Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk høre om en ledig stilling i kommunen her jeg bor igår, og jeg har riktig utdannelse og praksis i forhold til jobben.

Så får jeg vite at den ikke skal utlyses, for de har en intern kandidat som går rett inn i stillingen.

Trodde alle kommunale og statlige organ var lovpålagt å lyse ut ledige stillinger.

Noen som vet om de er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde innbilt meg at de må utlyse den. Jeg vet at det kan skje noe hokus pokus innad hvis noen mekker og styrer litt, men da tror jeg fagorganisasjonene kan motsette seg det. Kan du ikke snakke med tillitsvalgte i kommenen?

Skrevet

Stillinga kan lysast ut internt, dvs at berre dei med fast jobb i kommunen kan søke. Dette trur eg dei har lov til å gjere. Men om det ikkje er interne søkara, blir som oftast stillinga utlyst eksternt.

Gjest trådstarter
Skrevet

Blir ikke utlyst internt heller.

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Så lenge det ikke er en fast stilling er det ikke lovpålagt å lyse den ut hverken internt eller eksternt. Dvs at mange vikariater, midlertidige prosjektstillinger etc. aldri blir lyst ut! Utrolig irriterende fordi det da er nesten umulig å få søkt på disse stillingene hvis du ikke kjenner noen som kjenner noen.... Anbefaler å legge inn en åpen søknad i de avdelingene du er interessert i å jobbe i og håpe at noen husker navnet ditt når det er noe ledig. og ang. den jobben som er ledig nå, så ring den som ansetter og meld din interesse!

Gjest Trådstarter
Skrevet

Det er en fast stilling.

Vedkommende som er tilbudt (og har akseptert stillingen) har hverken utdanning eller erfaring i forhold til jobben. Men vedkommende har nære relasjoner lenger opp i organisasjonen.

Fagforening er vistnok klar over hva som skjer, men ser en annen vei.

Skrevet
Det er en fast stilling.

Vedkommende som er tilbudt (og har akseptert stillingen) har hverken utdanning eller erfaring i forhold til jobben. Men vedkommende har nære relasjoner lenger opp i organisasjonen.

Fagforening er vistnok klar over hva som skjer, men ser en annen vei.

Hva med om du tipser din fagorganisasjon eller kontakter kommunens tillitsvalgte og sier at du er klar over at det er en fast stilling som ikke lyses ut. Må si jeg reagerer på at organisasjonenen i kommunen ikke reagerer på dette. De burde meldes inn..jeg vet ikke, men jeg tror ikke det er lov.

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg er helt sikker på at alle stillinger i kommunen MÅ lyses ut, enten eksternt eller internt! (jeg var nemlig favoritt til en stilling, men de måtte lyse den ut)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er personen allerede ansatt i kommunen, og personen ikke har en stilling har kommunen ansvar for denne personen, og h*n vil få den. De behøver da ikke lyse den ut, og skulle de lyse den ut er det bare en formalitet.

Skrevet
Er personen allerede ansatt i kommunen' date=' og personen ikke har en stilling har kommunen ansvar for denne personen, og h*n vil få den. De behøver da ikke lyse den ut, og skulle de lyse den ut er det bare en formalitet.[/quote']

Jepps. Her i Oslo kommune feks. er det mange overtallige bla etter bydelssammenslåing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...