Gå til innhold

200 mill til feiring av uavhengigheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte til min store skrekk at de hadde sagt på nyhetene på mandag at Staten vil bruke 200 millioner kroner i 2005 til å feire at det er 100 år siden unionen med Sverige ble oppløst, og vi ble et uavhengig land. Det er selvfølgelig flott at vi er et fritt land og alt det vi i dag tar som en selvfølge, men 200 MILLIONER KRONER??? :o :o :o Har vi virkelig ikke noe annet å bruke pengene våre på??? Dette synes jeg absolutt ikke er grei bruk av mine skattepenger! :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Huff ja jeg er sååå enig. Hvorfor skal vi feire våre første 100 år som selvstendig stat etter å ha vært en kasteball mellom Sverige og Danmark i hundrevis av år. Nei huffamei, bygg skoler og veier i stedet og mer penger til de eldre.

Stem FrP da alle sammen.

:roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Helt enig...

Jeg synes det er flott at vi skal feire, men det er noe tull å bruke såå mye penger!!...

Clea

Gjest Lizbet
Skrevet

Jeg lurer litt på hva som skal skje som koster så utrolig mye penger.

Skrevet
Jeg lurer litt på hva som skal skje som koster så utrolig mye penger.

Dei skal m.a. bygge eit fredssenter, har eg høyrt. Trur ikkje ein skal sjå for seg at dei 200 millionane skal brukast til ein gigantisk fest den eine dagen...

Synst dette er ein viktig ting å markere, kanskje særleg for yngre generasjonar som tek sjølvstendet vårt som ei sjølvfølge, og må evt. vite meir om kva pengane faktisk skal brukast til før eg ville kommentert det som dårleg pengebruk.

Gjest TomKrus
Skrevet

Et spleiselag på 45 kroner pr pers er ikke mye for å feire en slik begivenhet.

Gjest Paa besoek
Skrevet

Enig med TomKrus.

Er vel ikke stort mer enn hva amrikanerene bruker for aa faa Ronald i jorda og all staahei omkring det.

Skrevet

Har aldri sagt at jeg ikke synes det er viktig å være et uavhengig land etter mange år under fremmed styre, det er det selvfølgelig! Synes likevel at det er vanvittig mye penger å bruke på noe slikt, og selv om jeg ikke stemmer FRP så synes jeg faktisk at skoler og eldre er viktigere enn dette! Hadde vi brukt pengene på skoler i stedet så kanskje barna kunne fått gode skolebøker som kunne lære fremtidige generasjoner om dette fantastiske landet vi bor i, i stedet for en skoletur til dette fredssenteret i 4. klasse eller noe. Mener fortsatt at dette er horribelt!

Gjest Poirot
Skrevet

Mye av pengene går til oppussing av bygg og fellesområder. synes det er helt ok.

Gjest Valhalla
Skrevet

Som nasjonalist synes jeg det er viktig med slike markeringer

Skrevet

Jeg syns det er vanvittig mye penger. men blir pengene brukt å noe fornuftig, da er det vel ok.

Gjest Virvel
Skrevet

Som Poirot sier blir mye brukt på å pynte opp, blant annet skal mange av fasadene her i Oslo få et skikkelig ansiktsløft, og de holder jo på å pynte på Karl Johan rett utenfor Stortinget nå. Sånt noe synes jeg det er greit å bruke penger på, men det er klart, når man slenger ut tallet 200 millioner på den måten, så høres det vanvittig mye ut. Å bruke så mye penger på ballonger og brus til barna er meningsløst, men å ha en unnskyldning for å pusse opp må da vel være i orden? :-)

Skrevet

Hei hei!

Jeg synes det er vanvittig mye penger, men hvis det er denne markeringen som skal til for å få bygg o.l i skikkelig stand, så er det vel greit antar jeg. Så lenge det går til noe fornuftig, og ikke sløser bort pengene på unødvendige ting som samfunnet ikke er tjent med.

Mvh Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...