AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg har holdt mannen jeg var så forelsket og glad i på hold i 2 år. Det er 2 år siden han fridde. Jeg sa ja, men sa at vi måtte vente med bryllupet en stund. Jeg hadde ikke jobb og han fridde kort tid etter at han var utro. Selvsagt var jeg usikker....jeg har funnet på nye unnskyldninger til å utsette bryllupet hver gang han har spurt. Vi har vært sammen i 6 år nå med en del avstand siden vi har tatt utdannelse i forskjellige byer. Jeg er livredd for å ta et feil valg. Jeg tenker ofte at han ikke er den rette for meg fordi han fortsatt er litt barnslig på enkelte ting. Han drikker mer enn mange andre på hans alder. Han går ut med venner 1-2 ganger i uka og vennene er noen fjotter. Han kan være svært uansvarlig også og har en del bagasje, et barn og noe gjeld. Det er ingen tvil om at han elsker meg. Det er jeg veldig sikker på at han gjør. At han vil at dette skal fungere, mer enn noen andre, det vet jeg. Han spurte meg ang. ekteskapet i dag, og jeg ble bare helt stille. Det gjorde så vondt å se han såret. Jeg føler det som rene tvangstrøya og ville bare grine. Han har i grunn vært en alle tiders kjæreste de siste årene. Jeg tenker og grubler på hvordan livet hadde vært med en som kommer fra en litt mer lik bakgrunn som meg, et solid hjem med ryddig økonomi. En fornuftig, rolig og avbalansert mann. Jeg ser jo menn som er yngre enn meg, uten bagasje og vet at livet ville vært veldig stabilt med en sånn person. De er som noen uskyldige, snille, forutsigbare "tøfler". Hvorfor velger jeg ikke en av de? Typen min har levd livet og gjort en del dumt. Jeg vet at jeg er den stabile i forholdet og kommer til å være grunnmuren i familien hvis vi får en familie. Jeg blir stresset av alt ansvaret som ligger på mine skuldre, fordi jeg vet at han tar mer sjanser, har gjeld, tar kjappe avgjørelser, betaler barnebidrag og kjøper ting på kreditt. Jeg vet at han gir meg ansvaret for økonomien, men det blir et stort ansvar og jeg er livredd for ikke å klare dette. Jeg er sliten av så mye annet og skulle ønske at han var mer som meg..som hadde litt mer orden på livet og like meninger om hvordan man prioriterer i livet. Han har også vært der for meg hver gang jeg har vært lei meg og hatt en dårlig dag. Han er smart og kunnskapsrik. Han har gitt meg veldig mange gode råd og hjulpet meg fra å ende i trøbbel fordi han er så god på det med å forhandle osv. Han og jeg har samme humor, liker samme tv- programmer, samme mat, samme musikk, samme fritidsinteresser og har gjort veldig mye fint sammen. Han er bestevennen min og jeg er så enormt glad i han. Problemet kommer fra familiebakgrunnen hans som har medført dårlige valg i fortiden med tanke på bla. gjeld. Selv om det alltid har gått greit er også alkoholen noe som plager meg. Han sier han vil velge meg, men det er jo lettere sagt enn gjort. Jeg er over 30 og livredd for å ta et feil valg. Jeg er livredd for å feilie, redd for en skillsmisse og redd for å ende opp som alenemor. Jeg vet at dette kan skje hvis jeg velger han. Hva om han er utro for 2.gang? Hva om han drikker seg sørpe full foran barna eller drikker og tar bilen? Jeg ser for meg skrekkscenarier fordi han har mistet kontrollen før. Jeg kan også se for meg at dette går bra, at han ikke drikker, at han aldri er utro, det er jo 4 år siden nå. Jeg kan velge å se de positive sidene, for alt i alt har vi det jo bra og vi snakker jo som bestevenner hver dag. Det er bare dette med hvorvidt jeg skal gi han fremtiden min og barn som plager nattesøvnen fra meg. Jeg har ingen garanti for å møte noen andre heller, men har i hvertfall lært en del og blitt moden nok til å sile ut de som ikke er noe å satse på. Det er rett og slett fortiden vi har i forholdet som ødelegger, til tross for at nåtiden er bra. Hva gjør jeg? Kan noen hjelpe? Jeg såret han så i dag og har så vondt av han. Anonymous poster hash: 7bc68...608
Gjest chisandra Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Huff, dette høres ikke greit ut. I og med at du er såpass ryddig selv, vil nok et ekteskap med han mest sannsynlig bestå av mye bekymring for fremtiden. Du har for mange tvil på det nåværende tidspunkt til å gifte deg med han, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå