AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg er en stille og sjenert person, men jeg synes likevel folk skal spørre meg og se meg også. For eksempel; Jeg var med kjæresten på besøk til en kompis av han. Han satt å drakk cognac. Han spurte kjæresten min om ikke han ville ha. Jeg ble ikke spurt. Selv om svaret mitt ville vært nei takk, så hadde det likvel vært fint å fått tilbudet. En annen ting er når vi er hos foreldrene hans. Vi er i kjellerstuen å gjør skolearbeid og det er middag. Moren roper "(navnet på kjæresten min) det er middag". Hun forventer jo at jeg også kommer opp, det er ikke det. Hun er kjempehyggelig mot meg ellers. Skjønner bare ikke hvorfor hun ikke kan nevne begge våre navn.. Vi var fire stykker i en bil her forleden. Jeg, kjæresten min, hans bror og faren hans og ei kusine. Faren spør først broren om han vil være med ut å spise. Så spør han kusinen og så broren min. Jeg blir ikke spurt. Det forventes liksom automatisk at jeg blir med... Slike eksempler skjer ofte. Føler jeg er bare ei som dilter med kjæresten min... Det er jeg ikke! Kjæresten min er heller ikke en som tar mye plass og overskygger meg på noen måte. Har prøvd å sett litt hvordan mine foreldre er osv mot han. Men når det er middag så sier de som regel bare "Det er middag nå, dere må komme å spise". Flere som opplever lignende? Jeg vil også si til dere som kanskje ikke tenker over at dere overser noen folk. Spør gjerne oss som kanskje er litt stille og reserverte. Vi liker å bli litt sett selv om vi kanskje ikke er de som roper høyest. Anonymous poster hash: 99352...045
Crystallized Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Når jeg er med kjæresten blir jeg heller ikke spurt om sånne ting av foreldre osv, men jeg tenker heller at dette er positivt. Jeg føler meg velkommen ved at jeg blir tatt som en "selvfølge", uansett hvor negativt det høres ut. Men det viser jo at de gir plass til meg i livet sitt, og det er kjempekoselig! Jeg tror de fleste gutter regner med at jenter ikke drikker cognac, og du bør ikke tenke på det hvertfall siden du ikke ville ha. Hvis du ville ha det eller noe annet som for eksempel brus eller vann kunne jo DU spurt om det :-) Se på det på en positiv måte heller, du blir jo faktisk inkludert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå