AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #21 Skrevet 26. april 2014 Er ingen Jehovas som har prøvd å omvende meg.. Tapt sak? Anonymous poster hash: 8dd97...1e0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #22 Skrevet 27. april 2014 Jehovaer, hørtes ut som noe fra mummitrollet haha :D Anonymous poster hash: 0bcc2...f80 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. april 2014 #23 Skrevet 27. april 2014 "Nei takk, jeg er ikke interessert", etterfulgt av lukking av døra burde vel holde for dørselgere. Hva Jehovas Vitner angår, skal det visstnok hjelpe å si "Hei, jeg var medlem hos dere i noen år, men så ble jeg utstøtt. Har dere angret dere nå og vil ha meg tilbake, he he?". I følge Jehovas Vitner skal man på det sterkeste unngå å ha kontakt med et utstøtt medlem. Å si til JV at man tilhører en annen trosretning nytter dessverre ikke. Jeg gjorde den feilen, og med det resultat at de kom jevnt over en gang i uken i over ett år og forsøkte å omvende meg. Har ikke sett de siden vi hadde en større (og noe amper) diskusjon vedrørende Guds allmektighet og evolusjon vs. kreasjonisme.
LunaLove Skrevet 30. april 2014 #24 Skrevet 30. april 2014 Jeg gjorde av ren nyskjerrighet et eksperiment ut av det……de ringte på døra og jeg inviterte de inn på en kopp kaffe og en religionsdebatt. De stormet ut i sinne 30min senere…..så jeg vil påstå jeg vant! 3
Tøytigern Skrevet 30. april 2014 #25 Skrevet 30. april 2014 Noen i nabolaget har 'Jehovas vitner SKYTER JEG' på døra. Sånne trusler er det faktisk ulovlig å framsette, så de kan faktisk politianmeldes...
Tøytigern Skrevet 30. april 2014 #26 Skrevet 30. april 2014 Vurderer å henge opp et selv, synes det må være greit. "Dørsalg og misjonering uønsket. Takk!" Anonymous poster hash: 54c01...844 Syns jeg må være ok å henge opp. Å skrive Jehovaer blir vel misvisende? Jehova= Gud Jehovaer= Guder ...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #27 Skrevet 30. april 2014 Jeg har et hakekors hengende på døra. Ingen jehovafanter som tør å komme til meg. Anonymous poster hash: 6bf64...0d0
Tøytigern Skrevet 30. april 2014 #28 Skrevet 30. april 2014 Det er selvfølgelig misjonering jeg ikke liker, jeg kjenner da mange som er tilhørere av ulike religioner og trosretninger. Det er helt greit, for de prøver ikke å omvende meg (og jeg prøver ikke å omvende dem.) "Jehovaer" er det som sies på folkemunne her, det var derfor jeg skrev det I overskriften. "Dørsalg og misjonering uønsket. Takk." var et fint forslag fra anonym bruker. De kaller hverandre for Vitner. Bare sånn for å ha nevnt det..
Gjest Skrevet 30. april 2014 #29 Skrevet 30. april 2014 Og vi har ikke hatt noen på døra (Jehovas altså) siden den forrige hunden vår beit en av dem i buksebeinet for ca syv-åtte år siden og jeg begynte å le hemningsløst . Så vi er vel beryktet i de kretser.... 1
Gjest Cartman Skrevet 30. april 2014 #30 Skrevet 30. april 2014 Hva skulle vi gjort uten vakttårnet. Dette tårnet som passer på oss alle og leder oss mot skaperen. I tillegg har vi mange ubesvarte spørsmål. Hvem var Jehova og hvor mange har vært vitne til Jehova. Disse spørsmålene samt vakttårnet er grunn god nok til at vi burde omfavne vitnene og lære av dem. Hvem er dere? Hvorfor snakker dere så mye? Hvordan blir jeg vitne til Jehova?
Gjest Cartman Skrevet 30. april 2014 #31 Skrevet 30. april 2014 Syns jeg må være ok å henge opp. Å skrive Jehovaer blir vel misvisende? Jehova= Gud Jehovaer= Guder ... Kødderu? Er Jehova Gud? Hvorfor sier de ikke bare Gud? Personlig kan jeg ingenting om Jehovas Vitnes. De kommer på døra med brosjyren sine og laller i vei. Tar imot det de har og babler litt. Skjønner fremdeles ikke hva greia er og hvorfor de maser så fælt
Gjest Cartman Skrevet 30. april 2014 #32 Skrevet 30. april 2014 Jehovaer, hørtes ut som noe fra mummitrollet haha :DAnonymous poster hash: 0bcc2...f80 Ikke le av mummitrollet
Meaty Skrevet 30. april 2014 Forfatter #33 Skrevet 30. april 2014 (endret) Takk, jeg klarer meg fint uten noe tårn. Edit: Jeg trodde et øyeblikk du var en av dem. Endret 30. april 2014 av Meaty 1
Novemberellie Skrevet 30. april 2014 #34 Skrevet 30. april 2014 Jeg er så møkklei av Jehovas vitner som kommer på døra. Selgere også, forsåvidt, med mindre det er barn som selger lodd for speideren eller noe. Har lyst til å fortelle dem FØR de ringer på at jeg er lykkelig ateist som vil være i fred, og ikke kjøper noe av dørselgere. Er det ok med et sånt skilt, og hva kunne jeg skrevet uten å fornærme noen? Hvor ofte kommer de til deg, da? Her jeg bor kommer de kanskje en gang annethvert år. Jeg sier jeg ikke har tid til å prate men tar imot den lille brosjyra de har, og da ser de så glade ut. Syntes ikke det gjør noe, jeg, selv om jeg er ateist og ikke har store planer om å faktisk lese den brosjyren. MYE verre med de "døve" som skal selge ett eller annet som snur seg om du roper etter de og som lusker rundt husveggene dersom du ikke lukker opp.
Gjest Skrevet 30. april 2014 #35 Skrevet 30. april 2014 Også skal de liksom komme til fots.... Men de parkerer rett borti veien og går bare de siste 100 meterne
Meaty Skrevet 30. april 2014 Forfatter #36 Skrevet 30. april 2014 De to stedene jeg har bodd det siste halvåret har de tilsammen kommet tre ganger.
Tøytigern Skrevet 30. april 2014 #37 Skrevet 30. april 2014 Kødderu? Er Jehova Gud? Hvorfor sier de ikke bare Gud? Personlig kan jeg ingenting om Jehovas Vitnes. De kommer på døra med brosjyren sine og laller i vei. Tar imot det de har og babler litt. Skjønner fremdeles ikke hva greia er og hvorfor de maser så fælt Du kan jo spørre dem, neste gang du ser dem. De blir sikkert glade for å få fortelle deg om alt sammet. En ting man kan gjøre, hvis man treffer dem på gata og det er kaldt ute, er å be dem kjøpe en kaffe til deg, mens de forklarer. Det fikk jeg en gang. Og en liten bok. Hyggelig.
Tøytigern Skrevet 30. april 2014 #38 Skrevet 30. april 2014 Hvor ofte kommer de til deg, da? Her jeg bor kommer de kanskje en gang annethvert år. Jeg sier jeg ikke har tid til å prate men tar imot den lille brosjyra de har, og da ser de så glade ut. Syntes ikke det gjør noe, jeg, selv om jeg er ateist og ikke har store planer om å faktisk lese den brosjyren. Jeg tror de blir glade fordi de endelig treffer et respektfullt menneske. Det er nok ikke bare ok å være vitne som må gå omkring og misjonere, når alt de treffer er uvennlige, infame folk overalt.
Meaty Skrevet 30. april 2014 Forfatter #39 Skrevet 30. april 2014 Jeg tror de blir glade fordi de endelig treffer et respektfullt menneske. Det er nok ikke bare ok å være vitne som må gå omkring og misjonere, når alt de treffer er uvennlige, infame folk overalt. Hvordan tror du de fleste vitner hadde reagert dersom jeg kom på døra deres med "The God delusion" i hånda og prøvd å overtale dem til å høre om mitt livssyn?
Gjest crazycatlady Skrevet 30. april 2014 #40 Skrevet 30. april 2014 Hvordan tror du de fleste vitner hadde reagert dersom jeg kom på døra deres med "The God delusion" i hånda og prøvd å overtale dem til å høre om mitt livssyn? Kanskje vi skal slå oss sammen og misjonere om R.E.M. til folk som digger dænsebænd? Blodfan jeg også og R.E.M. er min religion! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå