Teeden Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 (endret) Hvorfor gjør dere det? De aller fleste oppegående er heldigvis flink og deler på apparater, benker, stativer osv, og skjønner det at de til og med kan spotte hverandre og utnytte programmet sitt på optimalt ved å samarbeide. Men noen derimot, spesielt kjærestepar og småjenter, har en utidig tendens til å ta hver sin benk, hvert sitt sitt stativ osv, og tar opp plass andre kunne ha brukt i stedet for å dele. Jeg vet ikke om folk er merket det, men det er som regel ikke overskudd på utstyr senterne, spesielt ikke for de større baseøvelsene, så hvorfor i helvete er det noen treningspar som innbiller seg at de trenger hvert sitt hjørne for å trene? Kan dere ikke være litt flexible å dele på så det ikke hoper seg opp unødvendig lange køer? Endret 23. april 2014 av Teeden
Nuttery Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Helt enig. Tidligere i dag var jeg på trening, rundt 13:00 slik at det var lite mennesker. Et kjærestepar står og oppholder squatracken og benkpressen, mens de spotter hverandre. Jeg kan jo ikke gå og bare begynne å ta av vektene på det ene apparatet og bytte ut når de holder på med den andre øvelsen heller. Og det tar jo dobbelt så lang tid ettersom de holder på med to forskjellige øvelser "på en gang"...... Skjønner ikke logikken i dette. Samme med guttegjenger som gjerne følger samme treningsprogram... Blir gal. Trener dere sammen får dere gjøre samme øvelse samtidig!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 tror aldri jeg har opplevd dette, jeg og kjæresten gjør aldri det i hvert fall... Det er jo perfekt å ta pause når den andrre holder på Anonymous poster hash: 129d6...746
Kladd Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Irriterer meg også. Var på treningssenteret i godt over en time i går - samme paret okkuperte begge benkpresstativene hele økten. Gadd ikke vente mer til slutt og måtte gå uten å få trent meg ferdig.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 En jente og en gutt kan ha ganske stor differanse på hva de løfter da? Skal de lesse av jævlig mye vekter og på jævlig mye vekter mellom hvert sett? Da blir jo treningsøkten drastisk lenger for de! Sett at de ikke var kjærester og likevel trente på samme senter? Da hadde du ikke reagert på at de hadde delt vel? (Nå deler jeg stort sett med min kjæreste da, for vi løfter ca det samme) Anonymous poster hash: c6120...a64 2
anybody Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Akkurat dette med kjærestepar har jeg lagt merke til også. Her hvor jeg trener er det to knebøyracker, de står vendt mot hverandre, og det ser ut som det har blitt ny romantisk trend å stirre hverandre i øya på vei ned i en squat. Dessuten er man ikke nødt til å lesse av og på med vekt, jeg og venninna mi bruker to vektstenger på en rack, også tar vi annenhvergang -med forskjellig vekt. Og dessuten igjen, så tar det ikke lang tid å lesse av og på et par vektskiver, det tar ikke mer enn 30 sekunder, som er ca 1/5 av de sekundene man skal vente mellom repsa.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Akkurat dette med kjærestepar har jeg lagt merke til også. Her hvor jeg trener er det to knebøyracker, de står vendt mot hverandre, og det ser ut som det har blitt ny romantisk trend å stirre hverandre i øya på vei ned i en squat. Dessuten er man ikke nødt til å lesse av og på med vekt, jeg og venninna mi bruker to vektstenger på en rack, også tar vi annenhvergang -med forskjellig vekt. Og dessuten igjen, så tar det ikke lang tid å lesse av og på et par vektskiver, det tar ikke mer enn 30 sekunder, som er ca 1/5 av de sekundene man skal vente mellom repsa. To vektstenger? Hvordan skal man klare å løfte 80-100 kg i racken igjen? Militærpresser jo ikke like mye som man bøyer............ Det tar mer enn 30 sek jo. Før tok typen min 40 kg i bøy og jeg tok 95 kg. Det tar litt tid å bytte om da. Spes hvis man også skal ha forskjellige vekter på alle sett begge to. De sekundene man skal vente mellom repsene venter man jo når den andre bøyer så det blir jo jævlig lange pauser og jævlig lange økter? Jeg har iallefall ikke tid til barn, jobb, skole og eviglange treningsøkter. Anonymous poster hash: c6120...a64
Kira-delta Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 To vektstenger? Hvordan skal man klare å løfte 80-100 kg i racken igjen? Militærpresser jo ikke like mye som man bøyer............ Det tar mer enn 30 sek jo. Før tok typen min 40 kg i bøy og jeg tok 95 kg. Det tar litt tid å bytte om da. Spes hvis man også skal ha forskjellige vekter på alle sett begge to. De sekundene man skal vente mellom repsene venter man jo når den andre bøyer så det blir jo jævlig lange pauser og jævlig lange økter? Jeg har iallefall ikke tid til barn, jobb, skole og eviglange treningsøkter.Anonymous poster hash: c6120...a64 Problem problem problem Jeg ser heller ikke hvordan det kan ta fryktelig lang tid å +- de ekstra tre vektskivene på en stang når man er to personer...
Teeden Skrevet 24. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2014 En jente og en gutt kan ha ganske stor differanse på hva de løfter da? Skal de lesse av jævlig mye vekter og på jævlig mye vekter mellom hvert sett? Da blir jo treningsøkten drastisk lenger for de! Sett at de ikke var kjærester og likevel trente på samme senter? Da hadde du ikke reagert på at de hadde delt vel? (Nå deler jeg stort sett med min kjæreste da, for vi løfter ca det samme)Anonymous poster hash: c6120...a64 Næmmen Dakar deg, må du bruke lengre tid? Hva tror du vi som må stå å vente må gjøre da?
Gjest alegria Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 (endret) Jeg og kjæresten bruker iallfall alltid samme apparat om vi trener det samme. Hender vi bruker ulike benker til overkroppstrening, men det er jo fordi vi ikke alltid trener i samme rekkefølge. Hva med å si ifra til dem istedet for til oss her på KG? Endret 24. april 2014 av alegria 1
Gjest bustyvel Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Vi bruker alltid hvert vårt apparat når vi trener, men det er fordi vi løfter veldig forskjellig vekt. Det må legges til at vi ikke spotter hverandre, og vi trener ei heller når det er særlig med folk. Derfor synes jeg det er greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå