Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting.. Ble livet deres slik som dere så for det? Uten barn?

Er 22 år nå, relativt ung som folk sier (føles ikke sånn ut) og de sier "du kommer til å vil ha barn endag, bare vent", vente på hva? At jeg blir enda eldre, vil jeg bli mer "voksen" og tenke mer på barn da?

Ikke sikkert det vel. Og kommentarer som "alle rundt deg kommer til å etablere seg engang, da vil nok du også gjøre det". Nei?

Så, dere som er barnløse, frivillige såklart, hvordan er livet deres? Har vennene deres barn? Henger du med de og barna? Har du fortsatt venner på din alder uten barn som tenker likens som deg som du henger mye med?

Jeg vil jo ikke bli ensom selv om jeg ikke vil ha barn, håper jeg iallefall har EI barnløs venninne når jeg kommer opp i den alderen der "alle rundt meg etablerer seg". :fnise:

Anonymous poster hash: e9901...201
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg er "bare" 26, men elsker livet som barnløs. Misunner overhodet ikke venninnene mine som har fått barn , det å se hvordan dem sliter og bekymrer seg gjør meg enda mer sikker i sitt valg. Jeg har vært sammen med noen rasshøl av menn og er så evig glad for at jeg ikke fikk barn med noen av dem. Hadde jeg hatt lyst på barn så er jo sannssynligheten stor for at jeg hadde fått det med en av dem og måtte forholdt meg til idioten resten av livet.

I tillegg gjør mitt valg at det ikke haster for meg å finne kjærligheten så jeg kan ta det helt med ro.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg bare 25år, men jeg har aldri hatt lyst på barn. Flere av vennene mine har barn, og de fleste som ikke har barn, ønsker seg barn. Jeg vil ikke ha det ansvaret for noen, 24/7. Jeg ser hvor mye de som har barn går glipp av, alt må planlegges, ting avlyses osv. Jeg synes det er herlig å være fri til å gjøre det jeg vil når jeg vil! Og så jobber jeg med barn, så jeg får min "dose" ;-)

Anonymous poster hash: 9fe1f...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte som deg da jeg var på din alder. Likevel kom lysten på barn da jeg møtte "mr.heltrettformeg". Nå er jeg 34, har to barn og elsker å være mamma.

Jeg påstår ikke at du kommer til å ombestemme deg, for mange forblir barnefri. Men tolket spørsmålet ditt som at du var ute etter å høre fra "sånne som meg" også ;)

Anonymous poster hash: 1f8a5...e0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg er 39 og jeg er så utrolig fornøyd med at jeg ikke har valgt å få barn. Jeg elsker friheten det gir meg og hvordan jeg kan være impulsiv. Jeg har endel venner som ikke har barn. Like søker like antagelig. Jeg har kun tre venninner med barn og ser hvor bunnet de er, men de elsker barna sine høyt og er fornøyd med sine valg. Blir naturlig slik at jeg ser disse tre sjeldnere enn andre, fordi de har mindre ledig tid.

Om du søker andre som ikke vil ha barn vil jeg tipse om foreningen Best uten barn. De har en facbookside og hjemmeside og møte hver måned i Oslo.

http://www.bestutenbarn.org/

Anonymous poster hash: 40807...656
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg er 39 og jeg er så utrolig fornøyd med at jeg ikke har valgt å få barn. Jeg elsker friheten det gir meg og hvordan jeg kan være impulsiv. Jeg har endel venner som ikke har barn. Like søker like antagelig. Jeg har kun tre venninner med barn og ser hvor bunnet de er, men de elsker barna sine høyt og er fornøyd med sine valg. Blir naturlig slik at jeg ser disse tre sjeldnere enn andre, fordi de har mindre ledig tid.

Om du søker andre som ikke vil ha barn vil jeg tipse om foreningen Best uten barn. De har en facbookside og hjemmeside og møte hver måned i Oslo.

http://www.bestutenbarn.org/

Anonymous poster hash: 40807...656

Ååå, så herlig!

Tusen talk for link♥

Anonymous poster hash: e9901...201

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting.. Ble livet deres slik som dere så for det? Uten barn?Er 22 år nå, relativt ung som folk sier (føles ikke sånn ut) og de sier "du kommer til å vil ha barn endag, bare vent", vente på hva? At jeg blir enda eldre, vil jeg bli mer "voksen" og tenke mer på barn da?Ikke sikkert det vel. Og kommentarer som "alle rundt deg kommer til å etablere seg engang, da vil nok du også gjøre det". Nei? Så, dere som er barnløse, frivillige såklart, hvordan er livet deres? Har vennene deres barn? Henger du med de og barna? Har du fortsatt venner på din alder uten barn som tenker likens som deg som du henger mye med? Jeg vil jo ikke bli ensom selv om jeg ikke vil ha barn, håper jeg iallefall har EI barnløs venninne når jeg kommer opp i den alderen der "alle rundt meg etablerer seg". :fnise:Anonymous poster hash: e9901...201

Livet blir ofte aldri slik man forventer. Jeg er 33 og frivillig barnløs. Jeg har aldri sett for meg et liv med barn, heller ikke når jeg var yngre. Var åpen for at det kunne forandre seg med tiden men det gjorde det ikke, heller tvert imot.

Jeg har venner som både har barn og de som ikke har barn. Både i min aldersgruppe,eldre og yngre. Jeg omgåes barna også. Jeg har også en bestevenninne som fikk barn svært tidlig og nå er de så store at de kan godt være hjemme alene som igjen gjør henne mer fleksibel.

Og ang dette med emsomhet så finnes det desverre svært mange gamle mennesker rundtom i landet som har barn men likevel er svært ensomme. Trist men sant

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i slutten av 30 årene, og frivillig barnløs. Har aldri ønsket meg barn, og selv om jeg fikk høre alle de vante frasene om å vente til man ble eldre, ble voksen og slike ting, så har det aldri skjedd noen endring på det området. Kanskje jeg aldri har blitt voksen?

Har aldri angret på valget mitt, og jeg trives veldig med livet mitt. De aller fleste vennene mine er også frivillig barnløse, og de få som har fått barn har jeg mistet kontakten med mer og mer. Antakelig er litt av grunnen at de er ganske ensporede av seg, og klarer ikke å føre en samtale lengre som ikke omhandler barna deres. Beklager, men andres avkom er ikke så interessante at man gidder å høre på det hele kvelden man tilbringer sammen (men det varierer sikkert fra person til person, alle foreldre er sikkert ikke sånn). Men man blir ikke ensom kun fordi at man ikke har barn. Det er mange nok av oss.

Viktigste er at man er fornøyd med livet sitt, barn eller ikke.

Anonymous poster hash: 6493c...2bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...