Gå til innhold

Blå/sort tunge, baby

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring?

Har en baby på ti mnd. I går la jeg merke til at hun var blå/sort på tungespissen. Så dette etter jeg hadde gitt lillafarget smoothie, så tenkte det var pga den.

Men hun har det fortsatt idag! Hva kan det være? Ser ikke ut til å ha forverret seg. Allmenntilstanden er god, aktiv og glad...

Hun har to tenner nede. Kan hun ha bitt seg? Eller hatt noe i munnen som har laget sår..? Prøvde å google, men fant ikke ut av noe.

Anonymous poster hash: 55a38...86d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Jeg ville tenkt at babyen hadde dårlig oksygenopptak og tatt kontakt med legen.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikie da man får blå lepper, da? Hvordan har det sammenheng med tungen? Leppene er normalfargede.

AnonymBruker
Skrevet

Siden allmenntilstanden er god ville jeg ventet med evt legebesøk. Følg med i løpet av dagen. Om man har så dårlig oksygenopptak at tunga begynner å bli blå, har alt annet blitt blått først...

Anonymous poster hash: 20458...d61
AnonymBruker
Skrevet

It's better to be safe, than sorry.

Anonymous poster hash: 3bc3d...e9a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet, men finner ikke ut av det, annet enn mange som har opplevd det, vært hos legen og fått fortalt at det er ufarlig. Ikke vet jeg.

AnonymBruker
Skrevet

It's better to be safe, than sorry. Anonymous poster hash: 3bc3d...e9a

Ja, men nå har jeg vært utrolig mange ganger hos legen i det siste med den ungen, og det er jo aldri noe gærent! :P

Ulv ulv!

Jeg har en regel om feber og allmenntilstand. Det sa legen og. Er den god, er det som regel ikke noe i veien. Men dersom det ikke går vekk må jeg jo til legen og få tungen sjekket... I morgen eller noe sånt. Kan jo ringe med de og høre.

AnonymBruker
Skrevet

Ta en hvit klut og gni på tungen.

Anonymous poster hash: 13c08...4bc
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...