AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Hei. Jeg har noen spørmål ang familiemekling. 1. Er man pliktig til å utføre familiemekling dersom mah er forlovet, har barn sammen, men ikke bor sammen? 2.Hva skjer på en familiemekling? Stilles det spørsmål eller er det en slags samtale? 3. Kan man komme til familiemeklingen med en ferdig avtale, som man som foreldre allerede er enig om og bare be om å få godkjent den? 4. Kan man dersom begge er enig om det lage en avtale hvor barnet bare bor hos mor, og aldri hos far eller er noe som vil bli nektet? 5. HVilke opplysninger skal en meklingsattest inneholde? 6. Hvor skal meklingsattesten sendes? Er det til folkeregisteret eller NAV? 7. Har lest at man kan få til en familie meklng hos advokat, er alle advokater i utgangspunktet kvalifisert for dette? i så fall hvordan går man frem for å få til en familiemekling hos en advokat og hvordan vet man hvilke advokater som er tilgjengelige for familiemekling? Jeg beklager alle spørsmålene, men jeg er veldig nysgjerrig og vet lite om dette. Så dersom noen her inne har svar så er jeg takknemlig Anonymous poster hash: 257a8...0e3 Anonymous poster hash: 1eac4...d77
Britt Banditt Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Hvis dere aldri har bodd sammen så tror jeg ikke dere må til mekling. Mekling er noe gifte eller samboende med barn må igjennom når de går fra hverandre. Uansett: Man kan komme med en ferdig avtale. Den skal ikke godkjennes av noen. Poenget er bare at dere skal være der, det er en formalitet. De kan komme med forslag til hvordan man skal løse samvær på best mulig måte, men det er dere som foreldre som bestemmer, ikke mekler. Kommer man ikke fram til en avtale så er man ikke nødt til å dra på mekling igjen, men man kan bestille ny time (gratis). En meklingsattest inneholder ingenting annet enn info om at dere har vært der og underskrift fra mekler. Meklingsattesten trengs for å søke om en ekstra barnetrygd fra NAV. Familievernkontoret vet hvilke advokater dere kan ta meklingen hos (men det mest vanlige er jo å ta det hos familievernkontoret).
Gjest princessa Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Takk for svar! - Jeg håper flere kan komme med mer utfyllenede svar, slik at jeg kansje får svar på de fleste eller alle spørsmålene mine På forhånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå