AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Heisann! For ca. et halvt år siden, kjøpte jeg og min mann vårt første hus. Tomten sto tom lenge og da sjansen bydde seg, slo vi til. Det er et veldig godt etablert område, og alle husene er så fine. Huset vårt er også fint, men rundt det er det ikke så fint. Når man kjøper noe helt nytt, så er det ikke noe opparbeidet rundt det, dere skjønner sikker hva jeg mener. Så vi tenkte å ordne det litt, ikke noe store greier, bare det ser ordentlig ut. Vi har vært i kontakt med en annlegsarbeider som kom med en pris på ca.40.000 kr. Det er for ferdig gress, singel, matjord, planting av hekk, duk og bark. I våres øyne er det mye, men noe må gjøres. Vi har påkostet en del innvendig på huset, kjøkkenet og badene, så påkoste litt ute, må vi å. Alle sier til oss at det er bedre at det blir gjort av en fagman enn oss, da han har mer kunnskap og maskiner. Hva mener du? Hadde satt stor pris på om jeg kunne få litt innblikk av dere.Anonymous poster hash: 43713...c95
Rosalie Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Syns ikke det høres spesielt dyrt ut. Har dere råd, så slå til. Veldig greit å ikke måtte bruke fritiden sin på slikt. 1
Gjest Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Heisann! For ca. et halvt år siden, kjøpte jeg og min mann vårt første hus. Tomten sto tom lenge og da sjansen bydde seg, slo vi til. Det er et veldig godt etablert område, og alle husene er så fine. Huset vårt er også fint, men rundt det er det ikke så fint. Når man kjøper noe helt nytt, så er det ikke noe opparbeidet rundt det, dere skjønner sikker hva jeg mener. Så vi tenkte å ordne det litt, ikke noe store greier, bare det ser ordentlig ut. Vi har vært i kontakt med en annlegsarbeider som kom med en pris på ca.40.000 kr. Det er for ferdig gress, singel, matjord, planting av hekk, duk og bark. I våres øyne er det mye, men noe må gjøres. Vi har påkostet en del innvendig på huset, kjøkkenet og badene, så påkoste litt ute, må vi å. Alle sier til oss at det er bedre at det blir gjort av en fagman enn oss, da han har mer kunnskap og maskiner. Hva mener du? Hadde satt stor pris på om jeg kunne få litt innblikk av dere.Anonymous poster hash: 43713...c95 Kommer jo selvfølgelig ann på hvor stor tomten er. men det virker absolutt ikke dyrt . Slå til og bruk sommeren til å nyte det ferdige resultatet istedet for å ligge på knærne hvert ledige øyeblikk. Og det blir sikkert også et bedre resultat. De har tross alt fagkunnskap, utstyr osv. Hopp i det!!!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Enig med Rosallie. Hvor stort areal er hagen som arbeidet skal gjøres på? Det er ikke sikkert at det blir spesielt billigere å gjøre det selv, dersom dere da må leie maskiner osv Anonymous poster hash: 912bf...208
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Har ingen peiling på sånt men syns at prisen høres grei ut Anonymous poster hash: c538e...1bc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 En nabo betalte ca kr 20000 for ny plen på et lite areal + litt annet arbeid i hagen, og det arbeidet som du beskriver høres rimelig ut til den prisen dersom alt er inkludert (materialer, arbeidspenger, leie av maskiner). Anonymous poster hash: 912bf...208
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Enig med Rosallie.Hvor stort areal er hagen som arbeidet skal gjøres på? Det er ikke sikkert at det blir spesielt billigere å gjøre det selv, dersom dere da må leie maskiner osv Anonymous poster hash: 912bf...208 Det er 115 kvm bare med plen, bark og matjord ca. 130kvm. Og resten er singel. Men alt i alt 400 kvm.Anonymous poster hash: 43713...c95
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Det er 115 kvm bare med plen, bark og matjord ca. 130kvm. Og resten er singel. Men alt i alt 400 kvm.Anonymous poster hash: 43713...c95 Da er 40000 billig for den jobben som du beskriver Slå til! Lykke til med fin hage! Anonymous poster hash: 912bf...208
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Da er 40000 billig for den jobben som du beskriverSlå til!Lykke til med fin hage! Anonymous poster hash: 912bf...208 Ja, det er det. Tusen takk!Anonymous poster hash: 43713...c95
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Heisann! For ca. et halvt år siden, kjøpte jeg og min mann vårt første hus. Tomten sto tom lenge og da sjansen bydde seg, slo vi til. Det er et veldig godt etablert område, og alle husene er så fine. Huset vårt er også fint, men rundt det er det ikke så fint. Når man kjøper noe helt nytt, så er det ikke noe opparbeidet rundt det, dere skjønner sikker hva jeg mener. Så vi tenkte å ordne det litt, ikke noe store greier, bare det ser ordentlig ut. Vi har vært i kontakt med en annlegsarbeider som kom med en pris på ca.40.000 kr. Det er for ferdig gress, singel, matjord, planting av hekk, duk og bark. I våres øyne er det mye, men noe må gjøres. Vi har påkostet en del innvendig på huset, kjøkkenet og badene, så påkoste litt ute, må vi å. Alle sier til oss at det er bedre at det blir gjort av en fagman enn oss, da han har mer kunnskap og maskiner. Hva mener du? Hadde satt stor pris på om jeg kunne få litt innblikk av dere.Anonymous poster hash: 43713...c95 Med mindre dere VET at denne mannen har gjort godt arbeid før, så nei. Det dere vil ha er en anleggsgartner. En anleggsarbeider kan ikke det plukk om hekkplanting og plenlegging, så da ville jeg i så fall fått tomten planert og ordnet slik dere ønsket og så tatt selve plantene og finishen selv. Anonymous poster hash: 6a771...e2c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 En nabo betalte ca kr 20000 for ny plen på et lite areal + litt annet arbeid i hagen, og det arbeidet som du beskriver høres rimelig ut til den prisen dersom alt er inkludert (materialer, arbeidspenger, leie av maskiner). Anonymous poster hash: 912bf...208 Det er inkl. materialer, arb.penger, leie av maskiner, 2 lass med singel.Anonymous poster hash: 43713...c95
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Med mindre dere VET at denne mannen har gjort godt arbeid før, så nei. Det dere vil ha er en anleggsgartner. En anleggsarbeider kan ikke det plukk om hekkplanting og plenlegging, så da ville jeg i så fall fått tomten planert og ordnet slik dere ønsket og så tatt selve plantene og finishen selv. Anonymous poster hash: 6a771...e2c Ja, mente såklart anleggsgartner, min feil. Han har ordnet det rundt da huset ble ferdig, med store steiner, usikker på hva det heter nå. Men vet han skulle bruke to dager på i utgangspunktet, men gjorde alt ferdig på en dag, brukte mange timer og kom seg ikke ut av maskinen før han var ferdig. I ettertid har han vært hos oss, og kom med planløsningen og hvordan vi kunne få det billigst mulig men at det ser ordentlig ut. Han målte og kom med tips, og vi ble enig. Det jeg vet er at han er ordentlig flink og nøye. Anonymous poster hash: 43713...c95
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Det er inkl. materialer, arb.penger, leie av maskiner, 2 lass med singel.Anonymous poster hash: 43713...c95 Med mindre dere VET at denne mannen har gjort godt arbeid før, så nei. Det dere vil ha er en anleggsgartner. En anleggsarbeider kan ikke det plukk om hekkplanting og plenlegging, så da ville jeg i så fall fått tomten planert og ordnet slik dere ønsket og så tatt selve plantene og finishen selv. Anonymous poster hash: 6a771...e2c Du påpeker viktige ting her. I tillegg er det viktig å sjekke om dette er et registrert firma med godt rykte, og viktig å ikke betale på forskudd (i tilfelle svindel) dersom man ikke har kjennskap til firmaet som mannen jobber for. Anonymous poster hash: 912bf...208
Kamikatze Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Hvis ikke dere har spesiell interesse av hagearbeid, er det greit å betale seg en ferdig løsning. Håper dere bruker en anleggsgartner istedenfor en anleggsarbeider. Så slipper dere å måtte klippe busker av armeringsstål. Med anleggsgartner slipper dere kostnadene til planter og materialer som blir ødelagt fordi de brukes feil En som gjør dette daglig og har tilgang til rette maskiner får jobben unna på null komma svisj, der dere ennå hadde sittet på kne og gravd i jorda. Uten prøve og feile metoden vil løsningene sitte som et skudd. Over tid vil nok halvparten av kostnaden betale seg tilbake selv, ved at dere får lavere vedlikeholds- og reparasjonsutgifter. Få det så lettstelt som mulig, Så kan dere heller kose dere med rekreasjonshagearbeidet. Synes 40K høres rimelig ut, hvis det betyr plen, bed, busker, jordsmonn og fyllmasser, drenering og planløsninger.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Hvis ikke dere har spesiell interesse av hagearbeid, er det greit å betale seg en ferdig løsning. Håper dere bruker en anleggsgartner istedenfor en anleggsarbeider. Så slipper dere å måtte klippe busker av armeringsstål. Med anleggsgartner slipper dere kostnadene til planter og materialer som blir ødelagt fordi de brukes feil En som gjør dette daglig og har tilgang til rette maskiner får jobben unna på null komma svisj, der dere ennå hadde sittet på kne og gravd i jorda. Uten prøve og feile metoden vil løsningene sitte som et skudd. Over tid vil nok halvparten av kostnaden betale seg tilbake selv, ved at dere får lavere vedlikeholds- og reparasjonsutgifter. Få det så lettstelt som mulig, Så kan dere heller kose dere med rekreasjonshagearbeidet. Synes 40K høres rimelig ut, hvis det betyr plen, bed, busker, jordsmonn og fyllmasser, drenering og planløsninger. Hehe, litt morsom du mtp første setning;) Etter deres svar, så puster jeg litt lettere ut nå, kanskje det ikke er så dyrt ift hvor mye det egentlig er. Har mest lyst å slå til, for allerede neste helg kan vi få grønn og fin uteområde.Anonymous poster hash: 43713...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå