Gå til innhold

Kan HERTZ overtrekke kredittkort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Skal leie bil i sommer men har kun et kredittkort med grense på 10.000kr. Jeg vet de trekker en sum for egenandel, bensin og bom osv men lurte på om de har muligheten til å overtrekke kortet? Jeg er i bunn og grunn ikke interessert i å øke grensen eller få et til kort, men sett at de trekker 12.000kr i sikkerhet, vil det gå igjennom slik at jeg havner i minus? Eller vil ikke HERTZ godkjenne det?

Det er ikke et kort jeg bruker ellers så det gjør ikke noe om det blir maxet ut eller at jeg får et lite overtrekksgebyr. Vi er flere på turen så de pengene blir raskt betalt inn.

Anonymous poster hash: e2793...1c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

12.000 i sikkerhet? Det var da heftig.

Men uansett, tviler på at du kan overtrekke, du vil nok bare få beskjed om at det ikke er dekning for beløpet de skal reservere.

Dere kan samle inn penger på forhånd, du kan høre om en av de andre har kort med høy nok grense, eller du må øke fin egen grense litt.

Skrevet

Du kan da virkelig typisk sette inn penger på et kredittkort. Dette gjør at uansett om en kanskje har en grense på 5000,-, vil en kunne sette inn f.eks. 7000,- og dermed kunne betale et depositum på 12.000,-. En såpass stor sikkerhetsum var ganske merkelig, jeg betalte rundt $250 for det der...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa bare et tall.

Bilen kommer på rundt 7500kr, tror dere det er nok da med 2500kr i sikkerhet?

Anonymous poster hash: e2793...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...