AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg spør sikkert fryktelig dumt nå, men la gå. Tenkte å kjøpe meg en lekkersmekker yogamatte (denne: http://www.runandrelax.com/produkt/manduka-prolite-yoga-mat-thunder/ for å være helt nøyaktig), for å bruke til yoga og annen hjemmetrening. Så var det noen som sa at yogamatter ikke egner seg helt til annen type trening (typ situps, pushups osv), fordi de er for tynne, ellerno sånt. Jeg tenker at det spiller vel ikke SÅ stor rolle, men jeg tar kanskje feil? Er det ubehagelig å trene "vanlige" øvelser på en yogamatte som er 4,5 mm tykk? Anonymous poster hash: 73827...d03
fuksia Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 De er jo selvfølgelig ikke like myke som tykkere matter, men jeg har hvertfall aldri hatt noe problem med å trene andre ting på min. 2
Nuttery Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Jeg liker bedre slike matter enn de som er tykkere. Føler jeg "synker" i de tykkere og ikke får like godt feste på øvelsene, eller at jeg vugger litt og blir i ubalanse.
Dolly-Duck Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Når er ikke jeg en treningsekspert men jeg bruker ivertfall min yogamatte til både yoga, pilates, push-ups situps osv:)
Wonderbitch Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Ja, utrolig dumt spørsmål! Neida, lurte på det samme selv en gang i tiden. Men jeg bruker i hvert fall min yogamatte til alt som har med trening å gjøre. De eneste gangene jeg skulle ønske den var litt tykkere er faktisk når jeg tøyer ut og gjør nettopp- yoga Hvis jeg f.eks øver på å gå i spagaten el. synker ofte de mest utsatte stedene (som helene ganske hardt ned i gulvet. Men det løses med litt puter osv. Men for styrketrening og det meste andre er den super
Zinnia Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Du kan bruke yogamatten til alt, sånne tykke matter er alt for myke til å gjøre øvelser på etter min mening. Jeg foretrekker heller rett på gulvet enn med tykk matte.
Supraspinatus Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle gå. Egentlig lurer jeg på hva du skal med matte i det hele tatt om du skal gjøre push ups, sit ups osv? Dette kan jo man gjøre rett på bakken? Jeg kan se at friksjon kan være et problem med tanke på parkett og glatte sokker, men da spiller jo egentlig ikke tykkelsen på matten noen rolle. Gjør det vondt å ikke bruke matte? Synd. Det blir bedre etter hvert som du tilvenner deg. Vi bruker altfor mye "padding" og støtte. En må tåle å være litt utenfor den myke komfortsonen om man vil ha resultater en skal bruke til noe.
Gjest lillelarve Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Jeg har ikke yogamatte, men har prøvd å trene på det, og rett på gulvet. Pga. halebeinet som stikker litt ut er det fryktelig vondt å trene på tynne matter eller på gulvet, så jeg trenger en litt tykkere matte, men ikke FOR tykk. I tillegg liker jeg å trene uten sko, og da er en tykk matte bra som underlag. Men det går nok helt fint for folk som ikke får så vondt! hehee:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå