Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen nære venner. Jeg hadde en god venninne men hun var egentlig ingen god venn og det var vondt å oppdage det. Jeg har noen bekjente, men jeg får ikke noe særlig respons på initiativene mine. Og da sitter jeg her, uten noen nære venner da. Jeg har et stort behov for å være mye alene, men allikevel savner jeg å ha noen skikkelige venner som jeg også kan være en god venn for.

Hva gjør jeg? Hvorfor kan det ikke være noe "Finn en ny venn"-tilstelning på kafe eller bibliotek? Jeg leste en annen tråd om venneproblematikken, men det frister ikke å gå på byen eller melde meg inn i en klubb eller slikt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med problemet. I tillegg er jeg også 40+

Er det noen her som har noen positive "fant en ny venn"-historie å dele til håp for oss venneløse?

Anonymous poster hash: 9d415...27f
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

jeg har heller ingen nære venner sånn sett. har flyttet en del og de som en gang var mine nærmeste har nå sine egne liv og andre venner. så jeg prøver å bygge opp igjen en ny vennekrets, men det er jammen vanskelig! det at du er 40+ spiller ingen rolle vel, nye venner kan du finne i alle aldre :)

det med vennetreff var jo ikke dumt. skulle blitt organisert noe slik for oss som ikke har så mange rundt oss :)

AnonymBruker
Skrevet

Finn nye venner gjennom en fritidsaktivitet som du er glad i. F.eks en turgruppe, dersom du er glad i å gå på tur.

Anonymous poster hash: c437a...f19
  • Liker 1
Skrevet

Hoff så fælt! Jeg har heller ikke så mange nære venner men jeg har min samboer da som er min beste venn, samt familie som jeg snakker ofte med. Nå har jeg ikke bodd hjemme på 5 år da, og droppa tidligere ut av skolen så det ble vanskelig å holde følge med hva de andre gjorde osv. Noen har jeg jo såklart, men vi er ikke like nær som før!
Men ja! Vennetreff skulle det vært! Det hadde jo vært noe! Ofte treffer jeg nye mennesker på jobb, samt hvis du har en hobby så kan du jo lete opp arrangementer som er forbundet med den hobbyen. Slik som AB skriver! Finn en turgruppe, strikkegruppe, heklegruppe, osv! :-) Det er vel kanskje det beste forutenom å gå på byen osv! Men er vel begrenset hvor morsomt det er å gå på byen alene!

AnonymBruker
Skrevet

Felles fritids-aktiviteter er gode arenaer å møte folk på.

Anonymous poster hash: 5af6c...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...