AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Hei, dette er vel egentlig mer et spørsmål om jeg overreagerte eller ikke. Det har seg slik at min bestevenninne alltid har vært usikker på hva hun synes og meg og samboeren min sammen. Her om dagen tok hun seg til å si at hun faktisk ikke tror samboeren min elsker meg. Hun tror ikke vi ender opp sammen, og at han kommer til å elske en annen ordentlig - men det er ikke meg. - Jeg ble sjokkert, lei meg og egentlig sint når hun sa det. Jeg har aldri gitt henne noen grunn til å mene noe sånt, fordi vi har et veldig godt forhold. Vi har veldig bra sex, kommuniserer veldig godt og er i tillegg kjempe gode venner samtidig som vi er kjærester. Vi er ganske like også. Dette er ikke et spørsmål om hva dere tror, eller hva jeg skal gjøre videre,det jeg lurer på er rett og slett om jeg overreagerer når jeg ble sint og såret over at min egen bestevenninne sa noe sånt? skal sies at hun aldri har lykke i kjærligheten selv, vet ikke om det er derfor hun sier slikt, emn. Anonymous poster hash: e1253...08b
Gjest miora Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Dette er jo gjerne noe man tenker om andre par, men ikke sier noe – kjærlighetsliv er veldig privat og man må finne ut av ting selv. Det kan være din venninne ser ting du ikke ser, men det kan også være du ser mange ting med forholdet som hun ikke ser. Du må nesten bare stole på din magefølelse, da det er ditt forhold.
Emas Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Eg hadde reagert på samme måte som deg! Ei bestevenninde bør holde slike ting for seg sjølv, og har ingenting med å sei slike ting, så lenge du er lykkelig. Er ho sjalu?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Dette er jo gjerne noe man tenker om andre par, men ikke sier noe – kjærlighetsliv er veldig privat og man må finne ut av ting selv. Det kan være din venninne ser ting du ikke ser, men det kan også være du ser mange ting med forholdet som hun ikke ser. Du må nesten bare stole på din magefølelse, da det er ditt forhold. Det er slik jeg har tenkt det også, men de møtes svært sjeldent. Så jeg synes det er rart om hun har dannet seg noe så fort. Synes det er vondt at hun sa at hun tror han kommer til å elske en annen jente mer enn meg, det synes jeg hun kunne spart seg for. Men man vet jo aldri... Jeg har selvfølgelig en god magefølelse og er veldig lykkelig, men trist at min aller beste venninne sier slikt.. TS Anonymous poster hash: e1253...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Jeg har tenkt mitt om andres forhold, men sier ingenting med mindre jeg tror det er skadelig for dem å være sammen(type voldelig eller at vedkommende blir virkelig tråkket på). Jeg skal jo ikke være i det forholdet, og jeg kan jo ikke ha samme smak som alle andre. Jeg tror hun kanskje er sjalu siden hun sier noe så rart? En ting hadde vært om hun synes han behandlet deg dårlig - men hun trekker jo frem noe hun ikke aner et kvekk om. Anonymous poster hash: a6dfc...775 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Eg hadde reagert på samme måte som deg! Ei bestevenninde bør holde slike ting for seg sjølv, og har ingenting med å sei slike ting, så lenge du er lykkelig. Er ho sjalu? Det er det jeg har lurt på selv. Siden hun aldri selv finner kjærligheten og bare havner i hos dårlige gutter. Jeg synes det er trist med måten hun la frem det på, helt uten videre. Følte meg ubrukelig, og følte at hun mente jeg ikke var noen man kunne elske, på måten hun la det frem på. TS Anonymous poster hash: e1253...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Jeg har tenkt mitt om andres forhold, men sier ingenting med mindre jeg tror det er skadelig for dem å være sammen(type voldelig eller at vedkommende blir virkelig tråkket på). Jeg skal jo ikke være i det forholdet, og jeg kan jo ikke ha samme smak som alle andre. Jeg tror hun kanskje er sjalu siden hun sier noe så rart? En ting hadde vært om hun synes han behandlet deg dårlig - men hun trekker jo frem noe hun ikke aner et kvekk om. Anonymous poster hash: a6dfc...775 Har tenkt det selv, at det er mulig hun sier det fordi hun er sjalu. Han har aldri behandlet meg dårlig, eller gjort noe slik at hun har grunn til å tenke slik. Og som du sier, hvis han faktisk hadde behandlet meg dårlig hadde det vært noe annet - men han er bare god og snill mot meg, og tar godt vare på meg. TS Anonymous poster hash: e1253...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Alternativ 1: Hun vet noe du ikke vet, og hun vil ikke si det til deg.. Derfor blåser det ut på den måten. Alternativ 2: Eller så er hun psykopat og sjalu, og er ute etter å ødelegge for dere. Venninnene mine har hatt flere kjærester som jeg ikke liker eller klarer ikke å se det dem ser, men jeg har da aldri sagt noe sånt til dem. Anonymous poster hash: ff42f...61e 2
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Hei, dette er vel egentlig mer et spørsmål om jeg overreagerte eller ikke. Det har seg slik at min bestevenninne alltid har vært usikker på hva hun synes og meg og samboeren min sammen. Her om dagen tok hun seg til å si at hun faktisk ikke tror samboeren min elsker meg. Hun tror ikke vi ender opp sammen, og at han kommer til å elske en annen ordentlig - men det er ikke meg. - Jeg ble sjokkert, lei meg og egentlig sint når hun sa det. Jeg har aldri gitt henne noen grunn til å mene noe sånt, fordi vi har et veldig godt forhold. Vi har veldig bra sex, kommuniserer veldig godt og er i tillegg kjempe gode venner samtidig som vi er kjærester. Vi er ganske like også. Dette er ikke et spørsmål om hva dere tror, eller hva jeg skal gjøre videre,det jeg lurer på er rett og slett om jeg overreagerer når jeg ble sint og såret over at min egen bestevenninne sa noe sånt? skal sies at hun aldri har lykke i kjærligheten selv, vet ikke om det er derfor hun sier slikt, emn. Anonymous poster hash: e1253...08b Hun har lov til å tenke hva hun vil, men hun kunne holdt kjeft og bare respektert forholdet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Alternativ 1: Hun vet noe du ikke vet, og hun vil ikke si det til deg.. Derfor blåser det ut på den måten. Alternativ 2: Eller så er hun psykopat og sjalu, og er ute etter å ødelegge for dere. Venninnene mine har hatt flere kjærester som jeg ikke liker eller klarer ikke å se det dem ser, men jeg har da aldri sagt noe sånt til dem. Anonymous poster hash: ff42f...61e Hadde hun visst noe hadde hun sagt det, det vet jeg. Hun er såpass ærlig, og det er derfor påstanden hennes svei litt ekstra. Nei, jeg synes man kan holde seg for å si sånt. Hun tenker som regel ikke før hun snakker.. TS Anonymous poster hash: e1253...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Hun har lov til å tenke hva hun vil, men hun kunne holdt kjeft og bare respektert forholdet. Ja, det jeg tenker og. Selvfølgelig vil jeg at bestevenninnen min skal like kjæresten min, men hun må ikke. Så lenge jeg elsker ham, så er det det som teller. Bare ufattelig trist, følte meg så dum der jeg sto. TS Anonymous poster hash: e1253...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 Vi var jo stort sett sammen hver dag (jeg og venninnen mi) inntil jeg flyttet til et annet sted med kjæresten - og vi tilbringer ikke like mye tid lenger. Kan også ha noe med det å gjøre, fordi hun har nevnt det hvis jeg sier at jeg ikke orker å bli med ut. Da pleier hun ofte å si "Ja men du trenger ikke være med ham hele tiden, dere bor sammen". selvom det aldri er grunnen til at jeg ikke blir med ut. TS Anonymous poster hash: e1253...08b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Vi var jo stort sett sammen hver dag (jeg og venninnen mi) inntil jeg flyttet til et annet sted med kjæresten - og vi tilbringer ikke like mye tid lenger. Kan også ha noe med det å gjøre, fordi hun har nevnt det hvis jeg sier at jeg ikke orker å bli med ut. Da pleier hun ofte å si "Ja men du trenger ikke være med ham hele tiden, dere bor sammen". selvom det aldri er grunnen til at jeg ikke blir med ut. TS Anonymous poster hash: e1253...08b Tror svaret ligger der. Hun er nok sjalu og bitter, kanskje prøver å ødelegge for dere eller ødelegge at du er lykkelig. Husker da jeg var deprimert og flyttet til et sted hvor jeg ikke kjente noen. Bestevenninnen min over mange år var igjen hjemme og hadde det kjempegøy hver dag og var opptatt hele tiden. Jeg ringte henne ofte for å fortelle henne hvor ensom jeg var og hvor mye jeg savnet henne bare for at hun skulle bli lei seg. Anonymous poster hash: ff42f...61e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 Tror svaret ligger der. Hun er nok sjalu og bitter, kanskje prøver å ødelegge for dere eller ødelegge at du er lykkelig. Husker da jeg var deprimert og flyttet til et sted hvor jeg ikke kjente noen. Bestevenninnen min over mange år var igjen hjemme og hadde det kjempegøy hver dag og var opptatt hele tiden. Jeg ringte henne ofte for å fortelle henne hvor ensom jeg var og hvor mye jeg savnet henne bare for at hun skulle bli lei seg.Anonymous poster hash: ff42f...61e Kan nok være det ja.. Jeg var den eneste ordentlige venninnen hennes, inntil hun nå den siste tiden har tatt kontakt med noen "reservevenner" hun egentlig ikke liker, sier hun fortsatt. Jeg prøver å møte henne så mye som mulig, men hun er alltid med disse venninnene som jeg vet ikke liker meg eller hverandre. - fordi de vil ha henne for seg selv, så blir utslitt over å være med dem... TSAnonymous poster hash: e1253...08b
Zerox Skrevet 26. april 2014 #15 Skrevet 26. april 2014 Dette er jo gjerne noe man tenker om andre par, men ikke sier noe – kjærlighetsliv er veldig privat og man må finne ut av ting selv. Det kan være din venninne ser ting du ikke ser, men det kan også være du ser mange ting med forholdet som hun ikke ser. Du må nesten bare stole på din magefølelse, da det er ditt forhold. Enig i dette. Det kunne være en ide for trådstarter å spørre om hva som får venninnen til å vurdere det slik og tenke om de aspektene hun nevner kan veie tyngre enn TS har trodd.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #16 Skrevet 26. april 2014 Hvor lenge har du vært sammen med samboern? Min beste venninne sa noe lignende til meg om min samboer. Jeg ble litt sur egentlig. Hvorfor skulle hun legge seg opp i det liksom. Jeg hadde ikke snakket noe stygt om samboern min til henne. Det viste seg: Hun hadde rett. Jeg burde ha hørt på henne fra begynnelsen av. Det tok ikke lang tid før samboern min var utro og viste seg å være en drittsekk selv om jeg trodde vi hadde det kjempefint. vi hadde god sex, var kjempegode venner, vi lo sammen, vi hadde det supert. Så, det er ikke sikkert at hun er sjalu. Det kan hende hun bare ser noe i han som gjør at hun har den vurderingen. Noe du ikke ser selv fordi du er blind av kjærlighet. Anonymous poster hash: 1c00d...316 2
Jade Skrevet 26. april 2014 #17 Skrevet 26. april 2014 Enten så er hun synsk. Eller så overvåker hun dere 24/7 OG kan lese tankene deres. Eller så vet hun ikke hva hun snakker om, og bør holde slike "magefølelser" for seg selv! Høres ut som hun er sjalu på forholdet deres. Godt du har vett til å ikke høre på henne.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #18 Skrevet 26. april 2014 Men altså.. skal man ikke kunne være ærlig med bestevenninnen sin? Anonymous poster hash: 1c00d...316
Marie90 Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Det kommer an på. Hvis en venninne generelt er en god venninne, vi er enige om det meste, så vil jeg ta det de sier til etterretning. Selv om de ikke kjenner partneren like godt som du gjor, så ser de det hele utenfra og i forelskelse blir man som kjent blind. Jeg er åpen med mine venninner når det er rom for det og de er åpne med meg. Jeg har ikke en "ignorance is bliss" tankegang. Du kan be henne utdype. Jeg har aldri sagt noe til en venninne med mindre jeg virkelig mener det, og jeg vil alltid mine venninners beste. Likedan har andre sagt noe til meg når jeg dater en fyr de mener ikke er rett for meg. Og man kan ha rett ang. andres forhold selv om man ikke er i et lykkelig forhold selv. Da min soster datet en taper endel år tilbake og ba om min mening var jeg aerlig. Så snart hun fikk et svar hun ikke likte, avfeide hun det med at jeg var for ung, ikke hadde erfaring eller hatt et langvarig forhold. Men alle kunne jo se at deres dynamikk ikke var bra. I etterkant er hun sint på seg selv for å ha kastet bort flere år.
Gjest constance90 Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Min erfaring er at venninner og familie ser ting du ikke ser. Hun mente det nok bare godt 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå