Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har sikkert vært mange tråder om dette før. Jeg orker ikke lete gjennom alt, dessuten kan det jo være noen nye brukere her med nye tips. Saken er den at jeg har kjøpt meg en ny blender og driver nå og prøver ut litt forskjellige smoothies. Jeg vil gjerne ha noen oppskrifter/ tips. Jeg liker at smoothien er tykk, nesten som is. Den bør ikke inneholde for mange kalorier heller. Maks 2-300.(slanker meg, skjønner dere). Forslag mottas med stor takk :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banan, melk, blåbær og litt chillipulver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også at smoothien kan spises med skje, bruker 100gr mager vaniljekesam, 100-200gr frossen skogsbærmix eller blåbær og bringebær, og 1dl (eller til du får en ønsket konsistens) appelsinjuice eller melk, evt vann. Den blir ganske syrlig, men kalorifattig og frisk.

Anonymous poster hash: 12741...79a

Skrevet

Banan, melk, blåbær og litt chillipulver.

Chillipulver? Høres spennende ut, skal prøves.

Skrevet

Chillipulver? Høres spennende ut, skal prøves.

Kult.

Skrevet

Jeg liker også at smoothien kan spises med skje, bruker 100gr mager vaniljekesam, 100-200gr frossen skogsbærmix eller blåbær og bringebær, og 1dl (eller til du får en ønsket konsistens) appelsinjuice eller melk, evt vann. Den blir ganske syrlig, men kalorifattig og frisk.

Anonymous poster hash: 12741...79a

Denne ligner veldig på en jeg selv har laget, veldig god synes jeg. Jeg tar i litt kunstig søtning også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker eggeplomme i. Høres kanskje rart ut, men når du først har prøvd.. Har litt bær, 1/3 banan, litt vann, kanskje en skje havregryn, en bit skrelt ingefær, litt kanel og litt chili (gjerne fersk) oppi en blender, og en eggeplomme til sist. Og kanskje en skje Cocosa. Lar det gå i ca 2 min, da blir eggeplommen litt luftig slik som i eggedosis, og smoothien blir lett og tykk.

Melon, mange og/eller fersken fungerer også supert sammen med litt banan. Ananas og banan, med litt kokosmelk gir pina Colada-feeling, bare litt færre kalorier-og selvsagt; uten alkohol.

Anonymous poster hash: ed187...f07

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker eggeplomme i. Høres kanskje rart ut, men når du først har prøvd.. Har litt bær, 1/3 banan, litt vann, kanskje en skje havregryn, en bit skrelt ingefær, litt kanel og litt chili (gjerne fersk) oppi en blender, og en eggeplomme til sist. Og kanskje en skje Cocosa. Lar det gå i ca 2 min, da blir eggeplommen litt luftig slik som i eggedosis, og smoothien blir lett og tykk.

Melon, mange og/eller fersken fungerer også supert sammen med litt banan. Ananas og banan, med litt kokosmelk gir pina Colada-feeling, bare litt færre kalorier-og selvsagt; uten alkohol.

Anonymous poster hash: ed187...f07

Takk for tipset. Eggeplomme har jeg ikke tenkt på.

Skrevet

Er det noen som har forslag til noe med sjokoladesmak?

Skrevet

Er det noen som har forslag til noe med sjokoladesmak?

Jeg lager en med banan, kakaopulver, peanøttsmør, yoghurt og melk som jeg synes er helt utrolig deilig. Smaker som kakerøre :fnise: Du kan justere både type og mengde av alt så det passer til ditt behov.

Skrevet

Jeg lager en med banan, kakaopulver, peanøttsmør, yoghurt og melk som jeg synes er helt utrolig deilig. Smaker som kakerøre :fnise: Du kan justere både type og mengde av alt så det passer til ditt behov.

Høres helt nydelig ut, men hvordan er det med hensyn til kalorier? Jeg prøver å tenke litt på deg også.

Skrevet

Høres helt nydelig ut, men hvordan er det med hensyn til kalorier? Jeg prøver å tenke litt på deg også.

Takk for at du tenker på meg :blomst: (Jeg regner med det var en skrivefeil, men jeg kunne ikke dy meg :fnise: ) Denne oppskriften blir to relativt små glass à 250-300 kcal avhengig av type melk/yoghurt (jeg har kjøpt så mange forskjellige sorter, og kesam og cottage cheese ol i det siste og forandret oppskriftene så jeg har ikke helt oversikten; den jeg skal lage neste gang med mer russisk yoghurt og mindre melk for å få den tykkere, kommer på 316 kcal pr glass) - man kan ikke spise enorme mengder av annet enn grønnsaker når man slanker seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En yoghurt yoplait 0 % (valgfri smak)
100 g fryste jordbær
Vann til ønsket konsistens
En banan

220 kcal.

Anonymous poster hash: c69c3...5a3
Skrevet

Takk for at du tenker på meg :blomst: (Jeg regner med det var en skrivefeil, men jeg kunne ikke dy meg :fnise: ) Denne oppskriften blir to relativt små glass à 250-300 kcal avhengig av type melk/yoghurt (jeg har kjøpt så mange forskjellige sorter, og kesam og cottage cheese ol i det siste og forandret oppskriftene så jeg har ikke helt oversikten; den jeg skal lage neste gang med mer russisk yoghurt og mindre melk for å få den tykkere, kommer på 316 kcal pr glass) - man kan ikke spise enorme mengder av annet enn grønnsaker når man slanker seg.

Liten trykkleif, fort gjort :fnise: Tusen takk for tipsene.

Skrevet

Jeg bruker 1 dl frosne skogsbær, 1 dl frosne blåbær, 1 dl yoghurt naturell og ca 1 dl vann :) syrlig og godt! Den kommer vel på ca 160 kcal.

Skrevet

En yoghurt yoplait 0 % (valgfri smak)

100 g fryste jordbær

Vann til ønsket konsistens

En banan

220 kcal.

Anonymous poster hash: c69c3...5a3

I dag lagde jeg noe godt av yoplait 0%. Lagde gele av gelatin og saft med 0 kcal. Blandet dette i et krus med yoghurten. Satt det noen timer i kjøleskapet. Det ble nesten som en fromage. Spiste det med litt mager vaniljekesam til. Nydelig :laugh:

Skrevet

Bringebær, blåbær, banan, en halv avokado, to egg, noen ss kokosmelk :tommel:

Om du vil ha sjokoladesmak kan du prøve med avokado, banan, kokosmelk og råkakao :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...