Gå til innhold

Hvem har "rett" i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du drar på et spontant besøk hjem til noen, de sitter ute på terrassen med hunden i lenke ute med dem. Du går for å hilse og hunden kommer bort, glefser til og biter. Senere legger man ut bilde på nettet og skriver kort hva som har hendt, men man nevner ikke navn og går ikke i detaljer. Ala "ble bitt av hund uprovosert". Eierne blir fornærmet av dette.

Hvem har "rett"? Man ble jo bitt av hunden og må da få lov å prate om det. Eierne blir fornærmet, ønsker du tar vekk bildet, men burde man ikke skamme seg i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 6987f...8a5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får du lov, men jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen med å lage status om det uten å ta det med eierne alene.

Anonymous poster hash: b7b60...311
  • Liker 25
Gjest Whitestripes
Skrevet

Du tok det ikke opp med eierne før du la det ut på FB? I så fall synes jeg du er skikkelig feig.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke gå rett bort til en hund som er lenket fast, det er en truende situasjon for hunden, spesielt om den ikke kjenner deg.

Er dette noen du ønsker et videre forhold til, så henger du ikke ut hunden deres (og da indirekte dem), selv om det er anonymisert.

Anonymous poster hash: 57e99...a4c

• Liker 19
Skrevet

Ingen kan nekte deg å legge det ut på FB, men må jo si at det er en ganske...uvennlig ting å gjøre mot noen du anser som venner. Noe jeg regner med at du gjør, ettersom du drar på spontanbesøk til dem.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

TS er en tosk.

Anonymous poster hash: 0c9cf...595
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde vært venn med en på FB som hadde gjort det, hadde jeg tenkt dårlig om den personen. Det hører ikke hjemme på facebook i det hele tatt, og er utrolig dårlig gjort mot eierne av hunden. Rett og slett en white trash ting å gjøre, ikke sånt normalt oppegående mennesker gjør.

Fjern statusen, jeg skjønner eierne godt.

Anonymous poster hash: fc00b...7ae
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skriver slikt på Facebook? Og om du var fremmed for hunden, burde du vel ha snakket med eierne før du gikk bort til den lenkede hunden. Hunder reagerer forskjellig og det må man respektere. Men nei, det er nok ingen som nekter deg i å snakke om dette med andre, eller skrive på Facebook. Sistnevnte mener jeg er ganske snodig gjort da.

Anonymous poster hash: a2c5b...818
  • Liker 7
Skrevet

Hvorfor måtte det ut på facebook?

• Liker 12
Skrevet

Du spør om de ikke burde skamme seg, vel det er vel det de gjør og derfor ikke ønsker å få det uthengt på Internett (anonymt, men noen på vennelista de kan nok skjønne hvem de er).

Du virker mildt sagt meget spesiell som legger ut en slik status.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med resten, det har ingenting på facebook å gjøre.

Anonymous poster hash: e497c...855
  • Liker 6
Skrevet

Hvis du blir bitt av en hund som er lenket fast så er det stort sett alltid din feil.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ikke ut historien, en liten setning og et bilde. Tok ikke med navn eller noe. Har da fortalt det til flere, men ikke "offentlig", så ingen kan vite hvem det er kun gjennom den statusen/bildet. Jeg ringte eierne når jeg var like ved huset, så SÅ spontant var ikke besøket. Eierne fikk jo vite at den bet meg og jeg sa ifra hva jeg synes om det. Jeg kunne jo krevd den avlivet, men det vil jeg ikke gjøre.

Er det en så merkelig ting å gjøre synes dere?

Anonymous poster hash: 557bf...fb9
AnonymBruker
Skrevet

du skriver at hunden bet deg uprovosert. sett deg inn i hundens situasjon. du står der lenket fast og et menneske kommer bort til deg. et ukjent et (vet ikke om du er ukjent for hunden??). og du vet ikke hva mennesket vil. du har ikke muligheten til å flykte. eller om du går ute på gata på kvelden. og en mann kommer bort til deg. helt mørkt, og du er der aleine i et smug. selvforsvar kalles det. du burde først snakket med eieren, også gått rolig bort til hunden, snakket med den. og latt den komme bort til deg. ikke buse rett på den. og aldri ta en hund oppe på hode om den er nervøs. da kan den ta det som et angrep. og glefse/bite til deg. slik du beskriver det. ble det en truende situasjon for hunden, hunden kunne ikke flyktet. som den mest sansynlig ville gjort om den hadde muligheten. overlevelsesinstinktet slo inn. og selvforsvar. ganske naturlig egentlig.

og legge det ut på facebook. det syntes jeg var unødvendig. hvorfor ikke ta det opp med eieren face to face, uten at hele verden trenger å vite om det. også i anonymisert form. hva om det var din hund. og noen hadde gjort det mot deg. prøv å sett deg inn i andres situasjon.

du spør hvem som har "rett" i denne situasjonen. jeg synes eieren til hunden hadde rett. sånn helt ærlig. verden er brutal. beklager.

Anonymous poster hash: 6126f...776
  • Liker 11
Gjest BettyBoop
Skrevet

Du drar på et spontant besøk hjem til noen, de sitter ute på terrassen med hunden i lenke ute med dem. Du går for å hilse og hunden kommer bort, glefser til og biter. Senere legger man ut bilde på nettet og skriver kort hva som har hendt, men man nevner ikke navn og går ikke i detaljer. Ala "ble bitt av hund uprovosert". Eierne blir fornærmet av dette.

Hvem har "rett"? Man ble jo bitt av hunden og må da få lov å prate om det. Eierne blir fornærmet, ønsker du tar vekk bildet, men burde man ikke skamme seg i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 6987f...8a5

Hvorfor tok du det ikke opp med eierne der og da istedet for å legge det ut på facebook eller hvor du nå la det ut?? Du hadde jo forsåvidt rett men skjønner at de ble fornærma
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg trur ikke du TS ville klart å fått den avlivet. fordi jeg trur den handlet i selvforsvar. ettersom den sto fastbundet. og du kom rett bort til den. truende situasjon for hunden. som nevnt over. selvforsvar.

Anonymous poster hash: 6126f...776
  • Liker 12
Skrevet

Hvis du blir bitt av en hund som er lenket fast så er det stort sett alltid din feil.

Enig med dette. En hund i bånd skal man ikke uten videre gå bort til om man ikke kjenner hunden - den kan føle seg truet fordi den står i bånd og ikke kommer seg unna. Og legge det ut på face på den måten du har gjort er heller ikke greit - du legger opp til "stakkars meg - gal hund", når det faktisk er du som har skyld i episoden..

• Liker 11
Skrevet

Alt trenger vel ikke legges ut på facebook. Det ble vel en samtale mellom deg og eierene i etterkant av hendelesen? Skulle tro man var ferdig med saken da..

• Liker 7
Skrevet

Jeg la ikke ut historien, en liten setning og et bilde. Tok ikke med navn eller noe. Har da fortalt det til flere, men ikke "offentlig", så ingen kan vite hvem det er kun gjennom den statusen/bildet. Jeg ringte eierne når jeg var like ved huset, så SÅ spontant var ikke besøket. Eierne fikk jo vite at den bet meg og jeg sa ifra hva jeg synes om det. Jeg kunne jo krevd den avlivet, men det vil jeg ikke gjøre. Er det en så merkelig ting å gjøre synes dere? Anonymous poster hash: 557bf...fb9

Ja
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig du tuller! Du er på hundens område, den er bundet og du går bort til den.. Spurte du eieren før du gikk bort? Leste du hundens signaler som den sikkert sendte deg? At du ble bitt er bare din egen skyld i dette tilfellet. I tillegg var du så frekk at du la det ut på facebook?? Usmakelig av deg etter min mening..

Anonymous poster hash: b3915...bef
  • Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...