Gjest TomKrus Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 Jeg mener jeg har såpass lange antenner at når jeg får en meldning fra en jente (som man er på flørteren med, truffet på byen etc) hvor hun etter mye blabla spør om jeg har noen planer for kvelden/helgen ( gjerne med en på slutten), vil hun at jeg skal svare noe alla: " Ja, jeg skal ta deg med ut på en forglemmelig aften". Hvis jeg da ikke er interessert i dette og svarer noe alla, "ja, jeg skal ut med gutta/slappe av. Hva med deg?", med andre ord forsøker å kommunisere min uinteresse på samme måte, hvorfor er dere ikke litt høflige og svarer noe tilsvarende svada tilbake? Eller er det slik at dere sitter der og tror jeg er en fullstendig dott som ikke forstår tegninga, og tenker at han gidder jeg ikke å ofre en ny melding på? Eller forstår dere at jeg ikke er interessert?
Gjest Chrizzy Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Ja? Det er ikke sånn at du har et sånt uforstående utseende da, slik at det er vanskelig å se at du ikke tar hintet mener jeg Tuller bare m deg Har ikke snøring, tror i alle fall jeg oppfatter sånt rimelig fort,.. kanskje du har sånne intense øyner som ser betatt ut hele tiden, det finnes jo nån sånne
Gjest GreenSky Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Jenter og hining. Jepp, fordi alle jenter er jo like, sant? Vel! Jeg hadde sannsynligvis kommet med noe svada tilbake. Men grunnen til at hun ikke gjorde det, er ikke så godt å si. Jeg gjetter at enten ble hun flau, eller så tenkte hun at da kunne du bare hadet så godt.
Gjest agurk Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Dumme meg skjønte ikke denne jeg.. :oops: Svarte hun eller svarte hun ikke, og var problemet at hun ikke svarte?? tusler og legger meg jeg..
Gjest Hillary.. Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Joda, tar hintet, men det er jo noen som er av et sånt slag at de bare må være drithyggelige resten av kvelden, lurer på hva jeg skal gjøre neste helg og hvilke planer jeg har for livet ("jeg skal gifte meg" ) - sånn for å være koselig fordi de har et ekstremt behov for å styrke egoet og være godt likt av alle. (Men du er neppe sånn, Tom... ) Da er det mulig jeg ikke tar hintet, men bare tenker at å, han var bare opptatt akkurat nå, ikke senere... (men jeg har jo lært så det suser, da!)
Joplaya Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Jeg ville tatt det som et avslag. Men jeg ville sikkert vært høflig nok til å gi et lite svar tilbake - og dessuten liker jeg deg jo, ikke sant. Lurer forøvrig på det samme som Timien - hva er problemet med at hun ikke svarte? Du er jo uinteressert... ?
Gjest TomKrus Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 JLurer forøvrig på det samme som Timien - hva er problemet med at hun ikke svarte? Du er jo uinteressert... ? Egentlig ikke noe problem. Var bare nysgjerrig på hva en slik jente kunne tenke. Så for meg at hun ble utrolig frustrert over at jeg ikke skjønte hintet. Ikke noe annet enn det.
Gjest TomKrus Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 sånn for å være koselig fordi de har et ekstremt behov for å styrke egoet og være godt likt av alle. (Men du er neppe sånn, Tom... ) Nei, driver ikke egodyrkingen på den måten. Det at jeg har fiender, derimot, styrker mitt ego.
Joplaya Skrevet 9. juni 2004 #9 Skrevet 9. juni 2004 Egentlig ikke noe problem. Var bare nysgjerrig på hva en slik jente kunne tenke. Så for meg at hun ble utrolig frustrert over at jeg ikke skjønte hintet. Ikke noe annet enn det. Jeg - ikke alle jenter - men jeg, hadde skjønt at du tok hintet. Jeg hadde ikke sittet frustrert over at du var en dott som ikke skjønte noenting. Men jeg hadde sikkert sent en svada melding tilbake, uten å vite helt sikkert, kan hende jeg også hadde blitt tyst.
Gjest Hillary.. Skrevet 9. juni 2004 #10 Skrevet 9. juni 2004 Nei, driver ikke egodyrkingen på den måten. Det at jeg har fiender, derimot, styrker mitt ego. Ja, nettopp!!!
:-) anna Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 Jeg er sannelig ikke sikker. Det finnes jo nok av gutter som ikke tar hint også... (Mannen min var slik... har etterhvert funnet ut at noen av mine "veldig tydelige signaler" (trodde jeg) gikk rett over hodet på han.) Det spørs nok helt på hvor interessert jeg hadde vært. Jeg hadde vel tenkt at det var ett av tre 1) Han er ikke interessert og prøver å signalisere det litt diskret. 2) Han har ikke tenkt over meg på den måten, og skjønner ikke at meldingen han sender blir gjennomtolket av meg... Han kan fremdeles oppdage at jeg er en fantastisk kvinne om jeg bare tør å være litt offensiv. 3) Jeg greier ikke å tolke hva du mener/ nekter å tro at du ikke er interessert fordi jeg er så interessert at jeg trenger tydeligere beskjed.
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2004 #12 Skrevet 10. juni 2004 Det spørs nok helt på hvor interessert jeg hadde vært. Jeg hadde vel tenkt at det var ett av tre 1) Han er ikke interessert og prøver å signalisere det litt diskret. 2) Han har ikke tenkt over meg på den måten, og skjønner ikke at meldingen han sender blir gjennomtolket av meg... Han kan fremdeles oppdage at jeg er en fantastisk kvinne om jeg bare tør å være litt offensiv. 3) Jeg greier ikke å tolke hva du mener/ nekter å tro at du ikke er interessert fordi jeg er så interessert at jeg trenger tydeligere beskjed. Det trur eg også.. Du får jammen sagt det du Anna!
Gjest ikke innl *fiona* Skrevet 10. juni 2004 #13 Skrevet 10. juni 2004 Jeg har motsatt problem, egentlig. Prøver å formidle mest mulig likegyldige meldinger og de gir seg ikke. Har kuttet ut hintingen og går nå heller rett på sak - sparer tid og andres følelser. Jeg mener, de fleste er jo frustrert over hva man skal ta som hint og hva som er oppriktig. At "jeg har lyst til å legge meg tidlig ikveld" ikke alltid er en dum unnskyldning for å avvise noen, av og til har man lyst til å legge seg tidlig, så enkelt er det. Men det er klart - jeg ville aldri spurt en type om det, jeg venter til de spør meg. Skal være ganske så opphengt i en fyr for å ta initiativet på den måten - og hvis han hadde vært tilsvarende hypp, så ville han ikke gått ut med gutta den kvelden. Enten det, eller han hadde bedt meg møte ham senere. Folk som ikke tar hint er irriterende - men folk som er uklare er enda verre... Det handler jo om følelser. Hvis en fyr er forelsket i meg, og jeg overhodet ikke var interessert, ville jeg ikke "hintet" og latt ham sveve i det uvisse, jeg ville parkert problemet med å si det ikke var interessant for meg. Tilsvarende vil jeg MYE HELLER ha såret ego og klar melding en liten stund, enn å kaste bort tida på å lure og håpe...
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #14 Skrevet 11. juni 2004 Kanskje hun rett og slett har litt telefonskrekk? Lider av det selv. Tar meg veldig lang tid å manne meg opp til å ringe (selv gode venner) eller SMS. Det siste er faktisk merkelig nok enda verre. Liker bedre e-post. Kanskje hun bare ikke klarer å få seg til å skrive noe mer av en så enkel grunn.
Gjest Direkte jente Skrevet 11. juni 2004 #15 Skrevet 11. juni 2004 Jeg forstår som regel ikke hinting fra menn jeg! Jeg har ofte erfart kommunikasjonsproblemer fordi jeg ikke forsto at mannen bare hintet! Jeg pleier selv å være åpen og klar overfor andre, derfor blir jeg litt forvirret når folk hinter og har problemer med å uttrykke seg raskt og klart. Hvis jeg håpet at en mann var interessert, men svarer at han skal være med kameratene sine, kunne jeg vel trodd at han har avtalt denne kvelden for lenge siden med kameratene og er lojal med dem og holder derfor avtalen sin! Det er ikke sikkert jeg hadde forstått det som et avslag.. Jeg hadde foretrukket dette svaret fra en mann: "Nei, jeg kan ikke i kveld. Jeg synes du er utrolig hyggelig, men jeg dater en annen jente nå", eller liknende. DA ville jeg jo ha forstått at det ikke kunne bli noe mellom oss og han slapp å forvirre meg.
Gjest ikke rundlurt Skrevet 14. juni 2004 #16 Skrevet 14. juni 2004 Jeg pleier å være ganske god på å ta hint, i hvert fall om de ikke er hyggelige... Men når man er betatt (og litt desperat...), synes jeg det er vanskelig å innse at den interessante part ikke er like interessert. I hvert fall hvis han anstrenger seg litt for å være hyggelig og grei (og også er av den typen som liker å beholde ei jente på gress). Synes klar beskjed er fint - altså av sorten: "NEI, jeg ønsker ikke et seriøst forhold/å treffe deg oftere i romantiske hensikter". Så skal det sies at jeg meget sjelden har vært i en slik situasjon at jeg har måttet få denne klare beskjeden:) Men ut fra hva venninner som har lettere for å forelske seg forteller, synes jeg menn godt kan lære seg å være KLARE (for de er ofte ikke så gode på å være nyanserte og vage heller). Mye av forelskelsen (eller hva det er) dreier seg på dette tidlige stadiet om hvorvidt den andre liker en, eller om han EGENTLIG mente noe annet med det han sa...
Bitte Skrevet 14. juni 2004 #17 Skrevet 14. juni 2004 Altså...hvis du bare har sagt det den ene gangen ,trenger jo ikke det å bety at du er uinteressert! Men gjentar det seg hver gang hun spør deg,så er jeg med... Jeg vill eikke nødvendigvis tatt det som et avslag: Kanskje du FAKTISK hadde planer den kvelden. Hverken mer eller mindre.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #18 Skrevet 14. juni 2004 enig med bitte,det er ikke alle som slipper det de har i hendene bare fordi noen spør om de skal gjøre noe!!! jeg hadde heller ikke tatt det hintet...skjer det flere ganger hadde jeg forstått det med en gang
Gjest Enig med Rundlurt! Skrevet 14. juni 2004 #19 Skrevet 14. juni 2004 Helt enig med "rundlurt".. Menn som jeg har hatt forhold til som samboer, kjæreste, eks'er og andre: de er ikke flinke til å være KLARE i hva de sender ut av signaler. De er lite direkte... Jeg har analysert det i ettertid og det ser ut til at de bare ønsket å holde meg på gress! De ville ha en i reserve, i tilfellet....plan A gikk i vasken. Egentlig er det ganske kynisk. Jeg er heretter på vakt overfor menn som benytter seg av slike vage uklarhets-teknikker!! :evil: :evil: :evil: :-? :-?
Champagne Skrevet 14. juni 2004 #20 Skrevet 14. juni 2004 Jeg ville tolket det slik at hun tok hintet og ikke gidder ofre mer energi (og penger) på å sende deg flere svada-meldinger jeg. Forresten har jeg inntrykk av at gutter har en viss tendens til å ikke ta et hint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå