Gå til innhold

Tror jeg skjønner kvinner og datingsider bedre nå!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag ville en venninne av meg ha hjelp til å utforme en presentasjonstekst på en datingside (av de kjent). Hun utfylte det som var påkrevd av informasjon og logget seg inn første gangen for å skrive en presenterende tekst om seg selv. Hun hadde enda ikke rukket å legge til et profilbilde. Bang!!! 4 personlige meldinger med en gang der hun ble invitert med på date. Før hun hadde rukket å gjøre seg ferdig hadde hun fått 10 meldinger i løpet av 15 minutter.

Dette fikk meg til å tenke over det en del kvinner har skrevet om dette, nemlig at de blir bombardert med meldinger, noe som gjør at de ikke får svart noen.

Hjelp tenker jeg bare! Hvordan skal man ha sjanse til å bli kjent med noen hvis damer blir bombardert slik?

Anonymous poster hash: 3e1b3...d53
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel useriøse henvendelser, og kvinner er nødt til å være skeptiske og følge noen kriterier. Jeg hadde en profil selv en stund, og den første dagen fikk jeg meldinger før jeg hadde fortalt ett eneste ord om meg. Alt de visste var alderen og nicket mitt.

Menn sitter der som noen hauker for å plukke opp nye profiler på sekundet.

Jeg endte med å ikke å svare og slettet profilen. Det hele med nettsiden hadde et så useriøst preg at jeg fant det ikke verdt å bruke min tid på.

Anonymous poster hash: 94c0b...acf
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel useriøse henvendelser, og kvinner er nødt til å være skeptiske og følge noen kriterier. Jeg hadde en profil selv en stund, og den første dagen fikk jeg meldinger før jeg hadde fortalt ett eneste ord om meg. Alt de visste var alderen og nicket mitt.

Jeg endte med å ikke å svare og slettet profilen. Det hele med nettsiden hadde et så useriøst preg at jeg fant det ikke verdt å bruke min tid på.

TS her:

Det skjønner jeg godt at du gjorde. Venninnen min fortsetter å få meldinger og par av de må ha vært kjede-meldinger. Det var noe med måten de var skrevet på - one size fits all!

Ble demotivert nå fordi sjansen for at akkurat min melding kan lide samme skjebne som de andres er jo veldig stor :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Det skjønner jeg godt at du gjorde. Venninnen min fortsetter å få meldinger og par av de må ha vært kjede-meldinger. Det var noe med måten de var skrevet på - one size fits all!

Ble demotivert nå fordi sjansen for at akkurat min melding kan lide samme skjebne som de andres er jo veldig stor :(

Neida, sånne folk skriver for det meste bare "Hei", eller "hallaaa", eller "du var pen da!"

Hvis du skriver en melding med et faktisk innhold, og forteller litt om deg selv, så vil din melding skille seg ut, og liker hun bildet av deg og, svarer hun :)

Anonymous poster hash: 9da84...14f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Meldingene vil nok neppe fortsette å komme i det tempoet der. Kjenner til det selv, når man er nyregistrert er det akkurat som om haukene sitter klare og kaster seg over deg. Ganske håpløst egentlig. Tror nok også at det skremmer en del jenter.

Anonymous poster hash: 03c76...811
  • Liker 1
Gjest Tingelinling
Skrevet

Hvordan vurderer du, som mann, attraktiviteten til de mennene som tar kontakt med venninnen din?

Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg tenker at man enten er veldig dedikert til å finne seg noen eller veldig tykkhudet, for at man skal orke å drive med de greiene der.

Never again, for min del ihvertfall...

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at man enten er veldig dedikert til å finne seg noen eller veldig tykkhudet, for at man skal orke å drive med de greiene der.

Eller så blir man det etterhvert som man tilbringer tiden der. Tror ikke det er sunt for menneskehjernen å få så mye oppmerksomhet. Det blir litt det samme med Facebook/Instagram-spam. Tror man ender opp kynisk eller som en bortskjemt prinsesse over tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke en fordel for deg hvis slike nettsteder er fylt opp med menn som sender generiske meldinger til hver eneste registrerte dame? Hvis du skriver noe gjennomtenkt til de damene du synes det er noe spesielt med, vil jo enhver oppegående dame se forskjellen. Det betyr jo ikke nødvendigvis at dere to vil klikke, men øker sjansen. Win-win for deg, enten skiller du deg positivt ut hos ei bra dame, eller så slipper du å kaste bort tiden med ei dame som er for dum til å se forskjellen på deg og de som kaster seg over alle.

Anonymous poster hash: 257d1...91b

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Eller så blir man det etterhvert som man tilbringer tiden der. Tror ikke det er sunt for menneskehjernen å få så mye oppmerksomhet. Det blir litt det samme med Facebook/Instagram-spam. Tror man ender opp kynisk eller som en bortskjemt prinsesse over tid.

Jeg klarte aldri å bli tykkhudet der.. Ikke uten å miste deler av meg selv, ihvertfall.

Tror den beste sjansen man har er hvis man er heldig med å finne noen tidlig, før man blir preget av å være der.

Jeg hadde uflaks på mine første erfaringer der og ble der over tid. Det var ikke bra for meg. Ender man opp som singel over tid, så tror jeg det er bedre om man kan søke møtes IRL via felles interesser. Da har man noe til felles man kan prate om og man kan bli kjent på en mer naturlig måte.

Jeg kom nettopp hjem fra en 16 dagers ferietur nå hvor flertallet av gruppen var damer. Hvis man vil at det skal gå litt andre veien, så kan det lønne seg å dra på reiser og tilstelninger. Av en eller annen grunn virker det som at jenter er mye mer aktive på slikt. Alle turene jeg har vært på har det vært mange flere jenter på enn gutter :-P.

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg er på tinder nå og blir bombandert av meldinger jeg og, men 99% er kun ute etter en ting, og det gjelder også på sukker.no. Så om du er snill og at sex ikke er 2 ordet du skriver til jenta så tror jeg du vil klare å få napp etterhvert.

Anonymous poster hash: 0720a...00b

Gjest Svampebob1
Skrevet (endret)

Jeg er på tinder nå og blir bombandert av meldinger jeg og, men 99% er kun ute etter en ting, og det gjelder også på sukker.no. Så om du er snill og at sex ikke er 2 ordet du skriver til jenta så tror jeg du vil klare å få napp etterhvert.

Anonymous poster hash: 0720a...00b

Kan ikke akkurat påstå at det er så enkelt som det.

Sex har aldri vært fokuset for min del på hverken Sukker, Tinder eller noen av de andre datingsidene. Det blir for demotiverende når man gjør en god effort i det å skrive en seriøs og hyggelig personlig melding til noen og man ikke får svar... Man vet man har mye bra å by på, men føler seg allikevel totalt verdiløs på slike sider.

Da kan det like godt la være.

Og nå trives jeg så godt som singel at nå kan dere få ha det så godt! ;-)

Endret av Svampebob1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig!

Og utvalget blir så stort, kunstig stort egentlig.

Jeg er også ferdig med det der. Singellivet er bedre. Egentlig kunne jeg tenkt meg å treffe flere single venner, kvinner og menn, i stedet, med felles interesser etc.

Anonymous poster hash: 03c76...811

• Liker 2
Gjest Svampebob1
Skrevet

Helt enig!Og utvalget blir så stort, kunstig stort egentlig.Jeg er også ferdig med det der. Singellivet er bedre. Egentlig kunne jeg tenkt meg å treffe flere single venner, kvinner og menn, i stedet, med felles interesser etc. Anonymous poster hash: 03c76...811

Det å møte folk via felles interesser føles mye mer naturlig ihvertfall. Og skal man flørte litt, så gjør man det uten å tenke så mye over det også :-p.

Dating og spesielt nettdating er bare kleint og slitsomt i forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Det å møte folk via felles interesser føles mye mer naturlig ihvertfall. Og skal man flørte litt, så gjør man det uten å tenke så mye over det også :-p.

Dating og spesielt nettdating er bare kleint og slitsomt i forhold.

Så du er en typisk flørter altså? Da er det kanskje ikke så rart du ikke får svar på nettdating sidene.

Ikke takk meg, jeg vet hvor vanskelig det er å se seg selv.

Anonymous poster hash: 3fd49...d88

AnonymBruker
Skrevet

En typisk flørter begynner gjerne ikke å flørte i første meldingen sin. Men i 2. , 3. eller 4. melding. Ja, det er ikke rart at kvinner ikke gidder svare lenger. Alle menn er jo bare ute etter en flørt. Hva med det å bli bedre kjent, ta seg god tid, bygge en tilhørighet sammen uten å måtte ymte så mye frempå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og har da stor suksess med å flørte på sukker og tinder. Så lenge man bruker humor, så er vel den type nettsteder de mest naturlige stedene å flørte.

Har da henta flere kjærester, flørter etc. derfra. Eksen hadde over 300 uleste mld etter en uke på ferie, så mannfolk er generelt mer aktive enn damer. Som på de andre sjekkearenaene.

Om man ikke lykkes, OG man lærer seg at en avvisning på nett er kun en avvisning av noen bilder av deg selv og litt tekst, OG at avvisningen kan ha hundre grunner, så er det bare å tenke at man er en avvisning nærmere drømmedama.

Eventuelt lære av det som skjedde, korrigere strategien, og gå på videre. Da vinner man til slutt.

Om jeg blir avvist på en ufin måte av ei dame i baren på Fridays, så kan jeg jo ikke si at det bare er forferdelige damer på Fridays, og aldri gå dit igjen, eller?

Eller enda verre, rakke ned på alle som er på Fridays? Det er jo bare raringer der?

Det er to måter å hevde seg på, og den ene er å dra andre ned for å selv slippe å føle nederlag.

Anonymous poster hash: d9aa2...985
AnonymBruker
Skrevet

Så du er en typisk flørter altså? Da er det kanskje ikke så rart du ikke får svar på nettdating sidene.

Ikke takk meg, jeg vet hvor vanskelig det er å se seg selv.

Er det blitt galt å flørte også nå? Hvordan skal man ellers få seg en kjæreste?

Anonymous poster hash: c654c...c95

Skrevet

Synes det er synd at dynamikken er slik for det ligger opp til at menn må skrive til mest mulig damer for å lykkes. Siden hun allerede har en del andre hun skriver med er det ikke noe stor sjangse for at hun velger akkurat deg med mindre du skiller deg ut på en eller annen måte.

Skrevet

Ikke start samtalen med Hvor trangt er rasshullet ditt? eller noe annet teit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...