Gå til innhold

Henge opp dørskilt med 'Jehovaer ikke velkomne' er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så møkklei av Jehovas vitner som kommer på døra. Selgere også, forsåvidt, med mindre det er barn som selger lodd for speideren eller noe. Har lyst til å fortelle dem FØR de ringer på at jeg er lykkelig ateist som vil være i fred, og ikke kjøper noe av dørselgere. Er det ok med et sånt skilt, og hva kunne jeg skrevet uten å fornærme noen?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Lykkelig ateist som vil være i fred"?

Anonymous poster hash: a6f4f...2d1

• Liker 11
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke slenge på litt mer? Det er vel ikke bare Jehovas du ikke vil ha på døren? :fnise:

Det er umulig å ikke fornærme noen.

Endret av Tris
  • Liker 2
Skrevet

Hehe...joa, men respekterer de det, da? Tenkte de kanskje ble enda mer oppsatt på å verve meg inn i galskapen. :-P

Skrevet

"Dra til helvete"

jehovas tror ikke på helvete

Skrevet

Noen i nabolaget har 'Jehovas vitner SKYTER JEG' på døra.

• Liker 3
Skrevet

Nettopp.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Syns ikke det er noe galt i å henge opp et sånt skilt. Blir de såret av det er det deres problem. Ikke alle liker sånt. Jeg hater jehovas vitner og dørselgere og hadde jeg vært ofte oppsøkt av sånne der jeg bor hadde jeg hengt opp et skilt med "jehovaer og dørselgere pell dere vekk!"

• Liker 1
Skrevet

Når jeg tenker meg om, tror jeg at det har vært mormonere her en gang også. Så ja, kan ta med dem også.

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å henge opp et selv, synes det må være greit. "Dørsalg og misjonering uønsket. Takk!"

Anonymous poster hash: 54c01...844
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jo det gjør de, de bare kaller det for fortapelsen.

Anonymous poster hash: de269...aab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo din dør :)

Så lenge du ikke bryter loven, så kan du vel for øvrig gjøre som du vil?

Ser "NEI TAKK TIL REKLAME" klistret på omtrent alle postkassene her uansett..

Anonymous poster hash: 0a7a3...a3c
Skrevet (endret)

Vurderer å henge opp et selv, synes det må være greit. "Dørsalg og misjonering uønsket. Takk!"

Anonymous poster hash: 54c01...844

Det forslaget var veldig bra. Tror jeg også vil bruke det. Evt: Nei takk til all misjonering, pengeinnsamling, og dørsalg.

Endret av Tris
  • Liker 2
Skrevet

Når jeg tenker meg om, tror jeg at det har vært mormonere her en gang også. Så ja, kan ta med dem også.

Er det religiøs misjonering du misliker, eller er det Jehovas vitner og mormonere generelt? Hvis det første er tilfellet, vil en ordlyd som den i innlegget ovenfor dekke alt.

Hvis det derimot er personene generelt du misliker, så må du jo ha lov til det, men jeg synes ærlig talt det høres noe rabiat ut. Det blir som å skrive "muslimer er ikke velkomne", og det ville du kanskje ikke gjort selv om det var sant? Faktisk blir det enda litt verre, omtrent som å skrive "muslinger er ikke velkomne", siden du feilskriver "Jehovas vitner".

(Hvis jeg kom for å gi beskjed om at du hadde latt billysene stå på eller ville levere tilbake noe du hadde mistet, og så et slikt skilt som refererte til min folkegruppe eller religion, hadde jeg nok snudd igjen.)

• Liker 8
Skrevet

Det er selvfølgelig misjonering jeg ikke liker, jeg kjenner da mange som er tilhørere av ulike religioner og trosretninger. Det er helt greit, for de prøver ikke å omvende meg (og jeg prøver ikke å omvende dem.) "Jehovaer" er det som sies på folkemunne her, det var derfor jeg skrev det I overskriften.

"Dørsalg og misjonering uønsket. Takk." var et fint forslag fra anonym bruker. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du vil trigge de ennå mere. De vil ikke forstå. Kontant nei, og lukke døren skal hjelpe.

De er så innsmigrende, høflige. Kom ei på døra her hun sa: Hei, vi går rundt i hele nabolaget her og deler ut dette....så stakk hun et ark i hånden min. De sa ikke hva de kom fra, og det kunne vært hva som helst. Det kunne vært skriv om veiutberelse, nye planer for byggeprosjekt.

Sa bare takk og gikk inn igjen.

Faen..................tre uker sener sto de på døra. Hei.....

Jeg syns de skulle lagt en lapp i postkassen med beskjed om at de ville komme i nabolaget datoxxx, så da har du mulighet til å skrive nei på døra.

De er frekke som fy.

Har vært plaget av de flere ganger og prøvde å lete opp i katalogen om jeg fant menigheten, så jeg kunne si fra en gang for alle at jeg ikke ville ha de her. De er ikke registrert der.

Anonymous poster hash: d0c7c...049
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er så møkklei av Jehovas vitner som kommer på døra. Selgere også, forsåvidt, med mindre det er barn som selger lodd for speideren eller noe. Har lyst til å fortelle dem FØR de ringer på at jeg er lykkelig ateist som vil være i fred, og ikke kjøper noe av dørselgere. Er det ok med et sånt skilt, og hva kunne jeg skrevet uten å fornærme noen?

Sånn generelt så tror jeg at hvis en Jehova vil inn, så driter han tynt i om han er velkommen eller ikke. For som det står skrevet: "Herren din Gud er en nidkjær Gud". Det står ett eller annet sted innimellom avsnittene om torden og lynild og om at det regnet ild og aske fra himmelen.

Men du kan nok ha et visst hell med å holde noen av vitnene ute, hvis du reformulerer skiltet litt. Og for å ikke såre noens følelser, så kan du jo skrive noe med at "dørselgere, predikanter og misjonærer ikke velkomne."

Skrevet

Jeg ble en gang - for 15 år siden - vekket av et par Jehovaer som ringte på døra. Jeg hadde hatt et rotbløyte på byen kvelden før, og synet av en illsint meg med pulesveis, blodskutte øyne og lysegul divamorgenkåpe var visst nok til å skremme vannet av dem, for jeg har ikke sett et vitne siden den gang.

Anbefales! :jepp:

• Liker 7
Skrevet

bestefar løp etter de med luftpistol for mange år siden, har ikke sett en misjonær siden det

(hvor etisk og juridisk lov denne metoden var kan jo diskuteres men det er en annen sak)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...