort tiden deres. Derav hele friendzone-begrepet. Så nei, jeg synes ikke single kvinner er "innbilske". Det er bare et resultat av at mange menn er sjenerte ift. å sjekke opp kvinner og tar en venne-approach i starten. Jeg har aldri opplevd at en fyr som tar kontakt med meg bare vil forbli venner dersom de får positiv respons. En kamerat av meg sa at han selv om han bare skal finne toalettet i en bar f.eks., tar han alltid kontakt med den mest attraktive servitirisen. At kontakten han har med kvinner alltid har en viss seksuell/flortende undertone. Anonymous poster hash: 64bb7...d32 Det er vel din erfaring og det er jo greit det. Jeg er ikke spesielt sjenert da, og selv om jeg er singel betyr ikke det at all kontakt jeg har med det motsatte kjønn er sjekking. Jeg føler at mange artige og spennende samtaler blir kleine fordi at en del kvinner automatisk tar det som sjekking fra min side... Anonymous poster hash: cf130...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Det er vel din erfaring og det er jo greit det. Jeg er ikke spesielt sjenert da, og selv om jeg er singel betyr ikke det at all kontakt jeg har med det motsatte kjønn er sjekking. Jeg føler at mange artige og spennende samtaler blir kleine fordi at en del kvinner automatisk tar det som sjekking fra min side... Anonymous poster hash: cf130...ec3 Det er nok mange andres erfaring også ettersom du opplever det slik med mange kvinner. Og jeg kjenner tom. menn som sier (til meg og andre kvinner) at de som regel har et motiv når de tar kontakt med kvinner. Så det er ikke bare "i kvinners hode". Dersom du har kjemi med noen - romantisk eller vennskapelig - blir vel ikke samtalen klein. Det er vel heller en mismatch på flere måter dersom samtalen blir awkward, ikke bare at de tror du er interessert. De jeg har kjemi med har jeg kjemi med, uavhengig av hva jeg tror deres intensjoner er. Anonymous poster hash: 64bb7...d32 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Det er vel din erfaring og det er jo greit det. Jeg er ikke spesielt sjenert da, og selv om jeg er singel betyr ikke det at all kontakt jeg har med det motsatte kjønn er sjekking. Jeg føler at mange artige og spennende samtaler blir kleine fordi at en del kvinner automatisk tar det som sjekking fra min side... Anonymous poster hash: cf130...ec3 Hva er det du tolker som at de tror du er interessert, da? Kleinhet? Altså, jeg har hatt mang en klein samtale med utadvendte folk (kvinner som menn) og samtalene er aldri kleine fordi jeg tror de vil sjekke meg opp. De er kleine fordi det kommer en tilfeldig person bort til meg og tyter og spør og graver og maser og ikke tar et hint om at, nei, jeg synes ikke det er det spor artig å bli pratet ned av akkurat deg akkurat nå. Anonymous poster hash: 4de55...a19 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Hva er det du tolker som at de tror du er interessert, da? Kleinhet? Altså, jeg har hatt mang en klein samtale med utadvendte folk (kvinner som menn) og samtalene er aldri kleine fordi jeg tror de vil sjekke meg opp. De er kleine fordi det kommer en tilfeldig person bort til meg og tyter og spør og graver og maser og ikke tar et hint om at, nei, jeg synes ikke det er det spor artig å bli pratet ned av akkurat deg akkurat nå. Anonymous poster hash: 4de55...a19 Hva det er? Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver... La oss si at jeg snakker med en kvinne et eller annet sted, kan være på fest eller kan være på bussholdeplassen. Veldig ofte, ikke alltid, så skjer gjerne en av to ting: 1. De føler at jeg flørter med dem og viser meg tydelig interesse uten at jeg har flørtet i det hele tatt. Flere har i ettertid sagt de var sikre på at jeg flørtet med dem.... 2. De føler stor trang til å fortelle at de er opptatt eller ikke er ute etter kjæreste, hvilket igjen betyr at de tror jeg flørter med dem. Begge scenarioene kan fint ødelegge en samtale om hva det skulle være når utgangspunktet mitt kun er en artig og spennende samtale uten noen som helst underliggende motiv. Det virker på meg som om en del kvinner ikke kan forholde seg nøytralt til dette i en samtale med en mann, men tar for gitt at han snakker med dem for å flørte... Ble nok litt rotete skrevet... Anonymous poster hash: cf130...ec3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Menn tror også at man flørter, om man er dame og tar kontakt. Så dette er nok et fenomen i norsk kultur. Jeg har til og med opplevd at lesber tror jeg flørter, når jeg bare vil ha en hyggelig samtale Anonymous poster hash: 12fb1...dca 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 kanskje fordi det som regel er det. Kanskje ikke bevisst, men jeg kjenner mange gutter som har jentevenner som de ikke er spesielt interessert i, men hvis denne jentevennen skulle bli interesserrt så sier de ikke nei for å si det sånn Anonymous poster hash: f0fcb...6bc 3
Simss Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Det kommer nok helt an på kvinnen det er snakk om. Selv snakker jeg ofte best med menn og tenker aldri at de har noen baktanker når de snakker med meg. Om det er på fest, eller noe annet sted. Kan kanskje ha noe med at har aldri opplevd at en random fyr har begynt å flørte med meg, eller fordi jeg nesten utelukkende snakker med menn.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Menn tror også at man flørter, om man er dame og tar kontakt. Så dette er nok et fenomen i norsk kultur. Jeg har til og med opplevd at lesber tror jeg flørter, når jeg bare vil ha en hyggelig samtale Anonymous poster hash: 12fb1...dca Kan godt hende du du har rett i at det til en viss grad er kulturelt betinget. Jeg har bodd mesteparten av mitt voksne liv i utlandet og er muligens litt farget av det... Anonymous poster hash: cf130...ec3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Kan godt hende du du har rett i at det til en viss grad er kulturelt betinget. Jeg har bodd mesteparten av mitt voksne liv i utlandet og er muligens litt farget av det... TS Anonymous poster hash: cf130...ec3 Anonymous poster hash: cf130...ec3
Gjest Svampebob1 Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Fortsett å være som du er Jeg tror det du beskriver har med den norske kulturen å gjøre. At vi ikke er vant til at folk vi ikke kjenner slår av en prat bare for å være hyggelige. Synes det er fint at du gjør det, nordmenn har et sosialt handikap når det gjelder dette...desverre En kamerat av meg sa at han selv om han bare skal finne toalettet i en bar f.eks., tar han alltid kontakt med den mest attraktive servitirisen. At kontakten han har med kvinner alltid har en viss seksuell/flortende undertone. Anonymous poster hash: 64bb7...d32 Det er en gal gal overfladisk verden! Jeg blir like overrasket hver gang jeg er utenlands og folk er nysgjerrige på hvem jeg er og hva jeg driver med uten at det er noen videre agenda annet enn å være sosial. Det er nesten ikke vanlig her til lands at folk prater for å være sosiale lenger :-P. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Kan godt hende du du har rett i at det til en viss grad er kulturelt betinget. Jeg har bodd mesteparten av mitt voksne liv i utlandet og er muligens litt farget av det... Anonymous poster hash: cf130...ec3 Jeg har bodd i utlandet (flere land) siden jeg var 18 og det er ikke min erfaring at menn oftere tar kontakt uten noen romantisk undertone. Det er derimot mer vanlig at det ikke leder noe sted, men de fleste menn som begynner å prate med meg - i butikken, på byen, på gaten eller via jobb - ender opp med å be om nummeret el.l. ved positiv respons. Jeg er enig i at nordmenn (eller skandinaver) er mer reserverte, men det er ikke årsaken til at kvinner antar at menn som tar initiativ har motiv, for det antar de de fleste steder. Anonymous poster hash: 64bb7...d32
Gjest Svampebob1 Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 Jeg har bodd i utlandet (flere land) siden jeg var 18 og det er ikke min erfaring at menn oftere tar kontakt uten noen romantisk undertone. Det er derimot mer vanlig at det ikke leder noe sted, men de fleste menn som begynner å prate med meg - i butikken, på byen, på gaten eller via jobb - ender opp med å be om nummeret el.l. ved positiv respons. Jeg er enig i at nordmenn (eller skandinaver) er mer reserverte, men det er ikke årsaken til at kvinner antar at menn som tar initiativ har motiv, for det antar de de fleste steder. Anonymous poster hash: 64bb7...d32 Jeg har lært meg å bli litt mer reservert selv. Nordmenn blir fort reserverte hvis man er veldig ærlig og direkte av seg. Det er min erfaring, ihvertfall :-P.
Gjest Peanut Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 Jeg har merket en litt annen ting. Jeg liker og å snakke med folk, selv om jeg er introvert. Av og til så er det jo slik at man kan møte på folk hvor det "innbyr" til (helt vanlig) snakk. Ikke flørting. Nesten samtlige ganger hvor jeg da for eksempel snakker med menn som er i forhold, samboer eller gift eller whatnot, så virker det som om damene deres tror jeg flørter... <_< Får man ikke lov til å snakke med menn i forhold uten at det skal sees på som flørting? o_O Jeg ser jo ikke på dem som noe potensielt da de er opptatt så skjønner liksom ikke helt det... O_O
Purple Diamond Skrevet 24. april 2014 #18 Skrevet 24. april 2014 (endret) Men gjør du noe som kan tolkes som flørting? Som å gi komplimenter, fysisk kontakt o.l.? Eller er det bare en vanlig samtale som tolkes som flørting? Endret 24. april 2014 av Purple Diamond
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #19 Skrevet 24. april 2014 Men gjør du noe som kan tolkes som flørting? Som å gi komplimenter, fysisk kontakt o.l.? Eller er det bare en vanlig samtale som tolkes som flørting? TS her, Jeg tolker det nå som helt vanlige samtaler med alt fra seriøse temaer til humor og latter. I mine øyne gjør jeg ingen ting som kan tolkes som flørting, men noe må det være... Har fått høre at jeg er veldig tilstede i samtaler og samtalepartnere føler seg sett og hørt, men det er for meg en selvfølge i alle samtaler, ikke flørting... Anonymous poster hash: cf130...ec3
Purple Diamond Skrevet 24. april 2014 #20 Skrevet 24. april 2014 TS her, Jeg tolker det nå som helt vanlige samtaler med alt fra seriøse temaer til humor og latter. I mine øyne gjør jeg ingen ting som kan tolkes som flørting, men noe må det være... Har fått høre at jeg er veldig tilstede i samtaler og samtalepartnere føler seg sett og hørt, men det er for meg en selvfølge i alle samtaler, ikke flørting...Anonymous poster hash: cf130...ec3 Ok. Jeg pleier selv være ganske tilstede i samtaler, men det er jo langt i fra flørting. Jeg føler det er flørting når jeg får ekstra lange blikk, kanskje litt berøring og litt komplimenter. Så slik du beskriver det, virker det ikke som flørting. Nå er jo folk ulike, men personlig tar jeg aldri noe som flørting. Måtte sikkert ha fått det skikkelig inn med teskje i tilfelle :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå