FlikkFlakk Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 I går fant jeg og hunden min en hund som var på tur for seg selv. Den hadde selvfølgelig ikke brikke med tlfnummer på halsbåndet sitt og vi var ganske langt fra en dyrlege for å få lest av en eventuell id brikke. Satt meg ned og kosa med den litt og etter en god stund kom eieren som lette etter hunden sin, den hadde rømt fra hagen. Så dagens tale må bli at hunden bør alltid ha en brikke på utstyret sitt så det er lett for de som finner h*n å ringe eieren, ofte er det mye lettere med brikke som har tlfnummer på seg, enn å ta med seg hunden til en dyrlege for å få lest av id brikken Har man ikke lyst til å ha navnet til hunden på brikken, så gjør man ikke det, jeg personlig har det ikke siden det står to nummer de kan nå meg på og skulle jeg satt opp navn også så hadde tallene og skriften blitt så smått at det hadde vært vanskelig å lese 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Ja. Det er lurt. Og et tips i farta - sjekk innsiden av halsbåndet også, jeg vet av noen med halsbånd i skinn som har skrevet telefonnummer med sprittusj på innsiden, fordi utsiden er for mørk/uegnet for skrift. Men det beste er naturligvis å ha en metallbrikke med telefonnummer hengende lett synlig. Så er det bare å håpe at hunden har kledt på seg halsbåndet før den stikker av, da Anonymous poster hash: 1e0c2...ea0 1
Wildberry Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Veldig mange har sluttet med halsbånd på hundene sine. Innendørs går de da uten noe som helst, men hvis de stikker på tur har de sele på. Da er det lurt å sjekke innsiden av selen, da noen merker har telefonnummerlapp på innsiden. 1
FlikkFlakk Skrevet 23. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2014 Veldig dumt å skrive telefonnummer på innsiden av sele eller halsbånd, fordi man vet ikke om det er hundevante mennesker som finner den eller hundevante, det er ikke alltid de tenker over at det kanskje kan stå et telefonnummer på innsiden av utstyret. Det beste er å feste en brikke til enten halsbånd eller selen de har på seg på tur. Den hunden jeg fant igår hadde et rundsydd halsbånd av skinn på seg, så der hadde de ikke fått skrevet på telefonnummer. Jeg tipset hun om å gå inn på ebay og kjøpe nummer tag der, det er mye billigere i Norge, så man kan kjøpe flere i en sleng uten å bli blakke, det skulle hun gå hjem og gjøre med en gang og takket for tipset
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 jeg var med å fant en hund en gang på en parkeringsplass opp mot et fjell. heldigvis hadde den hunden på seg et refleksdekken, med nummer til eieren. desverre så tok ikke eieren telefonen når vi prøvde å ringe. så jeg var på tur til politiet for å levere den der. men rett før jeg kom ned til byen til politistasjoonen, så ringte eieren tilbake og jeg fikk levert den rett til eieren. så ja. nummer er kjempeviktig. selv har jeg skrevet navn og nummer på refleksdekkenet til hunden min. og burde nok ha skrevet det på andre utstyr også. er bare at halsbåndet hennes er rundt og ikke så stort. så det er vanskelig å få skrevet det der. selen jeg bruker som oftest er av fargen brun/svart. så det er vanskelig der. og inne, så går hun uten noen halsbånd. så om hun skulle stukket av fra hjemme, så har jeg et lite problem. men nå har jeg heldigvis en så snill hund, at hun stikker aldri lengre enn på plenen. men så klart. en hund har instinkg. og verdens snilleste hund kan stikke av om en møter et rådyr eller noe. så ja. en må passe på hunden godt. slik hylse eller hva jeg skal kalle det til å henge på hunden var ikke så dumt igrunnen. som en kan skrive navn og nummer inni. takk for tipset om ebay Anonymous poster hash: 07a18...fe4
levelivet Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 En liten hund i nabolaget satt seg fast i verandaen med en sånn brikke. Satt der i solsteika en stund før han ble oppdaget. Bare nevner det.
FlikkFlakk Skrevet 23. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2014 (endret) Jeg trykket på feil knapp på mobil, ble litt surrete her, beklager Endret 23. april 2014 av FlikkFlakk
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Oh, å skrive nr med sprittusj var lurt *hakke tenkt på* Ene hundene min er overømfintlig for lyd og fikk noia av den brikka, etter vi tok den av er det happy dog som elsker å gå på tur igjen. Men som andre skrev, stikker de fra hagen så har ikke mine på seg noe. Anonymous poster hash: 6ef0d...1a9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Elsker det når jeg finner hunder med tagg. Merkelig nok er jeg en magnet på bortkomne hunder, og jeg er alltid den som tråler steder rundt for å finne hunder på rømmen. Kan tenke meg hvordan det er selv å miste en hund og at den løper forbi folk som ikke engang gidder å få tak i den. Finner jeg en uten telefonnr. så ender jeg opp med å gå med den i lange tider i håp om at eieren ser hunden. Fant en eldgammel hund på vinteren en gang. Døv, halvveis blind som virkelig hadde vært ute i lang tid. Kollapset i gangen hjemme. Prisen for å se eieren og hunden gjenforent kan ikke måle seg i penger. Så ja, enig med deg! Merk hunden, så ikke noen som får tak i den bare slipper den løs igjen. For å ikke nevne at dersom hunden kommer utfor en ulykke, og kun en dyr operasjon kan redde den så kan en umerket hund bli avlivet dersom man ikke får tak i eier som kan samtykke til operasjon. Anonymous poster hash: 8c983...d0c 4
FlikkFlakk Skrevet 25. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2014 Oh, å skrive nr med sprittusj var lurt *hakke tenkt på* Ene hundene min er overømfintlig for lyd og fikk noia av den brikka, etter vi tok den av er det happy dog som elsker å gå på tur igjen. Men som andre skrev, stikker de fra hagen så har ikke mine på seg noe. Anonymous poster hash: 6ef0d...1a9 Det finnes plastikk brikker som du kan kjøpe, de bråker minimalt, eller du kan kjøpe plast "former" som du kan feste rundt brikken så den ikke bråker, bare et lite tips Dersom du skal skrive tlfnummer på halsbånd/sele så ville jeg ikke skrevet på innsiden av utstyret, veldig få som tenker på at det kanskje står et nummer inni halsbåndet eller selen Folk som ikke er så vant med hunder kvier seg sikkert til å drive for mye med utstyret som hunden har på seg, man vet jo aldri hvordan den reagerer og folk uten hundekunnskap vet ikke hvordan å lese hundespråket. 1
Wildberry Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 Det beste er likevel å sikre hunden godt! Det hjelper lite med nummer på halsbånd eller sele når hunden blir overkjørt. Det er heldigvis ikke ofte jeg ser løse hunder i området, men de gangene det skjer så er det stort sett snakk om 2-3 gjengangere. Hvis en og samme hund stikker av flere ganger i året så er det ikke snakk om uhell lengre, men om ansvarsløshet og dårlig sikring.
MissPierce Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Har selv gjenforent mange hunder med eieren sine takket være navnebrikke med nummeret på. På min hund hadde jeg sydd tlf nr med store fargrike tall inn i selve selen. Det syntes godt, og var enkelt å se
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Hadde det enda vært så enkelt... jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjøpt brikke/hylse til navn og nummer. Faller av rett som det er. Tips til noe som sitter skikkelig mottas med takk! Anonymous poster hash: 66db7...aa1
MissPierce Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Hadde det enda vært så enkelt... jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjøpt brikke/hylse til navn og nummer. Faller av rett som det er. Tips til noe som sitter skikkelig mottas med takk!Anonymous poster hash: 66db7...aa1 Du kan få det brodert på, eller gjøre det selv...http://hundeutstyr.kifani.no/halsband.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå