Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #1 Skrevet 9. juni 2004 På mandag dumpet jeg min kjæreste gjennom fire og et halvt år. Han er verdens snilleste mann og helt sikkert for god for meg, men vi vil forskjellige ting med livene våre og jeg finnes ikke forelsket i ham mer. Var jeg usikker på det før, ble jeg iallfall overbevist da jeg sa at det var slutt og han tryglet om å få et par uker til (det fikk han ikke) og begynte å klemme på meg og dro opp genseren min og begynte å stryke på brystene mine. Jeg ble nesten kvalm og måtte anstrenge meg for å sitte stille og la ham klå seg ferdig. Idag ringte han og sa at han aldri i sitt liv har hatt det verre. Jeg er selvsagt lei meg på hans vegne, for som sagt, han er altfor god for meg. Men jeg klarer ikke tanken på at vi skal være kjærester eller at han skal ta på kroppen min ever again. Han ba om å få møte meg for å snakke, jeg gikk med på det. Problemet er bare at han er den typen som snakker med fingrene, for å si det sånn. Jeg synes enormt synd på ham, men jeg må innrømme at for min egen del er jeg lettet over at det er slutt... Hva skal jeg gjøre med dette?
Gjest Phair Skrevet 9. juni 2004 #2 Skrevet 9. juni 2004 Er det noe å gjøre da? Du vil ikke ha noe mer kontakt med han?
Gjest Dumpet Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Jeg kan svare deg ut fra at jeg selv har vært i din eks's situasjon. IKKE: si at dere kan være venner og at du gjerne vil treffe ham av og til for en kaffe..ikke gi ham falske forhåpninger- ting som KAN tolkes dithen at du vil være med ham..Ikke være unnvikende og vag. Da vi han bare lure og lure ti lhan får ordentlig svar på hvorfor du ville gå. GJØR: avslutt vennlig, gi ham en siste mulighet til å snakke ut overfor deg, gi ham gjerne en ærlig og direkte tilbakemelding/forklarin på hvorfor du ønsket å gjøre det slutt ("er ikke forelsket mer- vet ikke hvorfor- bare ble slik"/"Jeg synes ikke vi passer sammen mer fordi..."). Så, når han har fått sagt sitt, og du vennlig sier at du er takknemlig for ha dere hadde, men er klar for å gå videre, kan du la være å ta kontakt med ham. Ikke ring, ikke send sms eller mails. La han få være totalt i fred. Det er ikke din oppgave å synes synd på ham eller gi ham råd om hvordan han skal takle dette. Han finner ut av det selv. Det blir bare ennå verre dersom DU skal hjelpe ham i sorgen- det er tross alt du som gjorde det slutt.
Gjest MrsL Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Jeg kan svare deg ut fra at jeg selv har vært i din eks's situasjon. IKKE: si at dere kan være venner og at du gjerne vil treffe ham av og til for en kaffe..ikke gi ham falske forhåpninger- ting som KAN tolkes dithen at du vil være med ham..Ikke være unnvikende og vag. Da vi han bare lure og lure ti lhan får ordentlig svar på hvorfor du ville gå. GJØR: avslutt vennlig, gi ham en siste mulighet til å snakke ut overfor deg, gi ham gjerne en ærlig og direkte tilbakemelding/forklarin på hvorfor du ønsket å gjøre det slutt ("er ikke forelsket mer- vet ikke hvorfor- bare ble slik"/"Jeg synes ikke vi passer sammen mer fordi..."). Så, når han har fått sagt sitt, og du vennlig sier at du er takknemlig for ha dere hadde, men er klar for å gå videre, kan du la være å ta kontakt med ham. Ikke ring, ikke send sms eller mails. La han få være totalt i fred. Det er ikke din oppgave å synes synd på ham eller gi ham råd om hvordan han skal takle dette. Han finner ut av det selv. Det blir bare ennå verre dersom DU skal hjelpe ham i sorgen- det er tross alt du som gjorde det slutt. Meget bra innlegg
Gjest Chrizzy Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Ja om det bekymrer deg at han skal begynne og klå, og du har vanskelig for å si nei, redd for å såre han? Så synes jeg det sikker er best at du foreslår at dere møtes på en cafe eller en annen offentlig plass. Det innlegget om IKKE og GJØR var kjempe bra. Tror det er viktig og være tydelig. Om du begynner å gi litt er det lett at du havner i et samvittighets kjør. Tror jeg Håper du får det fint og flott fremover, når man lukker en dør så åpnes en annen Det er spennende!
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Ærlig talt, har du LATT han klå på deg i tide og utide uten å si ifra, er det kanskje ikke rart alt gikk til helvete?
Anki1971 Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Jeg syns at "Dumpet" svarte deg veldig fint. Det dummeste du kan gjøre nå er nok å gi han falske forhåpninger, og det får man jo av å få klå på osv. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå