AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg har egentlig aldri vært noen søtmoms, og bruker egentlig å bli kvalm etter en bit sjokolade. Men.. for 2 måneder siden hadde datteren min bursdag med mange feiringer på kryss og tvers og det resulterte i at utrolig mange kaker havnet i kjøleskapet mitt. Jeg syns det ble for synd å kaste alt, så jeg inviterte folk og sto på selv for å spise det opp i ettertid. Det skulle jeg aldri ha gjort.. Etter det virker det som om jeg har blitt totalt avhengig, må liksom ha sukker hele tiden. Spiser godteri og/eller sjokolade omtrent hver dag. Og i påska var det helt ekstremt med 4,90 for smågodt.. Jeg skjønner ikke hva som går av meg. Har aldri hatt det sånn før. Jeg veier utrolig nok 56 kg fordelt på 176 cm akkurat nå, men jeg er slapp og trøtt hele tiden og merker at dette ikke er bra for meg. Det koster mye penger også!! Hvordan skal jeg bli kvitt denne avhengigheten? hjelper det å bare slutte på dagen? Er det noen som har tips og råd? Anonymous poster hash: 3b7f6...671
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Det er bare å la være å spise søtsaker. Ingen blir avhengig av sukker. Anonymous poster hash: 9017b...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Jeg har egentlig aldri vært noen søtmoms, og bruker egentlig å bli kvalm etter en bit sjokolade. Men.. for 2 måneder siden hadde datteren min bursdag med mange feiringer på kryss og tvers og det resulterte i at utrolig mange kaker havnet i kjøleskapet mitt. Jeg syns det ble for synd å kaste alt, så jeg inviterte folk og sto på selv for å spise det opp i ettertid. Det skulle jeg aldri ha gjort.. Etter det virker det som om jeg har blitt totalt avhengig, må liksom ha sukker hele tiden. Spiser godteri og/eller sjokolade omtrent hver dag. Og i påska var det helt ekstremt med 4,90 for smågodt.. Jeg skjønner ikke hva som går av meg. Har aldri hatt det sånn før. Jeg veier utrolig nok 56 kg fordelt på 176 cm akkurat nå, men jeg er slapp og trøtt hele tiden og merker at dette ikke er bra for meg. Det koster mye penger også!! Hvordan skal jeg bli kvitt denne avhengigheten? hjelper det å bare slutte på dagen? Er det noen som har tips og råd? Anonymous poster hash: 3b7f6...671 Ta en skikkelig make-over i skuffer og skap! Hiv ut alt som kan komme til å friste deg, og slutt på dagen Anonymous poster hash: 21f8b...98b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Det er bare å la være å spise søtsaker. Ingen blir avhengig av sukker. Anonymous poster hash: 9017b...1cf Dette stemmer faktisk ikke Anonymous poster hash: 21f8b...98b 2
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Slutt på dagen. Kjøp heller inn masse frukt og grønnsaker og knask på det i en overgangsperiode. Husker selv jeg hadde en periode der jeg ble avhengig av smågodt. Sluttet på dagen og etter et par uker så gikk abstinensene over. Har ikke rørt smågodt på et par år nå og har heller aldri lyst på det lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Og leser du denne blir det kanskje litt lettere? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Knuste-insekter-og-grisehud-5117184.html Anonymous poster hash: 21f8b...98b
Zinnia Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Det er bare å la være å spise søtsaker. Ingen blir avhengig av sukker. Anonymous poster hash: 9017b...1cf Forsøk har vist at sukker stimulerer de belønningsområdene i hjernen som tunge narkotiske stoffer, så jo det er faktisk veldig avhengighetsskapende. Til TS: Siden du opprinnelig ikke er noen søtmoms ville jeg planlagt på forhånd og handlet inn, og så valgt å slutte på dagen. Kjøp masse grønnsaker du liker, setersmør og cocosa, og spis så mye grønnsaker du klarer og har lyst på til hvert måltid. Kjøp inn god te som du lager i stedet for de gangene du til vanlig ville spist sjokolade. Evt kan du ha litt nøtter til også. 2
Gjest Coolaid Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Mange eksperter mener at avhengigheten til sukker er like ille som avhengigheten av heroin. Det ble også uttalt på en episode av Helstrøm rydder opp, tror det var sist episode. Jeg anbefaler deg å gjøre to ting: Kutt tvert ut. I tillegg bytter du ut sukkeravhengigheten med noe annet som er positivt. Som for eksempel trening, fysisk aktivitet, osv. frukt og grønt kan også hjelpe. Ved å bytte ut avhengigheten med noe annet blir ikke fokuset så stort på det du savner. Det handler om å holde ut samtidig som man etablerer nye vaner.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 takk for tips og råd :-) -ts Anonymous poster hash: 3b7f6...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå