Gå til innhold

Karbohydrater legger seg på magen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sant at om man spiser mye karbs, så legger det seg på magen? Tenker som sagt når jeg ligger i et kaloriunderskudd.

Elsker brød og sånn type mat, så dumt om jeg må kutte det ut. :P

Anonymous poster hash: 57cd3...578
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Nei, fett legger seg på magen om du spiser mer enn du forbrenner. Karbohydrater, sukker og salt har en tendens til å holde på vann så du ser mer oppblåst og "vannete" ut.

Skrevet

Spiser du mer enn du forbrenner, legger du på deg fett. Motsatt hvis du spiser mindre enn du forbrenner. Det er ikke vanskeligere enn det. Hvorvidt det kommer fra fett, protein eller karbohydrater er så og si irrelevant.

AnonymBruker
Skrevet

Er det sant at om man spiser mye karbs, så legger det seg på magen? Tenker som sagt når jeg ligger i et kaloriunderskudd.

Elsker brød og sånn type mat, så dumt om jeg må kutte det ut. :P

Anonymous poster hash: 57cd3...578

Som sagt hvor? Ligger du i kaloriunderskudd (ikke bare antatt men faktisk kaloriunderskudd) så legger du jo ikke på deg. Det ville vært som om bankkontoen din skulle fylles opp når du er på shopping.

Men generelt: karbohydrater har en tendens til å gjøre at du legger på deg fett på magen fordi man får metabolsk syndrom.

Anonymous poster hash: 2f29b...468

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på kroppen du legger på deg først og mister sist er i stor grad genetisk betinget. For kvinner er det som regel hofter/rumpe og for menn mage.

Anonymous poster hash: 2f1b6...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...