Jentexxoo Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Har tre kattunger på 13 dager.. Moren deres har vært borte i snart to døgn!! Jeg har prøvd å gi de litt melk erstatning jeg laget selv men de vil absolutt ikke ha! Hva skal vi gjøre? Kattungene mjauer.. Håper moren kommer snart..
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Har tre kattunger på 13 dager.. Moren deres har vært borte i snart to døgn!! Jeg har prøvd å gi de litt melk erstatning jeg laget selv men de vil absolutt ikke ha! Hva skal vi gjøre? Kattungene mjauer.. Håper moren kommer snart.. Kontakt dyrebeskyttelsen (eller evt annonser på FB/ avisa etc.) og hør om de kan hjelpe til med en kattemor som har melk Anonymous poster hash: f1d02...bc2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Har tre kattunger på 13 dager.. Moren deres har vært borte i snart to døgn!! Jeg har prøvd å gi de litt melk erstatning jeg laget selv men de vil absolutt ikke ha! Hva skal vi gjøre? Kattungene mjauer.. Håper moren kommer snart.. Kontakt veterinær og få greie på hvilken melkeerstatning og metode som skal brukes for å mate kattene Anonymous poster hash: f1d02...bc2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Har tre kattunger på 13 dager.. Moren deres har vært borte i snart to døgn!! Jeg har prøvd å gi de litt melk erstatning jeg laget selv men de vil absolutt ikke ha! Hva skal vi gjøre? Kattungene mjauer.. Håper moren kommer snart.. Har kattungene vært uten næring i 2 døgn, uten at du har tatt kontakt med dyrlege???????? Anonymous poster hash: f1d02...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Men kjære, hvorfor har hun fått gå ut? Hun kan komme tilbake drektig, de kan bli drektige igjen mens de har kattunger. Få henne kastrert ASAP. Hva sier veterinæren om morsmelkerstatning? Spør Dyrebeskyttelsen og på interessesider for katt på Facebook o.l. Anonymous poster hash: 33bfd...6a3 1
Gjest chisandra Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Du MÅ kontakte veterinær! Det skulle du gjort forlengst, men lever kattungene enda så gjør det NÅ!
ehu Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Du får kjøpt kattungemelk i en dyrebutikk. (den i kolonialbutikker er ikke beregnet på så små), Det er pulver som blandes opp, du bør ikke bruke vanlig melk til kattunger. Dosering står i pakken. Sjekk i området der du bor om noen har en diegivende kattemor som kan hjelpe. (f.eks via FB, da får du ut spørsmålet raskt. Så små kattunger kan ikke gå så lenge uten mat. Og dersom en kattemor med så små har vært borte i 2 døgn så er jeg redd det har skjedd henne noe. Kattemødre viker sjelden langt fra sine små.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Kontakt dyrelege som vil hjelpe deg og samtidig få sterilisert katta. Vi har nok kattunger som trenger et hjem, er unødvendig med flere. Anonymous poster hash: 963c1...9ce 1
Jentexxoo Skrevet 24. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2014 Takk for svar alle sammen! Jeg har fått i de litt, så de er ikke helt uten næring! Kattemoren ble slept ut av en i familien som ikke helt viste at hun ikke måtte ut desverre! Skal ringe vetrinær
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Veldig viktig er også at små kattunger ikke kan tisse og bæsje av seg selv! Dette stimulerer kattemoren til ved å slikke dem bak. Det du kan gjøre er å ta en myk klut etter bomull, fukte med lunket vann og gni de litt bak ved roten av halen for å gi den samme stimuleringen. Dette skal gjøres etter hvert måltid. Katter som ikke får til å tisse og bæsje på egenhånd og som ikke får hjelp, vil dø selv om de blir gitt melkeerstatning.. Anonymous poster hash: c7aa2...7c3 1
Gjest Badebuksa Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Ja, kjøp melkepulver, og tørk dem med klut bak. Kanskje like greit å sette noen frivillige på saken, noen led erfaring. Legg ut på facebook
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Kjøp morsmelkerstatning hos veterinær/dyrebutikk, og plastsprøyter på apoteket, så spruter du det inn bakerst i ganen deres. Kjøp også kattungefor for de minste kattungene, og introduser dem for dette, de er store nok til å begynne å smake på oppbløtt tørrfor i små biter. Og tørk dem bak, som de over skriver. Hvis moren ikke dukker opp kan du også annonsere etter ammemor på Facebook ol, om noen i nærheten har en katt med unger i samme alder, og se om hun er villig til å adoptere. Anonymous poster hash: 701fc...ca8
Jentexxoo Skrevet 24. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2014 Nå er moren endelig kommet hjem til de!! De har det veldig godt nå og maler hos moren :D Hun skal ikke slippes ut igjen! Kattungene er så nydelige og spraglete 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå