Gå til innhold

Bra artikkel om jenter og trening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i det artikkelen skriver om styrketrening og fokus, men jeg er ikke enig i vinklingen.

Den gir meg et inntrykk av at jenter som trener cardio, pilates og alt annet enn løfting er kjedelige og dumme.

Den eneste regelen som bør gjelde når det kommer til å få det meste ut av treningen er "tren det du trives med" .

AnonymBruker
Skrevet

"Women are most at risk of wasting their time because there is a considerable bias against them lifting anything heavier than a Chihuahua."

Kvinner med små hunder er alltid latterliggjort og det er konstant press fra alle kanter om at kvinner må trene styrketrening og squatte. Så jeg er ikke enig i det utsagnet.

(Og nei, jeg har ikke liten hund).

Grei artikkel for dem det er myntet på. Folk kan trene som de vil. Ikke alle vil bli muskelbunter og mange er ok med pilates og spinning.

Anonymous poster hash: 68792...eb4
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til det som er skrevet over, reagerer jeg på vinklingen.

Her kommer det fram at utseende og muskler er viktig, men å trene den viktigste musklen er i følge artikkelen bortkastet tid.

Hvorfor? Fordi den ikke bygger synlige muskler.

Utseende er viktig, men hva skal du med det om du ikke har helsen?

Anonymous poster hash: b029c...ecb
Gjest lillelarve
Skrevet

Greit nok for de som ønsker å bygge muskler. Jeg er ute etter en god helse og å tone kroppen, ikke få store muskler eller bli supersterk.

Synes folk skal gjøre hva de trives med og hva som gjør de glad. Spinning, dans, cardio, pilates, whatever. Folk får god helse av det, OG de kan få SIN drømmekropp i tillegg.

Skrevet

Jeg har mest tro på en kombinasjon av styrketrening og cardiotrening. Prøver selv å få til to dager pr uke med styrke og to dager med cardio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...