AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg er gravid. Halvveis nå, og jeg har en mann som gleder seg noe innmari til å bli pappa. Han fortalte det til alle vi kjenner, han kikker på senger og vogner og alt mulig, og han har kjøpt maling til barnerommet. Men jeg har en hemmelighet. Jeg ventet lenge på at han skulle bli klar til å prøve, og det ble han aldri. Jeg tok ut spiralen fordi den ble for gammel, og han skulle sørge for prevensjonen etter det. Han hoppa av i svingen i et år før jeg begynte å spørre om prøving. Han fortsatte å hoppe av, og sa hele tiden "neste gang, da skal vi prøve". Slik fortsatte det i flere måneder. Vi snakket mye, og han sa det samme hver gang. Han ønsket barn, men greide ikke tanken på å lage de. Tanken på å komme inni meg uten prevensjon gjorde at han ble slapp, rett og slett. Til slutt, i stedet for å tørke det vekk, tok jeg det på fingrene og smurte det oppi. Jeg gjorde det et par ganger ved eggløsning en måned, og vips, så var jeg gravid. Han ble sjokkert først, men etter ei ukes tid begynte han å glede seg, og nå er alt bare fryd og gammen. Men jeg har dårlig samvittighet, fordi jeg tross alt har lurt han. Bør jeg fortelle det, bare for å lette min egen samvittighet, eller bør jeg holde kjeft? Ingen vet om dette, så han kommer aldri til å finne det ut om jeg ikke sier noe... Anonymous poster hash: ef974...680
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Vet ikke om dette er trolling eller ei, men selvsagt skal du ikke si noe. Anonymous poster hash: 2734e...a0a 18
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Tviler på at det er mulig å bli gravid på den måten. Anonymous poster hash: f4fb1...774 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Så lenge han gleder seg er det ikke noe poeng i å si noe, mener nå jeg. Det kan bare skape trøbbel i stede. Men selv om du ble gravid da du tok noe av sæden og førte inn selv, betyr det ikke at det er av den grunn du ble gravid. Man kan fint blir gravid selv om man "hopper av i svingen" Anonymous poster hash: 13a3a...3dd 16
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Fortell det i stedet til sønnen/datteren når barnet er i tenårene. Det synes jeg høres ut som en mye bedre idé. Anonymous poster hash: 40e4f...038 3
Sophie-Ann Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Du har jo ikke lurt han, han visste at du ikke brukte spiral lenger og hoppet av i svingen. Det er ikke en sikker metode. 16
Hedda-78 Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Du har ikke lurt ham. Dere hadde sex uten prevensjon, og da er det jo bare et tidsspørsmål før man blir gravid. Han visste veldig godt at dere ikke brukte prevensjon. Hadde du sagt at du gikk på p-piller, da hadde du lurt ham. 13
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Selv om det muligens er trolling, er det jo en interessant problemstilling. Bør hun si i fra eller ikke? Jeg mener nei, siden mannen er så lykkelig over det.Anonymous poster hash: 8f149...f13
Gjest New_Girl Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 jeg synes du burde fortelle det Hva godt skulle komme ut av det da? 4
Crobern Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Om du ble gravid på den måten, så tror jeg du har veldig lett for å bli gravid. Men du har ikke lurt han.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 Han gleder seg. Dere ønsket å få barn. Hvorfor har du dårlig samvittighet??? Det er ikke en gang sikkert at det er den beskrevne handlingen som du gjorde, som er årsaken. Gled deg med han, og ikke si noe. Anonymous poster hash: e3fd3...49b 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #15 Skrevet 23. april 2014 Ts her. Det er ikke trolling, jeg lover. Det kan jo hende at jeg hadde blitt gravid selv uten min "hjelpende hånd", men etter å ha hoppa av i svingen i over et år tviler jeg jo på det. Så ja, det går an å bli gravid på denne måten. Jeg blir sikkert lett gravid jeg da. I og med at metoden funka så lenge trodde han jo den var sikker, og han hoppa av i god tid, for å si det sånn. Så jeg føler at jeg har lurt han, ja. Han gleder seg veldig, og jeg tror han kommer til å bli både skuffa og sint hvis jeg forteller det. Men så var det den samvittigheten da... Anonymous poster hash: 9718f...c55
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #16 Skrevet 23. april 2014 Du har jo ikke lurt han, han visste at du ikke brukte spiral lenger og hoppet av i svingen. Det er ikke en sikker metode. Du har ikke lurt ham. Dere hadde sex uten prevensjon, og da er det jo bare et tidsspørsmål før man blir gravid. Han visste veldig godt at dere ikke brukte prevensjon. Hadde du sagt at du gikk på p-piller, da hadde du lurt ham. Hun har lurt han, hun visste at han ville hoppe av, men hun smurte sæden inn uansett. Dette viser hvor forsiktig menn må være med kvinner, selv om de bruker kondom kan dama få tak i sæd og inseminere seg selv. Og vi ser hvordan de to over ikke engang synes denne type oppførsel er galt. Anonymous poster hash: 1e595...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #17 Skrevet 23. april 2014 Ts her. Det er ikke trolling, jeg lover. Det kan jo hende at jeg hadde blitt gravid selv uten min "hjelpende hånd", men etter å ha hoppa av i svingen i over et år tviler jeg jo på det. Så ja, det går an å bli gravid på denne måten. Jeg blir sikkert lett gravid jeg da. I og med at metoden funka så lenge trodde han jo den var sikker, og han hoppa av i god tid, for å si det sånn. Så jeg føler at jeg har lurt han, ja. Han gleder seg veldig, og jeg tror han kommer til å bli både skuffa og sint hvis jeg forteller det. Men så var det den samvittigheten da...Anonymous poster hash: 9718f...c55 Du bør si det, han bør få vite hvordan du ble gravid. Hvordan ville du følt det om han gjorde noe "ekvivalent" mot deg? Hvis du velger å ikke si noe vil du gå inn i et samliv som ikke er basert på ærlighet. Resten av ditt liv vil du lure på om han er helt ærlig mot deg, eller om han kan ha gjort lignende uetiske ting. Hvis du er klar for å leve på den måten, vel, så er det jo ditt valg. Anonymous poster hash: 1e595...9f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #18 Skrevet 23. april 2014 Jeg er gravid. Halvveis nå, og jeg har en mann som gleder seg noe innmari til å bli pappa. Han fortalte det til alle vi kjenner, han kikker på senger og vogner og alt mulig, og han har kjøpt maling til barnerommet. Men jeg har en hemmelighet. Jeg ventet lenge på at han skulle bli klar til å prøve, og det ble han aldri. Jeg tok ut spiralen fordi den ble for gammel, og han skulle sørge for prevensjonen etter det. Han hoppa av i svingen i et år før jeg begynte å spørre om prøving. Han fortsatte å hoppe av, og sa hele tiden "neste gang, da skal vi prøve". Slik fortsatte det i flere måneder. Vi snakket mye, og han sa det samme hver gang. Han ønsket barn, men greide ikke tanken på å lage de. Tanken på å komme inni meg uten prevensjon gjorde at han ble slapp, rett og slett. Til slutt, i stedet for å tørke det vekk, tok jeg det på fingrene og smurte det oppi. Jeg gjorde det et par ganger ved eggløsning en måned, og vips, så var jeg gravid. Han ble sjokkert først, men etter ei ukes tid begynte han å glede seg, og nå er alt bare fryd og gammen. Men jeg har dårlig samvittighet, fordi jeg tross alt har lurt han. Bør jeg fortelle det, bare for å lette min egen samvittighet, eller bør jeg holde kjeft? Ingen vet om dette, så han kommer aldri til å finne det ut om jeg ikke sier noe... Anonymous poster hash: ef974...680 Sædceller tåler ikke oksygen Anonymous poster hash: eeada...ac8 4
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2014 #19 Skrevet 23. april 2014 Selv om det muligens er trolling, er det jo en interessant problemstilling. Bør hun si i fra eller ikke? Jeg mener nei, siden mannen er så lykkelig over det.Anonymous poster hash: 8f149...f13 Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #20 Skrevet 23. april 2014 Sædceller tåler ikke oksygenAnonymous poster hash: eeada...ac8 Hehe, her har vi en vitenskapsperson... Anonymous poster hash: 1e595...9f9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå