Gå til innhold

Henge opp dørskilt med 'Jehovaer ikke velkomne' er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tror du de fleste vitner hadde reagert dersom jeg kom på døra deres med "The God delusion" i hånda og prøvd å overtale dem til å høre om mitt livssyn?

Du kan jo prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje vi skal slå oss sammen og misjonere om R.E.M. til folk som digger dænsebænd? Blodfan jeg også og R.E.M. er min religion! :D

Aaah, kult! Slik misjonering har jeg drevet med i mange år. :fnise::danse:

Skrevet

Du kan jo prøve?

Nei, for det synes jeg er respektløst.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Aaah, kult! Slik misjonering har jeg drevet med i mange år. :fnise::danse:

Samme her, hehe! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvor er det dere bor dere som blir så plaget av Jehovas? Har bodd litt forskjellige steder i Akershus og har aldri møtt på de :)

AnonymBruker
Skrevet

Kødderu? Er Jehova Gud? Hvorfor sier de ikke bare Gud?

Personlig kan jeg ingenting om Jehovas Vitnes. De kommer på døra med brosjyren sine og laller i vei. Tar imot det de har og babler litt. Skjønner fremdeles ikke hva greia er og hvorfor de maser så fælt

Har du ikke gått ungdomskole eller vidregående? Hvordan er det mulig å ikke få med seg dette?

Anonymous poster hash: a5faf...a91

Skrevet

Et par vitner ringte på døren min for 8-10 år siden, og fikk først høflig beskjed om at de ikke var velkomne. Da det ikke virket ble jeg forbannet og sa med klar høy stemme; "Se til helvete å kom dere av eiendommen min umiddelbart! Ser jeg dere på trappen her igjen så smeller det!"

Har ikke sett et vitne siden...

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt vel å la det gå ut over en religion.

Jeg har noe familie hvor hvis barna hadde gjort noe uakseptabelt så ble de sendt ut på slike turer som straff....

Det er ikke værre enn å bare si ifra høflig at du ikke er interessert og ønske dem en fin dag videre. Er du redd for at de skal komme inn setter du på hengelåsen. ;)

Anonymous poster hash: 5696b...354
  • Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet

Har du ikke gått ungdomskole eller vidregående? Hvordan er det mulig å ikke få med seg dette?

Det er omtrent like dumt som å si "hvorfor lærte du deg ikke å spille blokkfløyte på barneskolen....

AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent like dumt som å si "hvorfor lærte du deg ikke å spille blokkfløyte på barneskolen....

Nei, dette er rett og slett allmennkunnskap og noe man burde fått med seg.

Gjest Cartman
Skrevet

Et par vitner ringte på døren min for 8-10 år siden, og fikk først høflig beskjed om at de ikke var velkomne. Da det ikke virket ble jeg forbannet og sa med klar høy stemme; "Se til helvete å kom dere av eiendommen min umiddelbart! Ser jeg dere på trappen her igjen så smeller det!"

Har ikke sett et vitne siden...

Hva var de vitnene vitne til?

Gjest Cartman
Skrevet

Nei, dette er rett og slett allmennkunnskap og noe man burde fått med seg.

Jehovas vitner er allmennkunnskap? Kanskje sufisme også er allmennkunnskap?

Gjest Cartman
Skrevet

Du kan jo spørre dem, neste gang du ser dem.

De blir sikkert glade for å få fortelle deg om alt sammet.

En ting man kan gjøre, hvis man treffer dem på gata og det er kaldt ute, er å be dem kjøpe en kaffe til deg, mens de forklarer.

Det fikk jeg en gang. Og en liten bok. Hyggelig.

:)

En dobbel espresso, så kan de snakke i timesvis for min del ;) Får prøve det en gang!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en veldig søt mann som kommer fra Jehovas hver mnd, men i det siste har det blitt litt mye. Ha noen ganger bare unngått å åpne, men det føles så feil. Noen tips? Vil ikke være uhyggelig mot han, for han er gammel og herlig, men å ha han på døra i en drøy time hver mnd er nok litt for mye :/

Anonymous poster hash: eccd6...ca9

Skrevet

Det er selvfølgelig misjonering jeg ikke liker, jeg kjenner da mange som er tilhørere av ulike religioner og trosretninger. Det er helt greit, for de prøver ikke å omvende meg (og jeg prøver ikke å omvende dem.) "Jehovaer" er det som sies på folkemunne her, det var derfor jeg skrev det I overskriften.

"Dørsalg og misjonering uønsket. Takk." var et fint forslag fra anonym bruker. :)

Hva med Opp-ned kors på døra og 666 over eller under dette.

Skrevet

Sånne trusler er det faktisk ulovlig å framsette, så de kan faktisk politianmeldes...

Takk for info. Det er veldig viktig for meg å vite, siden det er naboen min sitt skilt.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er plagsomt å få selgere på døra, Jehovas vitner er greie og aksepterer at noen ikke vil prate og går fornøyd videre når de har fått levert papirlappen sin. Andre derimot, som diverse vaktselskaper er så frekke at de setter foten i døråpningen og nekter å godta et nei, de vil jeg ha meg frabedt. Så jeg har lyst til å sette opp et skilt hvor det står "Selgere bedes gå hjem"

Endret av NoFuss
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg er så møkklei av Jehovas vitner som kommer på døra. Selgere også, forsåvidt, med mindre det er barn som selger lodd for speideren eller noe. Har lyst til å fortelle dem FØR de ringer på at jeg er lykkelig ateist som vil være i fred, og ikke kjøper noe av dørselgere. Er det ok med et sånt skilt, og hva kunne jeg skrevet uten å fornærme noen?

Vel la meg spør deg er et skilt hvor det står jøder ikke velkommen ok ?

Svaret er nei ikke sant.........Fordi det er feil og ha et slikt skilt

svaret er nøyaktig det samme om det gjelder jøder, jeovas vitner, muslimer, buddister, ateister svaret er alltid nei det er ikke riktig ja det er galt og ha et slikt skilt.

Det er sikkert noen av dere som mener at det ikke er det samme. Men for meg er det nøyaktig det samme.

Og ja jeg synes også jeovas vitner er irriterende og jeg vokste opp i den sekta så jeg vet nøyaktig hvor irriterende de er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp et skilt med "her lukter kristenmannsblod..." og så et bilde av en skikkelig stygg, nifs hund eller noe.

Anonymous poster hash: 78602...725
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...