Gjest villmill Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 Vet noen hva dette betyr? - selektiv eksponering - selektiv oppmerksomhet - perseptuelt forsvar - perseptuell blokkering Hilsen Hilde :-)
Chiquita Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 gå inn på www.startsiden.no du, og søk opp dette i ordbok, oppslagsverk, el.l
Thomasine Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Vet noen hva dette betyr? - selektiv eksponering --> forbrukeren velger ut de medier og budskap som er av interesse. - selektiv oppmerksomhet --> forbrukeren legger merke til den informasjon som blir gitt. - perseptuelt forsvar --> http://www.metoder.info/fmet/persepf.html - perseptuell blokkering --> kanskje du skjønner dette: http://216.239.59.104/search?q=cache:2jBiG...lokkering&hl=no Hilsen Hilde :-) Vil bare si at disse svarene søkte jeg kjapt etter på nettet nå... Ikke skyt meg om det er feil, men om du søker på disse ordene kommer det masse fram. Lykke til! :)
Arkana Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Perseptuelt forsvar: Avskjerming av bevisstheten slik at noe av det som foregår rundt oss ikke blir oppfattet. Det vil si at vi ikke merker oss slikt som ubevisst oppfattes truende eller angstvekkende. Selektiv eksponering: Å utsette seg for visse, men ikke andre, situasjoner, tekster, personer o.l. på en slik måte at man unnvikser påvirkning av uønsket type, psykisk eller fysisk. Selektiv oppmerksomhet: Den bortvelgingen av visse inntrykk og fukuseringen på andre som med nødvendighet skjer på grunn av den bevisste oppmerksomhetens begrensede kapasitet.
Chiquita Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Du er for snill, Thomasine Litt egeninsats burde være et "must" når en er på internett hvor en kan søke frem det meste av informasjonen selv
Thomasine Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Ja, jeg er vel enig i det... :oops: Men så vet jeg så inderlig vel hvordan det er å være midt oppi eksamens-mas og kjas... :oops: :o ...skal tenke på det neste gang jeg skal lete opp noe for noen... :oops:
Gjest villmill Skrevet 10. juni 2004 #8 Skrevet 10. juni 2004 Takk for tips og slikt. Vet jeg kan søke etter det på internett, men har så veldig veldig mye annet å gjøre så tenkte noen smart hoder kunne hjelpe meg her! Er litt stresset pga eksamen så spesielt takk til Thomasine! Hilse villmill :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå