Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har kommet inn på et universitet i England, og skal i den sammenheng søke om et stipend rettet mot utenlandsstudier i en lokal bank (altså, dette et et stipend som gis til noen få, lokale utenlandsstudenter og har ingenting med Lånekassen å gjøre).

Det er en rubrikk i søknadsskjemaet som angår finansiering av studiet. Her står følgende:

"Hva slags budsjett har du for studiet?

Statens Lånekasse:

Legat(er):

Omsøkte stipend fra (den lokale banken jeg søker om stipend ved):

Annet:

Totalvurdering:"

Jeg kan ingenting om økonomi, men prøver å lære så godt jeg kan. Kan noen forklare hva de er ute etter her?

Jeg vet at studiet jeg er kommet inn på er godkjent av Lånekassa, men har per nå kun litt oppsparte midler fra sommerjobb de siste to årene.

Anonymous poster hash: 9aa08...668
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De spør om du mottar økonomisk støtte i form av legater eller annet.

Anonymous poster hash: 41330...e09
AnonymBruker
Skrevet

Her skal du svare på hvilke andre innstanser du får støtte på, dersom du f.eks. har fått legat og om du får støtte fra lånekassen.

Anonymous poster hash: a7388...062
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo per nå ikke fått noen ting, så hva skal jeg skrive da? Skal jeg bare la alle rubrikkene stå tomme?

Jeg har ikke fått søkt Lånekassen enda ettersom jeg enda ikke har vitnemål..

Skal jeg skrive at jeg har oppsparte midler under "annet"?

Skrevet (endret)

Budsjett vil i denne sammenheng bety det du vil motta av støtte gjennom studiet, ikke hva du har mottat.

Endret av Ferdigstudent
AnonymBruker
Skrevet

Budsjett vil i denne sammenheng bety det du vil motta av støtte gjennom studiet, ikke hva du har mottat.

Men hva skal jeg skrive i rubrikkene da? Jeg har jo ikke fått søkt om, eller innvilget noen verdens ting.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal jeg skrive i rubrikkene da? Jeg har jo ikke fått søkt om, eller innvilget noen verdens ting.

Har du tenkt å søke lånekassen? Hvis ja så skriver du det, hvis ikke så skriver du det ikke opp.

Easy peasy japaneesy.

Anonymous poster hash: a7388...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...