Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har slitt med tørre lepper nå i 6 måneder ca. Har aldri slitt med det tidligere, har alltid hatt de mykeste leppene. men det startet etter at jeg hadde brukt mye dårlig leppepomade på leppene og ofte, men jeg trodde at det skulle være over nå. Jeg har prøvd alt av skrubb, olje, blistex og er nå på purelan, som funket en liten periode, men funker dårligere nå. Det kan ikke ha noe med at huden min er dårlig, for den er silkemyk over resten av kroppen, inkludert ansiktet. Vanninntaket er dårlig, men det har den alltid vært. Hva kan det være og har noen noe tips til hva jeg kan gjøre med det?

Endret av xxsofie2388xx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vitaminmangel?

hm, ja det kan godt hende. Men hvilke vitaminer må jeg i så fall ta?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med tørre lepper nå i 6 måneder ca. Har aldri slitt med det tidligere, har alltid hatt de mykeste leppene. men det startet etter at jeg hadde brukt mye dårlig leppepomade på leppene og ofte, men jeg trodde at det skulle være over nå. Jeg har prøvd alt av skrubb, olje, blistex og er nå på purelan, som funket en liten periode, men funker dårligere nå. Det kan ikke ha noe med at huden min er dårlig, for den er silkemyk over resten av kroppen, inkludert ansiktet. Vanninntaket er dårlig, men det har den alltid vært. Hva kan det være og har noen noe tips til hva jeg kan gjøre med det?

Mange får tørre lepper _av_ å bruke lypsyl o.l.

Løsningen på å bli bra vet jeg ikke. Slutt med lypsyl/ pomader, og hør på apoteket om det finnes en krem som kan rette opp dette

Anonymous poster hash: 490a1...358

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

ørre lepper og sprekker i munnvikene

Mangel på: Vitamin B2

Spis mer: Meieriprodukter, kjøtt

De aller fleste av oss opplever til tider at leppene er tørre og såre. Spesielt på vintertid, for når det blir kaldere, trekkes fuktigheten ut av huden, og dermed også leppene, hvor vi ikke har talgproduksjon og dermed noen form for naturlig smøring.

Men konstant tørre lepper kan være noe mer enn bare kald vind og tørr inneluft.

- Leppene våre kan bli tørre om du er dehydrert og ikke får i deg nok væske, forklarer nettstedetFitsugar.

Skrevet

Jeg har alltid hatt ørkenlepper. Overleppen er helt fin, myk og glatt.

Underleppen er en konstant ørken.

Jeg har prøvd det meste av div. leppepomader. Noen virker der og da en liten stund, så virker de ikke lenger.

Drikker bare vann, og mye vann gjennom dagen. Spiser godt med grønnsaker, kjøtt og meieriprodukter.

Har enda ikke funnet noe som virkelig fikser problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...