AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Kl 04.45 spiste jeg en brødskive med servelat og et glass vann og kl 06.15 var jeg blitt så sulten igjen at jeg måtte ta meg en allevo kick-start shake, bare 1,5 time etter frokosten. Vel nå sitter jeg på bussen og har to timer igjen til jeg er framme og guess what... Jeg er sulten igjen og det er bare 1,5 timer siden jeg drakk allevo shaken... Har lest på det forumet som heter "hva har dere spist i dag" og i forholdt til hvor mye folk oppgir å ha spist, så skal ikke dette være for lite mat. Anonymous poster hash: b70d6...a73
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 ... Og om noen lurer på hvorfor jeg er oppe kl 4.30 og spiser så er det for at jeg tar bussen til tromsø i dag...Anonymous poster hash: b70d6...a73
Dallandra Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Kanskje fordi du er oppe ekstra tidlig i dag? Når jeg står opp uvanlig tidlig så blir spisemønsteret mitt helt ødelagt, og jeg er sulten til uvanlige tider. Hvis du nettopp har startet med shaker, så er det ikke å forundres over at du er sulten. Hvis du i tillegg spiser kjøpt brød av den rimelige sorten, slik de fleste av oss gjør, så er jo næringsinnholdet ikke akkurat å skryte av. Det du har spist så langt er i mine øyne ei brødskive og et glass melk med smak, og det er laaaangt unna en ordentlig frokost, iallfall i forkant av ei lang reise. Og "Hva spiser du nå?"-tråden domineres vel av ungjenter som lever på sultegrensen, så det du leser der ville jeg tatt med en klype salt. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Jeg var slik før jeg begynte å spise lavkarbo. Ble skrubbsulten igjen veldig fort. Nå slipper jeg det. Anonymous poster hash: 2315e...206 4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Jeg er ingen kostholdekspert, men jeg tror du får i deg litt for lite i forhold til det du trenger. Frokosten min i dag består av en god skål med havre-cheerios med noen blåbær og melk oppå. Slanker du deg? Den shaken tror jeg ikke du kan regne som mat i den forstand at du kan droppe vanlig mat for så å bare drikke dette. I alle fall kan man ikke regne med (slik som du nå har erfart) at du holder deg mett i mange timer på det alene. Om du har den i kostholdet ditt bør du ha noe ved siden av den under måltider.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Kanskje fordi du er oppe ekstra tidlig i dag? Når jeg står opp uvanlig tidlig så blir spisemønsteret mitt helt ødelagt, og jeg er sulten til uvanlige tider. Hvis du nettopp har startet med shaker, så er det ikke å forundres over at du er sulten. Hvis du i tillegg spiser kjøpt brød av den rimelige sorten, slik de fleste av oss gjør, så er jo næringsinnholdet ikke akkurat å skryte av. Det du har spist så langt er i mine øyne ei brødskive og et glass melk med smak, og det er laaaangt unna en ordentlig frokost, iallfall i forkant av ei lang reise. Og "Hva spiser du nå?"-tråden domineres vel av ungjenter som lever på sultegrensen, så det du leser der ville jeg tatt med en klype salt. Ja har nettopp begynt å bytte ut et par måltider med shakes. Shaken er på 110kcal og skal bare blandes ut i 2dl vann, og brødskiven er som du sier, et rimelig rema 1000 brød uten smør, med en skive mager servelat så havner vel det totale inntaket så langt på rundt 230 kcal. Og jeg har vært våken i 4,5 timer Så 230kcal på 4,5 timer er vel kanskje ikke så mye da. Ja det var etter at jeg leste på den "hva har dere spist idag" - tråden at jeg spiste alt for mye og må kutte ned mengden mat. Jeg har hatt diabetes siden jeg var 9 år så jeg vil ha et kosthold der jeg spiser hver tredje time for å holde et jevnt blodsukker, men det går jo ikke når jeg skal bli sulten etter bare 1,5 time til 2 timer etter jeg har spist. Anonymous poster hash: b70d6...a73
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Du spiser da ganske lite? Nå blir sulten min helt forvirret om jeg står opp så tidlig, men til vanlig spiser jeg tre ekstragrove brødskiver med forskjellig pålegg til frokost, pluss en kopp te og juice/melk, og så tar jeg likevel med noe frukt til mellommåltid. Jeg slanker meg ikke da, så jeg begrenser ikke matinntaket. Anonymous poster hash: a9a01...26c
sullå Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Til frokost spiser jeg rundt 500 kalorier... Og jeg blir ikke fort sulten igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Jeg er ingen kostholdekspert, men jeg tror du får i deg litt for lite i forhold til det du trenger. Frokosten min i dag består av en god skål med havre-cheerios med noen blåbær og melk oppå. Slanker du deg? Den shaken tror jeg ikke du kan regne som mat i den forstand at du kan droppe vanlig mat for så å bare drikke dette. I alle fall kan man ikke regne med (slik som du nå har erfart) at du holder deg mett i mange timer på det alene. Om du har den i kostholdet ditt bør du ha noe ved siden av den under måltider. Ja, har nettopp kommet meg noenlunde i normalt aktivitetsnivå igjen etter å ha sittet i rullestol i 4 år etter en bilulykke, så trenger nå å ihvertfall gå ned 35kg optimalt 45kg ned. Anonymous poster hash: b70d6...a73 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Ja, har nettopp kommet meg noenlunde i normalt aktivitetsnivå igjen etter å ha sittet i rullestol i 4 år etter en bilulykke, så trenger nå å ihvertfall gå ned 35kg optimalt 45kg ned.Anonymous poster hash: b70d6...a73 Oj. Da er det nok kanskje best å snakke med en lege slik at du den personen får all sykdomshistorie før vedkommende snakker med deg om en kosholdsplan?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Skjønner at du har en utfordring, men du skal jo ikke gå sulten heller. Det kan hende det bare er en overgangsperiode, at du har overspist før, og magesekken må få tid til å trekke seg sammen igjen. Uansett ville jeg iallefall byttet over til godt, næringsrikt grovbrød og mellommåltider med masse fiber. Velger du ekstragrovt brød så er det iallefall mer substans i maten, og fiber tilfører ikke ekstra kalorier, men hjelper på metthetsfølelsen. En ernæringsfysiolog (man trenger kanskje henvisning fra lege?) kan sikkert hjelpe deg med å sette opp en plan som er realistisk å forholde seg til Lykke til. Anonymous poster hash: a9a01...26c 1
maria b Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 Hei. Jeg har brukt Allevo. Du må regne med at du må bruke shaken en ukes tid, før du blir mett av den. En annen ting er at når du er såpass overvektig (i følge deg selv), trenger du ikke å legge deg så lavt i kaloriinntak den første tiden. Med 1500-1700 kcal pr dag vil du helt sikkert gå ned i vekt. Det er både sunnere for deg, og samtidig mer begagelig. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Skjønner at du har en utfordring, men du skal jo ikke gå sulten heller. Det kan hende det bare er en overgangsperiode, at du har overspist før, og magesekken må få tid til å trekke seg sammen igjen. Uansett ville jeg iallefall byttet over til godt, næringsrikt grovbrød og mellommåltider med masse fiber. Velger du ekstragrovt brød så er det iallefall mer substans i maten, og fiber tilfører ikke ekstra kalorier, men hjelper på metthetsfølelsen. En ernæringsfysiolog (man trenger kanskje henvisning fra lege?) kan sikkert hjelpe deg med å sette opp en plan som er realistisk å forholde seg til Lykke til. Anonymous poster hash: a9a01...26c Takk takk! :D ja jeg skal til ernæringsfysiolog imorgen kveld på kveldsklinikk her i Tromsø forhåpentligvis kan hun hjelpe. Gruer meg bare sykt da... er livredde for ernæringsfysiologer, da sist jeg var hos ernæringsfysiolog var jeg 11 år og første gang var jeg 6 år, og da var vi hos en russisk ANOREKTISK streng dame som jobbet på sykehuset i Narvik. Hun bare kjeftet og det kostholdet hun sa jeg måtte spise da var alt som hadde lite fett og ikke tenke på karbohydrater, det var fettet jeg skulle sky som pesten og hun sa til mamma at det eneste "søte" jeg kunne få var en gang i uken på lørdager kunne jeg få en liten eske rosiner som lørdagsgodt.... den dag i dag virker det helt hull i hodet for min del da jeg ikke spiser rosiner og druer fordi det har så høyt sukkerinnhold... Husker det var et mareritt å skulle dra til ernæringsfysiologen og veie meg hver gang... hun ernæringsfysiologen sa til og med til min slanke mamma på 52kg den gangen at hun også ikke hadde vondt av å gå ned i vekt for hun hadde en BMI på 20 og kunne optimalt ligge på 18, for det var sunnere å ligge på det nedre sjiktet av BMI skalaen på 18 enn på 25 som er det øvrige sjiktet av normalen der man bikker over i overvektig.. håper hun dama imorgen her i Tromsø er hyggeligere enn hun russedama når jeg var liten. går det an for magesekken å minske seg litt naturlig ved å spise mindre porsjoner mener du? slik at jeg etter en stund blir mett av mindre enn jeg ble før? Anonymous poster hash: b70d6...a73
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 Hei. Jeg har brukt Allevo. Du må regne med at du må bruke shaken en ukes tid, før du blir mett av den. En annen ting er at når du er såpass overvektig (i følge deg selv), trenger du ikke å legge deg så lavt i kaloriinntak den første tiden. Med 1500-1700 kcal pr dag vil du helt sikkert gå ned i vekt. Det er både sunnere for deg, og samtidig mer begagelig. Lykke til Takk for svar! ja håper det blir bedre, har nettopp startet med shaken, så håper på litt mer metthet etterhvert Anonymous poster hash: b70d6...a73
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #15 Skrevet 23. april 2014 går det an for magesekken å minske seg litt naturlig ved å spise mindre porsjoner mener du? slik at jeg etter en stund blir mett av mindre enn jeg ble før? Anonymous poster hash: b70d6...a73 KUTT UT ANOREKSITRÅDENE, FOR HELVETE. JEG ER SÅ FORBANNA LEI!!!!! Anonymous poster hash: 2c925...148
Pringle Skrevet 23. april 2014 #16 Skrevet 23. april 2014 Du må spise mer! Og sunnere mat enn en kneippbrødskive med lettservelat. Spis i det minste to skiver ordentlig brød med ekte pålegg og litt frukt/grønt ved siden av. Og dropp de shakesene. Når du har såpass mye å "ta av", vil du gå ned også med et større kaloriinntak, men du vil miste midre muskler på den måten. Magesekken din vil bli mindre hvis du gradvis spiser litt mindre. Men ikke sult deg for å oppnå det. Spis variert mat, frukt, grønnsaker, nøtter, kjøtt. Skjønner at ernæringsfysiologen fra helvete har satt preg på deg, men ikke la henne ødelegge livet og helsa di nå! Lykke til hos ny ernæringsfysiolog, og husk, ikke ta noen råd for god fisk uten å bruke din sunne fornuft - for den ser jeg at du har. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #17 Skrevet 23. april 2014 Du må spise mer! Og sunnere mat enn en kneippbrødskive med lettservelat. Spis i det minste to skiver ordentlig brød med ekte pålegg og litt frukt/grønt ved siden av. Og dropp de shakesene. Når du har såpass mye å "ta av", vil du gå ned også med et større kaloriinntak, men du vil miste midre muskler på den måten. Magesekken din vil bli mindre hvis du gradvis spiser litt mindre. Men ikke sult deg for å oppnå det. Spis variert mat, frukt, grønnsaker, nøtter, kjøtt. Skjønner at ernæringsfysiologen fra helvete har satt preg på deg, men ikke la henne ødelegge livet og helsa di nå! Lykke til hos ny ernæringsfysiolog, og husk, ikke ta noen råd for god fisk uten å bruke din sunne fornuft - for den ser jeg at du har. Takk Pringle, du er god Anonymous poster hash: b70d6...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå