Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen "regler" for om man kler rød eller rosa blush?

Evt. hvem kler hva? :)

Anonymous poster hash: 74ccb...8c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på. Jeg har ganske blek hud med en del synlige små blodårer under huden (spesielt i kinnene), kan jeg bruke blush? I så fall, i hvilken farge?

Anonymous poster hash: 24424...218
Skrevet

Jeg syns blush er vanskelig, men har funnet ut at de aller fleste kler en

peach (korall) tone i blushen, så går du for det er du rimelig safe vil jeg tro.

Selv kler jeg overhode ikke rosa blush.

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg vil si egentlig ikke, for det finnes så mange undertoner både på hud og blush (varm, nøytral, kald) så man må nesten bare se hva man selv synes ser bra ut. Ofte vil kalde toner kle kaldt, og varme varmt, mens nøytrale har mer frihet. Ellers er google din venn, google f eks "red blush pale fair skin" og velg bildesortering, så ser du om du synes det ser fint ut eller ikke, man får et inntrykk i hvertfall :)

Skrevet

Min erfaring er at man bare må prøve seg frem. Jeg har gul til nøytral hudtone og synes selv jeg kler det meste. Favorittfargen min er oransje, men jeg bruker alle slags farger.

Skrevet

Min første tanke er rosa til de som er lyse og kalde i huden, mens rød til de som er varmere og har mer farge i huden. (Er jeg helt på jordet?) Men sånn generellt så må man vel bare prøve seg frem da man må se i forhold til om man er varm eller kald og hva man kler.

Gjest Tigress
Skrevet

Det kjem an på undertonen i huda. Har du kald undertone bør du bruke rosa med blåtone, og det same med raud, altså med blåtone. Har du varm undertone bør du bruke rosa som går mot fersken eller korall, og ein raudfarge som har gul undertone. Eg tenkjer også at sjølve fargen ikkje er så relevant, ein må jo uansett justere ned kor mykje ein brukar for å ikkje sjå scenesminka ut.

Skrevet

Du må bare prøve deg frem. Du ser det med en gang når det fungerer, og når det ikke fungerer. En kald hudundertone vil kle kalde farger som rosa og kaldere rødfarger. Varme hudtoner vil kle varmere rosa- og rødtoner, fersken, korall...

AnonymBruker
Skrevet

Se deg i speilet neste gang du er andpusten og se hvilken rødfarge du har. De naturlige fargene dine kler deg alltid godt.

Anonymous poster hash: 8c364...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...